Jouw lijf
Ninoea
21-12-2025 om 12:09
Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.
Ies
15-07-2026 om 14:25
Ik lees trouwens wat verschillende dingen over calcium. Ik kom ook onderzoeken tegen waarin er geen voordeel werd gezien voor botten van ouderen met verhoogde calciuminname.
In ieder geval is sporten erg goed voor je botten, dus we zijn hier goed bezig
Ysenda
15-07-2026 om 14:56
Ies schreef op 15-07-2026 om 14:22:
Dank Ninoea, je snapt het!
Mensen, pas op met supplement calcium. Als je dat ‘zomaar’ gaat doen kunnen er fikse nadelen en risico’s aan zitten.
Kun je iets specifieker zijn. Welke risico's en nadelen. Bron?
Ninoea
15-07-2026 om 15:04
Is er eigenlijk een manier waarop je kunt meten hoe het gaat qua botdichtheid?
Ninoea
15-07-2026 om 15:09
Ik heb vannacht erg goed geslapen. Dat was fijn. Vanochtend ben ik voor het eerst weer naar bootcamp gegaan. Dat schiet er wat vaker bij in in combinatie met het hardlopen, de kettelbelltrainingen en het fietsen. Leuk om iedereen weer te zien. Fijn om te merken dat ik met hardlopen en Kettelbell ook echt sterk en fit blijf. Ook leuk om te ervaren dat deze training echt wel weer andere dingen toevoegt. Het was fijn. Mijn oom werd vandaag 76 en we hebben met de familie geluncht bij van der valk. Heerlijk gegeten. Ik heb me express beperkt tot de vis en capaccio en dat soort zaken en tot watermeloen. Het was lekker, ook wel calorieën, maar wel erg oké. Echt genieten.
MMcGonagall
15-07-2026 om 15:14
Ik heb de Kruidvat calcium/magnesium/zink tabletten. Daarin zit 800 mg per drie tabletten en ik neem er maar één. Dan krijg ik daaruit dus ca 260 mg en ik eet niet dagelijks zuivel of kaas. Zit ik waarschijnlijk nog aan de krappe kant.
Ies
15-07-2026 om 15:48
Ysenda schreef op 15-07-2026 om 14:56:
[..]
Kun je iets specifieker zijn. Welke risico's en nadelen. Bron?
Ik meen dat vaker gelezen te hebben. Maar als ik nu zoek dan lijkt een voorzichtige dosering wel ok.
Ysenda
15-07-2026 om 16:02
Ies schreef op 15-07-2026 om 15:48:
[..]
Ik meen dat vaker gelezen te hebben. Maar als ik nu zoek dan lijkt een voorzichtige dosering wel ok.
Het is wel een risico als je schildklier problemen hebt en bij bepaalde medicatie maar als je dat niet hebt en je vult alleen aan tot de aanbevolen hoeveelheid, bij mij 1000mg per dag, dan zal dat wel meevallen.
Ik heb de tabletten van kruidvat, die bevatten 500mg. Met mijn voeding kom ik aan 500mg, dus ik neem 1 van de aanbevolen 2 tabletten per dag.