Jouw lijf
Cala
24-09-2021 om 19:30
5 kilo kwijt na de zomervakantie
| Naam | Start | Streef | Huidig gewicht | Eraf | Lengte | BMI | Streef BMI |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Octaviana | 61.2 | 56 | 58,4 | -2.8 | |||
| Blondie5 | 72.7 | 65 | 67,4 | -5,3 | 1.71 | 22.8 | |
| Cala | 87,6 | 80 | 85.8 | -1.8 | |||
| Pupsel | 79.7 | 65 | 79,3 | 0,4 | 1.68 | 28 | 23 |
| Mischa83 | 80 | 65 | 70 | -10 | |||
| Dutchgirly | 80.3 | 72 | 68,9 | -11,4 | |||
| BlairW | 107 | 90 | 100 | -7 | |||
| Damoontje | 89,8 | 78 | 88,1 | 1,7 | 1,78 |
En hier gaan we weer verder! Klets mee, je mag in de tabel, hoeft niet.
Wegen is op woensdag (of vrijdag als je dat fijner vindt). Zet het nieuwe gewicht vet gedrukt op weegdagen in je post, dan verwerk ik het zsm in de tabel.
Pupsel
13-04-2022 om 14:24
Mijn vakantie was heerlijk! Het weer was minder goed dan nu maar heb mij prima vermaakt. Vooral tot rust komen was het doel en dat is gelukt.
Jammer die tegenvallers Octaviana en Bibi. Sowieso wel demotiverend als niet goed de vinger er op te leggen is waar het nou aan ligt.
Bibi387
13-04-2022 om 17:58
Klopt Pupsel, dat is het precies. Ik wil niet “lijnen”, maar bewuste keuzes maken, meer bewegen en eerder viel ik dan meteen af. Ben toch bang dat mijn leeftijd (42) gaat tellen. Daarnaast kwam ik altijd aan van de pil, en daar ben ik na jaren ook weer mee begonnen vanwege hevige menstruaties. Maar ben echt nog nooit van mijn leven zo zwaar geweest. Al zit ik gelukkig nog wel op een gezond BMI.
Ik ga nog even zo door, meer bewegen is gewoon belangrijk, en ben wel goed bezig
vrouw92
15-04-2022 om 07:26
Hier gaat de daling door: 72,4, dus 0,6 minder dan vorige week. Ook 3cm kwijt. Tussendoor snoep ik iets bewuster, maar snoep ik nog steeds. Dus het kan nog beter, maar hier al weer heel blij mee.
Pupsel
15-04-2022 om 08:55
jeetje de vakantie heeft geen goed gedaan, maar heb ook het gevoel dat het niet klopt. Ben nu 76,4.
Volgende week herkansing ..
Pupsel
15-04-2022 om 08:56
vrouw92 schreef op 15-04-2022 om 07:26:
Hier gaat de daling door: 72,4, dus 0,6 minder dan vorige week. Ook 3cm kwijt. Tussendoor snoep ik iets bewuster, maar snoep ik nog steeds. Dus het kan nog beter, maar hier al weer heel blij mee.
Lekker bezig !!!
Earlgreythee
15-04-2022 om 14:37
Hi allemaal! Ik kom ook weer even laten weten dat ik nog leef 😁 Het was een zware periode hier. Mijn man en ik hebben beiden corona gehad, en mijn man was nog niet opgeknapt toen hij er een zware griep én een longontsteking bij kreeg. Dus hij is een maand ziek geweest, hij knapt nu weer op!
Ik weeg nu wat meer dan de laatste keer dat ik het doorgaf, omdat we door de hectiek niet zo gezond hebben kunnen eten (normaal kookt mijn man en haal ik de kinderen op, nu werd het vaak een pizza of iets anders snels/gemakkelijks). Maar ik ga vanaf nu hopelijk weer wat gezonder eten en ik hoop dan ook weer energie te hebben om het sporten weer op te pakken.
Cala
15-04-2022 om 15:21
Wat goed Vrouw!!
Jeetje EarlGrey, dat is ook een hoop! Wat goed dat je nu weer aan de slag gaat!
Ik had me maandag gewogen (omdat het tijd was om m'n kop uit het zand te halen) en vandaag weer. Er is niets af, maar ook niets bij! Daar ben ik al best blij mee
Blondie5
19-04-2022 om 11:40
Fijn Cala, in ieder geval niets erbij zeg ik ook altijd.
Bibi, voel je je alweer wat beter? En inderdaad zo frustrerend he, dat je zo goed bezig bent geweest en het dan niet terugziet.....
Vrouw, mooie daling, fijn!
Earl Grey, hopelijk voel jij je ook alweer wat beter? Hopelijk inderdaad weer wat eer energie!
Hier een lekker paasweekend gehad, en wel opgelet maar als je dan moet kiezen tussen vette quiche of paasstol bij familie op tafel, blijft het toch lastig haha! Ook heb ik zaterdag getennist (competitie) en daarna kwamen er allemaal lekkere hapjes op tafel. Ik heb wat olijven, rauwkost, worst en kaas gepakt, maar het was al avond en ik had zo'n trek, dat ik toch meer heb gesnackt dan ik eigenlijk wilde. En dan is het weekend weer voorbij en weer in het gareel. Vrijdag weer wegen!
Blondie5
19-04-2022 om 15:54
Ik zit eraan te denken om mijn streefgewicht toch aan te passen naar 63 of 64.....
Ik merk dat het op een gegeven moment toch meer gaat draaien om het getal op de weegschaal en dat wil ik niet. Ik wil gewoon op mijn eten blijven letten, veel bewegen en gezonde keuzes maken. Maar niet ten koste van alles, want het moet wel een beetje leuk blijven.
Twee weken na mijn skivakantie was ik weer op gewicht en daar was ik erg blij mee. Maar dan komt er een weekendje weg, en dan weer Pasen, en dan weer een vakantie in het vooruitzicht. En dat is heerlijk, alleen is het op zulke momenten dus erg moeilijk om die gezonde keuzes te blijven maken. Wat betreft Pasen: het enige wat op tafel stond was dus die quiche en een paasstol. Verder wel afbakbroodjes, en ook kaas, vette salades enzo. Dus dan is er eigenlijk geen kwestie van een "gezonde"keuze maken. En op dat moment vind ik dat niet erg, want de familie heeft zijn best gedaan en ik wil niet miepen en er gewoon van genieten. Maar zo is er dus elke keer weer een moment dat er niet echt een gezonde keuze gemaakt kan worden.
Toen ik het weekendje weg was met mijn man, hetzelfde. We hebben veel gewandeld en gefietst in de stad, maar ook genoten van het eten. En dat was echt niet overdadig, maar toch anders/meer/vetter/meer KH dan thuis. En dan kom ik weer thuis met meer gewicht. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Nu ik het zo opschrijf, klinkt het allemaal dramatischer dan het is hoor! Alleen zet het me aan het denken: wil ik echt voor die 62 gaan of is 63-64-65 ook OK? Rationeel wat ik dat dat OK is, maar toch blijft er een stemmetje zeggen dat er nog wel wat af mag. Lastig he

Bailey26
20-04-2022 om 10:58
Ik meld mij ook weer. Beetje gekke weken achter de rug. Hier thuis hebben wij corona gehad. En opzich had ik weinig klachten (2 dagen grieperig en verkouden) maar jeetje mijn conditie is gewoon weg. 5km wandelen gaat met moeite.
Nu verkouden en dat helpt ook niet mee.
Mijn opa is overleden en vorige week hadden we de uitvaart. Gelukkig was ik genoeg opgeknapt om daar bij te kunnen zijn.
Vrouw92, wat ga je goed!
Earlgrey, jullie hebben een pitte periode achter de rug. Fijn dat man weer opknapt.
Blondie, dat klinkt als een fijn paasweekend.
Misschien helpt het je om je streefgewicht wat breder te trekken? Ipv 1 getal als streef 62-65 te zetten.
Ik herken het wel hoor dat de focus heel erg op het getal dat de weegschaal aangeeft komt te liggen.
Ik ga vrijdag wegen. Ik vrees een dikke plus. Gezond eten had niet echt prio afgelopen periode en beweging laat ook nog te wensen over.
Octaviana
20-04-2022 om 13:02
he Bailey wat een rot tijd voor je, sterkte!
Mijn weegschaal dipte zaterdag onder de 60, maar toen moesten de paasdagen nog komen... Ondanks opletten en inhouden vanmorgen toch weer op 60.9kg. Achja, ik sport gewoon lekker door!
Blondie5
22-04-2022 om 09:40
Hier 66,3 vanmorgen, en daar ben ik echt niet blij mee. Twee weken na mijn skivakantie was ik weer netjes 64,9 en nu na Pasen en een weekendje weg (twee weken terug alweer) zit ik er gewoon bijna anderhalve kilo boven….
Ik snap het gewoon niet. Ik heb een goede week gehad, op mijn eten geleet, bijna elke dag meer dan 11.000 stappen, gezonde keuzes gemaakt, etc.
Ik doe zo mijn best en dan als ik een keer/paar dagen minder streng ben, zit er gelijk weer zoveel aan. En met minder streng bedoel ik dat ik me echt niet laat gaan ofzo. Ik ga gewoon gestaag door en probeer me er niet door van de wijs te laten brengen. Maar frustrerend is het wel

Bailey26
22-04-2022 om 09:55
Octaviana, wat fijn dat de weegschaal al een keer onder de 60 aantikte. Hopelijk wordt dat snel structureel.
Kan mij goed voorstellen Blondie dat je baalt! Is ook heel erg frustrerend, er bij gaat heel makkelijk maar er af...
Hier gaf de weegschaal 78.9 aan. Volgensmij staat dat gewicht al een goede maand vast. Valt mij niet tegen gezien afgelopen periode.
Hoop wel dat de daling komt.
Gaan zondag de 1ste verjaardag van onze zoon vieren♥️. Daarna volgensmij op het gebied van eten en drinken geen gekke dingen op de agenda staan aankomende twee weken.
Octaviana
22-04-2022 om 12:12
Oh Blondie dat is ook gewoon echt stom! Zo frustrerend als je wel je best aan het doen bent, maar de weegschaal daar niet aan mee doet. Ergens denk ik dan altijd: het was nog veeeel erger geweest als je op die andere dagen niet opgelet had (maar ik weet niet of dat echt zo werkt haha!).
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.