Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.

Ninoea, ik was ook even KO afgelopen week. Helaas gebeurde dat midden in de centrale bedrijfshal! Ik wilde eigenlijk thuiswerken en voelde me al niet zo best maar kreeg een dringend verzoek om naar kantoor te komen wegens een incident. Tja daar hadden ze niets aan mij. Ik weet de oorzaak (sporthart, lage bloeddruk) en ben gelukkig niet op mijn hoofd gevallen. Vallen heb ik zo vaak geoefend, die reflex ging automatisch goed  Rustig aan met een eventuele hersenschudding gaat wel lastig als je pleegkind een meltdown heeft. Die warmte helpt niet mee tegen de overprikkeling. 

herkenbaar ToetieToover en Ninoea.  Warmte en overprikkeling. Ik krijg nu bijna alle dagen berichten van mijn familielid dat het eigenlijk meerdere keren per dag escaleert.  En dat fam lid zelf ook nog onwel wordt van de hitte.  Kost wel weer nodige tijd en energie.  

Hier twee reisdagen erop zitten. Slecht geslapen door de warmte dus het viel me niet mee. Beweging erg gemist. Lekker slapen nu en morgen weer te werk. 

Ies

Ies

28-06-2026 om 23:13

Hier doe ik echt enorm rustig aan met deze hitte, ik kan er absoluut niet meer tegen. Vroeger vond ik het zelfs fijn. 
Het liefst zou ik even een paar dagen echt goed rusten. Geen idee hoe lang (het zou duren eer ik me een beetje uitgerust zou voelen) want het komt er maar niet van, het blijft maar enorm druk vanuit verschillende kanten. Ik werk ook veel en op mijn werk is het erg warm. Vandaag in de hitte een hoop spullen verhuisd, dochter komt terug naar huis. (help!) 
Voor echte beweging heb ik helaas geen enkele puf meer. Ik voel me pas weer een beetje mens laat op de avond als het wat afkoelt maar dan ben ik zo doodop van de dag dat ik alleen maar wil liggen. 
Ik maak even niet te veel plannen. Alles is erg afhankelijk van een hoop factoren. Zoals het weer dus. En de lichamelijke toestand van familielid dat zo ziek was. Het gaat gelukkig iets beter maar het blijft afwachten omdat ondanks vrij lange ziekenhuisopname niet goed duidelijk is geworden wat er nu precies scheelt. En een ander familielid dat flink zuigend en onvoorspelbaar gedrag vertoont en waarmee ik maar lastig een goede modus van samenwerking kan vinden om alle problemen te tackelen. 
Dus ik zie het nu wel. Ben toch veel te moe ook om plannen te maken 

Bedankt voor de tip Poezenmeisje. Ik gebruik onder jurkjes altijd een broekje. Maar misschien helpt het wel als ik een korte broek aan heb die omhoog kruipt.

Dorestad er is een biopt genomen van mijn baarmoeder. Dit in het kader van een kinderwens (even kort door de bocht; die al jaren speelt en 6 miskramen verder. Met complicerende factor pmos bij mij en een gebalanceerde translocatie bij man).

Fijn dat eega een fijne werkgever en bedrijfsarts heeft.
Spannend dat zoon een huis wil kopen.
En hopelijk gaat het snel wat beter met familielid. Escalatie kost al veel energie, en met deze hitte is het een nog grotere aanslag op je lichaam.

Ninoea gelukkig dat het weer beter gaat. Wat verdrietig dat pleegkind zo'n last heeft gehad dat er een onbekende flexer op de groep stond.
8 toetsen zijn natuurlijk ook veel. Hopelijk kan jongste zoon er straks positief op terugkijken.

Voor jou ook even flink schrikken ToetieToover. Ookal is het niet geheel onbekend.  Beterschap gewenst.

Ies zo te lezen speelt er ook bij jou heel veel op het moment. Misschien voor jezelf ook even beter dat plannen maken nu even niet lukt.
Is zieke familielid weer thuis? 

Gisteren niet zo'n actieve dag gehad. Vooral thuis bezig geweest met de camping was en we moesten nog even naar mijn moeder.
Hopelijk lukt het vandaag om wat meer stappen te zetten.

Vandaag ook weer eens op de weegschaal gestaan. Schrok van het resultaat. Dit keer had ik al wel een paar flinke koppen thee op maar de stijging kan nooit alleen daar van komen. Enorm frustrerend weer.

Bailey26 schreef op 29-06-2026 om 08:07:

Bedankt voor de tip Poezenmeisje. Ik gebruik onder jurkjes altijd een broekje. Maar misschien helpt het wel als ik een korte broek aan heb die omhoog kruipt.

schoondochter gebruikt deze 

Women's & Men's Clothing, Shop Online Fashion | SHEIN

Zelf gebruik ik ook een broekje, maar wil deze nog proberen van haar.

Ysenda schreef op 29-06-2026 om 13:40:

[..]

schoondochter gebruikt deze

Women's & Men's Clothing, Shop Online Fashion | SHEIN

Zelf gebruik ik ook een broekje, maar wil deze nog proberen van haar.

Ben benieuwd wat je er van vind. Het idee lijkt mij goed. Alleen moeten ze wel goed blijven zitten (en daarna vrij gemakkelijk weer los te peuteren zijn). Hoor graag wat je ervaring is 

Bailey26, wat een traject beschrijf je daar in enkele zinnen.  Ik hoop dat het jullie gegeven zal zijn een gezond en voldragen kindje te krijgen.  

Ninoea,  hoe ging het lopen vandaag?

Hier vandaag met eega naar mijn moeder geweest en naar het huis van familielid en toen weer naar moeder. Een mantelzorgdag.  Fijn dat eega erbij was en dat ik bijvoorbeeld niet hoefde autorijden.  Ik heb tijdens deze dagen,  met bepaalde luchtdruk, extra veel pijn van de trigeminusneuralgie.  Dat kost energie. 

Kind doet dit huis nog niet.  Hij fietst normaal gesproken 2x per dag ruim 20 km enkele reis woon werk, dwars door natuurgebied.  Dit om fysiek bezig te zijn voor en na een dag hoofdwerk.  Het andere huis: OV is er belabberd.  En fietsen is ruim 20 km langs drukke wegen.  En zo zijn er nog een paar redenen. Hij gaat dus verder met kijken.  

Mo bootcamp.  

Ik durf niet op de weegschaal te staan bailey. Ik zie gewoon dat ik een buikje heb.

Mijn dag gestart met een kappersbezoek, was hard nodig. Grote berg boodschappen gehaald. Gewerkt. En daarna een paar baantjes getrokken in het zwembad. Fijn weer in het ritme thuis te zijn. 

Sinds gisteren bij mijn normale gewicht weer aangeland. Gisteren zette ik het ook meteen weer op een macadamia's eten. Eerst het vorige zakje leeg, toen een nieuw zakje, dat ook weer half leeg. En daarvóór had ik al een bakje erwtensoep in mijn kraag.

Maar vandaag raak ik dat niet aan, want als ik eenmaal begin.. vier nootjes zijn 100 kcal, schijnbaar heel lastig jezelf tijdig bij de lurven te pakken..

Ninoea

Ninoea

30-06-2026 om 11:51 Topicstarter

Het lopen ging gisteren prima. We hebben het rustig aan gedaan als groep want het was behoorlijk warm in het bos. De warmte ging echt onder de bomen. Maar het was wel echt weer fijn. 
Vanochtend heb ik thuis ook weer de kettlebell training opgepakt. Dat ging goed. Ondanks, of dankzij 😉, de rustweek. weer een tandje zwaarder. Was echt pittig maar ging goed. 
Jammer dat het nieuwe huis het toch niet helemaal was voor je zoon. Het klinkt weloverwogen. Hopelijk komt er snel iets beter passends op zijn pad. 
Fijn om weer in je ritme thuis te zijn trail. 
@dolfje mocht je in dit topic nog meelezen, hoe is het nu met je? En met jou Lientje? 
Ai die nootjes waren erg Verleidelijk begrijp ik riony.
Ik sluit me aan bij Dorestad @bailey.

Lekker weer bezig Ninoea!

Hier een bootcamp light.  Very light. We waren met 10 personen.  Niemand kon voluit.  Na de ruim 30 mm regen die hier zondagnacht viel was het vanmorgen gewoon nog steeds benauwd. Water was absoluut niet verdampt.  We zijn 10 minuten eerder gestopt.  Mijn wasgoed wilde eerst ook helemaal niet drogen buiten en na de middag was het gras dat ik maaide nog nat. Ik kon het niet meer opbrengen om met eega tegen de avond naar het zwembad te gaan.  Hij is daarom ook van gedachten veranderd en is gaan hardlopen.  Ik lig nu al in bed. Het regent hier al een paar uurtjes weer.

Hier de dag gestart met Pilates. Kostte me moeite om te gaan maar was wel lekker. Door naar werk. Thuis nog een film gekeken, maar voelde mij wat onrustig. 
Al met al tevreden over mijn afgelopen maand 

Ies

Ies

30-06-2026 om 23:53

Bailey, idd nogal een traject, veel succes! 
Ziek familielid (ouder) is thuis. Dat vond ik eerst heel lastig, zeker met de hitte, ziekenhuis voelde toch soort van veilig. Vraag is toch altijd wel of ze alles goed geregeld krijgen. En natuurlijk willen ze geen hulp en zijn ze super eigenwijs. Ik woon ook niet naast de deur dus even polsen gaat niet altijd. 
Het is hier nu even goed te doen met het weer, heerlijk! Helaas geen tijd om te wandelen oid. Veel huishoudelijke dingen en verhuisd met dochter. Was vandaag best fijn. Gister een hoop drama, partner en dochter wilden beiden kapiteintje spelen, tsja. Maar partner gaat er dan gewoon vandoor en ik kan dan dealen met emotionele bui van dochter, mmhh. Turbulent einde van turbulente maand. Hoop op iets meer rust in juli. Ga morgen iig zwemmen, goede start! Heb geloof ik heel juni niet meer gezwommen. (Ging daarvoor bijna iedere week) 
Qua eten ben ik niet ontevreden. Niet zo gezond als de bedoeling was, en ben een enkele keer ook echt uitgeschoten. Maar al met al valt het mee en in totaliteit best gezond. Niet echt afgevallen maar ook niet bijgekomen dus gezien al de stress vind ik het best. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.