Jouw lijf
Ninoea
21-12-2025 om 12:09
Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.
Ninoea
14-07-2026 om 21:50
En ik wist dan weer niet dat je het vakje blijkbaar ook kunt aan- en uitzetten ..
Ik schep teveel op bij het avondeten. Dat mag minder. Ehm … moet. Ik heb mezelf voorgenomen, maar ben bang dat ik het vergeet dus ik schrijf het hier maar even als geheugensteuntje, om dan maar een ontbijtbord voor mezelf neer te zetten. Ik denk dat dat de truc wel doet.
Kcal gegeten: ongeveer 1800
Sport: 35 min kettelbelltraining
Stappen ruim 11.000
Ies
14-07-2026 om 23:51
Ik heb ook mijn calcium maar eens geteld en vandaag kwam ik er wel aan. Scheelt dat ik tegenwoordig mijn koffie drink met sojamelk, dat tikt wel aan.
Maar het is wel een uitdaging idd om te letten op je lijn en toch voldoende calcium binnen te krijgen. Zeker met weinig tijd. Juist de producten met veel calcium wilde ik m.i.v. vandaag flink minderen. (Yoghurt, kaas, noten, gedroogde abrikoos)
Ik drink wel vaak kefir, daar misschien wat vaker aan denken.
Ook eet ik graag sardientjes, daar zit ook wel veel calcium in.
Vandaag gestart hier met wat strenger letten op mijn voeding en ook op porties. Tevreden over mijn voeding vandaag maar niet zo tevreden over mijn dag. Beetje in de knoop met mijn planning en ik wil dan teveel en plan teveel en loop mezelf helemaal voorbij.
Daar moet ik in gaan puzzelen. Wel gaan zwemmen vandaag en dat paste dus allemaal net niet. Maar ik wil dat er wel in gaan houden, zo lang verwaarloosd omdat ik er geen tijd voor vond. Zoeken waar ik elders energie kan besparen.