Jouw lijf
Ninoea
21-12-2025 om 12:09
Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.
Tuinfluiter
23-06-2026 om 08:57
Ik pas de tijden waarop ik golf en wandel zeker aan meestal doe ik dat in de middag maar als het echt warm is doe ik dat in de vroege ochtend.
Nu heb ik nog last van mijn teen er zit wel verbetering in maar ik kan alleen nog maar badslippers verdragen en daar loop ik alleen in huis en tuin op.
Gisteravond en vanochtend vroeg wel wat in de tuin gedaan ook fijn dat het bijen legioen dan afwezig is.
Ik drink met dit warme weer af en toe tomatengroentesap vind het een lekkere afwisseling met het vele water wat ik drink. Bevat niet zo veel calorieën of het verder gezond heb ik mij niet in verdiept.
rionyriony
24-06-2026 om 12:12
Nou die twee ons van gisteren zijn er inmiddels op de weegschaal vanaf dus nu is de bedoeling om naar een plek midden tussen min en max heen te koersen. Of ik het zal doen weet ik nog niet zeker maar ik heb ook geen vreselijke trek. Ik zie nog wel.
Met mijn voeten (nu twee) is echt ughh. Ik durf het niet aan omdat ik niet depressief wil worden als het niet lukt en ik na enkele stappen terug moet keren.
Lijnwondertje voor ijsliefhebbers is Oppo ijs bij de AH.
Opbeurende plaatjes:
Echt technische wondertjes dus.
Dorestad
24-06-2026 om 16:34
Gisterenochtend bootcamp gedaan. Was nog goed te doen. Gisteravond 22 banen gezwommen. Eega zwom 84 baantjes. Over een uurtje gaan we weer zwemmen.
Mijn moeder, 86 jaar, zwemt met dit weer elke dag 30 baantjes. Trots op haar.
Ninoea
25-06-2026 om 04:43
Ik doe even heel rustig aan. Ik ben maandag gevallen. Mijn bloeddruk is gezond laag en mijn hartslag ook. Maar die combinatie maakt wel dat ik bij opstaan soms wat duizelig ben. Met de warmte verwijden de bloedvaten en knijpen ze minder snel samen om die dip op te vangen. Ik ben dus gevallen in de woonkamer. Had een heel korte black-out. Mijn man was er direct bij. Het is allemaal dus niet zo ernstig maar de schrik zit nog wel in mijn lijf en mijn hoofd doet nog wat zeer. Als combi van de warmte en dir gedoe ben ik dus best heel moe en doe maar heel rustig aan. Dat was ook advies van de dokter
Dorestad
25-06-2026 om 20:52
Sterkte Ninoea. Groot gelijk dat je even letterlijk en figuurlijk een pas op de plaats maakt.
Wij hebben vandaag gesprek van 2 uur gehad op werk van eega. Dit ivm waarschijnlijk afkeuring. Mentale topsport.
Omdat ik ook een lage bloeddruk heb in combinatie met een lage hartslag (dit in tegenstelling tot de hoge RR en HF toen ik nog zo ontzettend veel werkte) word ik met deze warmte ook snel duizelig. Inderdaad compleet zwart voor de ogen.
Tuinfluiter
25-06-2026 om 22:51
Wat ellendig Ninoea sterkte de komende dagen met de warmte en rustig aan doen. Als je het aan voelt komen buik en beenspieren aanspannen voeten bewegen, vuisten maken en water drinken. Ook goed om te doen voordat je opstaat als je een tijdje hebt gezeten. Je pompt dan het bloed terug naar je hart. Heeft mij geholpen bij deze klachten.
Trail
27-06-2026 om 08:13
Maandag t/m vrijdag vakantie dagen in het buitenland. Erg warm hier, maar qua temperatuur misschien wel beter te doen voor me dan thuis. Veel grote uitstapjes gepland die door verschillende redenen allemaal niet door leken te gaan. In eigen stad wel rondgescharreld. Bracht me aan voldoende fiets en wandel km’s, beweging ligt hoog. Afentoe even afkoelen onder de bomen bij een strandje. En ‘s avonds regelmatig nog een goede film gekeken in het appartement. Eten redelijk gegaan. Al met al wel uitgerust naar huis gelukkig
Bailey26
27-06-2026 om 08:38
Sterkte Ninoea. Kan mij goed voorstellen dat je flink geschrokken bent. Verstandig om maar even heel rustig aan te doen.
Dorestad, ik kan mij voorstellen dat het gesprek pittig was. Is het werk meedenkend? Schroom niet om bij dit soort dingen hulp in te schakelen. Het kan emotioneel erg pittig zijn terwijl er soms een zeer zakelijke houding nodig is. Als je er midden in zit kan dat pittig zijn.
zoon had vanwege de hitte gisteren vrij. Dus wij zijn nog even naar de camping gegaan. Moeten vandaag weg dus zo nog even de laatste dingen opruimen.
Ik merk zelf dat ik nu veel meer last van de warmte heb als een paar jaar geleden. Gisteren ook een flinke schuurplek gekregen aan de binnenkant van mijn benen door het rondlopen in een bikini.
Gisteren nog gebeld door Gent. Ze hebben ontstekingscellen gevonden en ik moet aan de antibiotica. Arts adviseert om wel even deze hele warme dagen te wachten. Ik overleg aankomende week ook wel even met de apotheker want over een paar weken gaan we ook met vakantie.
Ninoea
27-06-2026 om 08:40
Dank je wel tuinfluiter voor de tips.
Klinkt fijn trail om er even op uit te zijn.
Ik heb het de afgelopen dagen heel erg rustig aan gedaan. Weinig bewogen. Ik denk dat ik een heel milde hersenschudding heb. Hoofdpijn komt nog wel terug. Na slapen gaat het het beste. Ik heb net in de trainersgroep gevraagd of iemand mijn training maandag kan overnemen. Ik wil zeker weten dat het goed genoeg gaat voor ik weer start. Ik mis het bewegen wel.
Poezenmeisje
27-06-2026 om 11:39
Bailey26 schreef op 27-06-2026 om 08:38:
...
Ik merk zelf dat ik nu veel meer last van de warmte heb als een paar jaar geleden. Gisteren ook een flinke schuurplek gekregen aan de binnenkant van mijn benen door het rondlopen in een bikini.
...
Ik heb daar een hele fijne crème voor. Als ik hem niet gebruik, dan heb ik meteen 'luieruitslag' tussen mijn benen.
Een uitkomst in jurkjestijd. O.a. te koop bij fietsenwinkels, het is eigenlijk bedoeld voor wielrenners hun tere delen.
Dorestad
27-06-2026 om 20:06
Ninoea, wat zal je je rot voelen. Hopelijk verminderen je klachten spoedig.
Bailey 26, wil je me even helpen mijn geheugen op te frissen? Ontstekingscellen?
Schuurplekken herkenbaar. Het heugt me nog, die warme dag meer dan 15 jaar geleden. Blote benen. En nog kilometers lopen verwijderd van huis en bovenbenen compleet kapot geschuurd. En in een weiland. Elke stap enorm pijnlijk. Eega heeft toen met zakmes stuk uit zijn shirt gesneden om te helpen.
Werkgever van eega is geweldig. En gisteren hadden we gesprek met bedrijfsarts. Ook al zo prettig.
Vandaag hebben we een bezichtiging van een woning gehad. Onze zoon wil een huis kopen.
Ninoea
28-06-2026 om 17:42
Wat fijn dat de gesprekken positief waren Dorestad. Was het huis mooi en naar het zin?
Het gaat wat beter en ik durf het aan om morgen te gaan lopen met de loopgroep. Ik doe het wel rustig aan.
Dorestad
28-06-2026 om 19:45
Ninoea, gelukkig dat het wat beter gaat en dat je het morgen gaat proberen. Ik duim voor je.
Huis is echt mooi. Instapklaar. Paar jaar oud. A+++.
Ninoea
28-06-2026 om 21:04
Dat klinkt goed @dorestad!!
Mijn dag verliep anders dan gepland. Pleegkind dat niet thuis woont belde compleet overstuur op en er stond een flexer op de groep die ze nog nooit had ontmoet dus daar was een error. Erg druk mee geweest. Verder onze jongste zoon geholpen met leren voor zijn toetsen. Volgende week heeft hij zijn eerste toetsenweek. Hij staat er goed voor, maar acht toetsen is voor hem best veel. We hebben samen mbv chatGPT een schema gemaakt en ik help hem eraan te houden en overhoor hem. Hij is gemotiveerd en doet het goed. Leuk om te zien.