Jouw lijf
Ninoea
21-12-2025 om 12:09
Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.
Ninoea
15-02-2026 om 16:52
Ik heb een ontspannen dag. Vanochtend kwam onze oudste thuis vanuit de woongroep. Ze kwam trainen op de loopband. Dat was gezellig.
Vanmiddag heb ik thuis een kettlebell training gedaan. Wat later in de middag hebben we een korte wandeling gemaakt met de kinderen. Het was erg koud.
Ysenda
15-02-2026 om 18:06
ik voelde me niet heel fit, ben niet gaan sporten. Dagje bankhangen, schaatsen kijken en zo naar de film.
Auwereel
15-02-2026 om 18:10
Ik heb 4 km door de sneeuw geploegd met de fiets aan de hand. Dat voelt als veel meer dan 4.
En heel veel lichaamsspieren getraind met veel zingen.
Dorestad
15-02-2026 om 21:53
Ninoea, het gaat naar wens. Het is heel onwennig om mijn hand te kunnen strekken na jarenlange kromstand. Vandaag 16 km gelopen met stokken. Doordat het onverhard was, modder/ijs/water is het veel meer werken dan op asfalt en stoep. En die hand kan nog lang niet alles. Ben nu ook moe. En hand is gewoon nog pijnlijk. De laatste 4 km had ik 15 kilo extra bagage in mijn rugzak (boodschappen, véél aardappelen en havermout enz)
Trail
15-02-2026 om 22:43
Voorzichtig dorestad.
Ik heb vanochtend een hardloopwedstrijd gehad. Een maand rust gehouden sinds de vorige, omdat ik toen mijn knie voelde. En nu direct in de eerste meters weer die knie. Wel uitgelopen. Maar ik moet er iets mee dus. Met andere sporten geen last gelukkig.
Vanmiddag gewerkt en ben trots dat ik daar goed heb gegeten. Net nog een leuke film gekeken. Op naar de nieuwe week.
Tuinfluiter
15-02-2026 om 22:44
Hier was het vandaag ook echt koud maar ik ben wel wezen golfen. Trolleys mochten vandaag niet dus met een kleine draagtas de verlaten baan in. Doordat er rond onze t- tijd geen andere liefhebber waren konden we lekker up-tempo een rondje lopen. Als je met deze temperatuur af en toe moet wachten op je beurt is dat geen pretje maar gelukkig konden we in een vlot tempo doorlopen. Na afloop ook blij dat wij wel gegaan zijn.
Nikki1973
16-02-2026 om 09:52
wow, Dorestad 16 km gewandeld. Peter af, en dan ook met je hand die nog herstellende is. Ik ben al blij als ik een km of 5 wandel. Ben ik al helemaal tevreden.
hier een vrije dag, lekker OS kijken. Veel shorttrack vandaag en zo bobslee.
Er ligt ook weer flink wat sneeuw dus ik denk dat ik binnen blijf.
Als het donderdag beter weer is, ga ik weer met de bus naar kantoor en lopen terug.
Gisteren helaas wel gezwicht voor een pizza. Ik zal zo lekker schaatsen te kijken, geen zin om te koken.
Voor vanavond staat er een simpele maaltijd op de planning. Gehakt, wokgroente en zilvervliesrijst.
Fijne dag allen.
lientje69
16-02-2026 om 10:26
Ik kom de laatste tijd helaas weer niet verder dan zon 3000 stappen per dag. Herstel schiet niet echt op met me en vooruitgang dus ook niet. Eten de laatste dagen iets beter. Geen koek of snoep meer tussendoor. Veel groenten en fruit. En weinig calorieën. Dus hoop dat dst wat effect op mijn gewicht ( dat weer stijgt door de medicatie) gaat hebben. Volhouden is nog de grootste uitdaging. Ben ook erg moe de hele dag en vaak emotioneel. En dan is iets lekkers een troostoplossing.
ToetieToover
16-02-2026 om 11:25
lientje69 schreef op 16-02-2026 om 10:26:
Ik kom de laatste tijd helaas weer niet verder dan zon 3000 stappen per dag. Herstel schiet niet echt op met me en vooruitgang dus ook niet. Eten de laatste dagen iets beter. Geen koek of snoep meer tussendoor. Veel groenten en fruit. En weinig calorieën. Dus hoop dat dst wat effect op mijn gewicht ( dat weer stijgt door de medicatie) gaat hebben. Volhouden is nog de grootste uitdaging. Ben ook erg moe de hele dag en vaak emotioneel. En dan is iets lekkers een troostoplossing.
Sterke Lientje, met de emoties. Je emotionele welbevinden heeft enorme impact op de acties die je kunt ondernemen voor je gezondheid. Ik vind het al knap als je 3000 stappen maakt en je fruit en groenten opeet. Die weegschaal zou ik even wegstoppen. Troost heb je nodig, en als je hebt geleerd dat eten vertroostend werkt, is het logisch dat je steeds weer in die valkuil stapt.
Ik weet van mezelf dat ik ga eten als ik moe ben. Koffie met veel suiker en dan liefst nog iets zoets erbij, betekent dat ik eigenlijk moe ben. Dat vind ik lastig: toegeven aan mijn vermoeidheid. Als ik dat doorheb, ga ik een half uur liggen met een geleide meditatie. Maar ik negeer mijn vermoeidheid ook vaak, helaas.
Vandaag heb ik spierpijn voor de verandering. Dat heb ik bijna nooit, maar ik heb gisteren geschaatst. Doe ik nooit, maar de buurvrouw vroeg mij mee. Het was super rustig op de schaatsbaan omdat de rest van de wereld naar schaatsen keek op tv. Heerlijk geoefend en een paar keer uit de bocht gevlogen, ‘pootje over’ is lastig met twee armen op je rug. Ik ben dus ook wat blauwe plekken rijker, vooral van het tegen de wand aan schuiven omdat ik daar stootkussens had verwacht. Zoals in de dojo….
Vandaag daarom een rustdag, met alleen een sneeuwwandeling, hopend dat de pollen zich even koest houden, en wat yoga.
Ysenda
16-02-2026 om 13:26
sneeuw? Dat was bij ons gisteravond al aan het verprutten en vanmorgen was er niets meer.
Ik ben gisteravond wel gezwicht voor chips, maar keurig afgewogen en het viel nog wel binnen de marge op die manier. Gezond was het natuurlijk niet, maar wel lekker.
Vanmorgen begonnen in de sportschool, ik voel me nog steeds niet echt fit, daarom gister ook al doorgeschoven naar vandaag. Toch her en der een kilo erbij. Sommige dingen zet ik maar niet in de app, want ik ken PT, die doet daar dan ook nog wat bij. Ik vind een deadlift met 60 kilo prima dat is 5kg meer dan vorige week, dus ik heb nu 55 in de app gezet, dan maakt zij er donderdag vast wel 60 van. Had ik nu al 60 geschreven wordt het zeker 65.
lientje69
16-02-2026 om 14:11
Dank Toettie Toover en Nikki. Ik hoop echt nog wat beter te worden maar vrees dat ik nooit meer op een ( voor mij ) aanvaardbaar niveau kom.
Ysenda , hier is alle sneeuw ook verdwenen vannacht.
Ik twijfel nog over een stukje lopen vanmiddag. Ging vanmorgen helaas niet al te best, mijn rechterkant werkte niet mee. Kwam niet verder dan 1300meter helaas. Morgen weer fysio , dat is ook altijd pittig. Misschien doe ik straks nog een klein rondje van zo'n 900 meter. Maar ga ( blijkbaar ) weer te vaak over mijn grenzen heen. Het is een lastig proces , revalideren.
Dolfje
16-02-2026 om 14:22
Ik ben er weer. Heb het proberen bij te lezen maar er is veel gepost hier.
Ben alweer bijna een week terug van vakantie. Was ondanks de gezondheidszorgen en stress om ouder fijn om weg te zijn. Heel veel van de zon genoten en gewandeld. Was zo'n 1,5 kilo aangekomen..
Nu alweer sinds afgelopen dinsdagavond in de stress en zorgen. Het is nog niet voorbij.
Gezond eten en drinken doe ik een poging toe maar dat is dit weekend vreselijk mislukt en hebben we niet eens carnaval gevierd zoals andere jaren.
Ik probeer het weer op te pakken, afgelopen 1,5 week ook flink verkouden, vandaag ook weer koppijn . Ik heb wel inmiddels mijn sportkleding aan en ga zo ff wat bewegen. Beetje ook voor de afleiding.