Jouw lijf
Ninoea
21-12-2025 om 12:09
Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.
Ninoea
24-05-2026 om 11:03
Ik heb even nagerekend hoeveel ik inmiddels heb hardgelopen op mijn hardloopschoenen.
Ik heb ze op 27/09/2025 gekocht en sindsdien heb ik er 770 km op gelopen. Ik vind dat zo tof want dat maakt zo concreet dat dat echt onderdeel is geworden van mijn leefpatroon. Het je echt een groot verschil tov een paar jaar terug.
En het is lekker weer … en ik heb dus mijn wandelrokje weer uit te kast getrokken. Heerlijk want het zit zo lekker en voelt zo vrij. En nog heerlijker .. past nog steeds gewoon goed. Ik ben dus steady qua gewicht/postuur. Ik pakte hem uit de kast en vond het toch weer spannend. Vroeger was het elke zomer “past het nog of moet ik groter kopen en happy zijn als het iets kleiner kon” en nu gewoon hetzelfde.
Dit was mijn jubelende bericht.
Dorestad
24-05-2026 om 11:48
Even een update. Twee maanden geleden ben ik begonnen minder naar mijn familielid die verstandelijke beperking en ASS heeft te gaan en ook minder naar mijn moeder te gaan. Het kostte me zoveel tijd en energie, ik kon en wilde niet zo verder. Sinds die tijd wandel ik veel meer, in de natuur. En sinds die tijd kan ik weer redelijk structureel 2x per week meedoen met de bootcamp light. Fietsen kon ik na mijn handoperatie nog niet maar sinds 2 weken lukt dat weer. Wel werd ik ziek. Gebeurde tijdens een wandeling. Van nul naar 100 in een paar kilometer. Géén idee wat voor virus het was maar ik ben 3 weken niet goed geweest. Mijn eega volgde na 3 dagen ook, precies hetzelfde patroon.
We eten over het algemeen gezond. Eega is vorige week begonnen met behandeling in UMCG. Conditie graag zo goed mogelijk houden. Al ruim 2 jaar klachten. Uiteindelijk 25% ziek gemeld terwijl dringend advies was 100% ziekmelden. Maar ja, wanneer je je werk fantastisch vindt. Nu, na anderhalf jaar 25% ziekmelden en dus in spoor 1 en 2 tegelijkertijd, sinds 3 weken volledig ziek. Bedrijfsarts verwacht volledige afkeuring. Eega hoopt op volledige goedkeuring....
We maken dus ons kringetje iets kleiner. En we zijn sinds een paar maanden voornamelijk met ons beiden. Kind woont driekwart van de tijd bij zijn vriendin. Kind heeft daarnaast zich ingeschreven voor kavel. De verloting is binnenkort. Kortom, best veranderingen. Ook wennen hoor, elke dag partner thuis. Die trouwens nu wel 1x per week meegaat naar de bootcamp