Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.

ik lees nog mee maar ben zoals ik al zei nogal van het goede pad af.
En dan is dit draadje toch elke keer weer een steun in de rug om het op te pakken of niet nog verder te laten afzakken.

Schouder doet nog veel pijn, wat niet gek is in deze fase. Moet weer routine zoeken en dat is lastig, alles het andersom doen als anders. Denk aan de volgorde waarin je je armen in je jas doet, hoe je in bed ligt etc. 

Plannen genoeg om het weer op te pakken. Eten gaat al 3 dagen goed. Geen wilde werkplannen deze week verder. Wel deze maand nog met een forumlid uit lunchen en dan luxe de overtreffende trap. En de laatste week van de maand werken vanuit een vakantiehuisje want dan ga ik een dagje weg met mijn moeder en alleen op deze manier krijg ik het er timewise in. Heb ik gelijk ook een beetje vakantiegevoel. Mijn vakantie is in september. Ik ga weer interrailen net als 2 jaar geleden.

Jammer dat jullie zoveel last van het weer hadden Dorestad. Hier was haast niks gevallen, ook gisteren niet. Mijn tuin kan echt nog wel wat meer regen gebruiken.
Gaan jullie over het algemeen elke avond zwemmen?

Ies ik kan mij voorstellen dat het dubbel is dat je ouder weer thuis is. In het ziekenhuis is toch meer hulp en zicht dichtbij. Extra lastig als er zelf geen hulp geaccepteerd wordt.
Klinkt verder als een pittige dag gisteren. Veel plezier in het zwembad. Hopelijk geeft het naast beweging ook voldoende ontspanning.

Goed dat het toch lukt om weer stapjes te zetten Ysenda. En wat leuk dat je een lunch hebt staan met een ander forum lid. 
jouw werk klinkt heel flexibel, fijn dat je vanuit een vakantiehuis kan werken en op die manier ook even met je moeder weg te zijn. Alvast veel plezier.

Mijn overwinning gisteren was dat ik niet heb toegegeven aan mijn snaaibui. Ik ben maar optijd naar bed gegaan.

Kind zit in zijn laatste schoolweek en heeft daarna vakantie. Zelf moet ik nog 2 weken langer door. Ik wil in ieder geval, buiten de vakantie om, meer gaan lopen. Hoeven geen complete wandelingen te zijn maar de stappen wil ik omhoog hebben.
En ik begin vandaag aan de antibiotica. Wil dus aankomende tijd extra goed opletten dat ik genoeg (maar ook veel verschillende soorten/kleuren) fruit en groente eet.

Bailey26 schreef op 01-07-2026 om 07:30:

Goed dat het toch lukt om weer stapjes te zetten Ysenda. En wat leuk dat je een lunch hebt staan met een ander forum lid.
jouw werk klinkt heel flexibel, fijn dat je vanuit een vakantiehuis kan werken en op die manier ook even met je moeder weg te zijn. Alvast veel plezier.

Mijn overwinning gisteren was dat ik niet heb toegegeven aan mijn snaaibui. Ik ben maar optijd naar bed gegaan.

Mijn werk is idd heel flexibel. Ik doe alles digitaal, er zijn nog maar een paar landen die documenten met natte handtekening willen. En ik werk wereldwijd en kan mijn eigen tijd in delen. Combineer dat met een manager die mee denkt en probeert te faciliteren voor optimale werkcondities kan er veel.

Ik heb nu op mijn koelkast en voorraadkast een briefje geplakt met de tekst: in plaats van eten kun je ook:  en dan 4 dingen die ik ook zou kunnen doen ipv eten. En ik denk dat ik er ern foto van mijn pt bij doe met de tekst wat zou pt zeggen!!!

Bailey sterkte met jullie moeilijke traject.
Dorestad en Ies wat kan (mantel)zorgen toch zwaar zijn, sterkte en zorg ook goed voor jezelf.
Ninoea fijn dat sporten weer goed ging.
Ysenda wat een ellende met je schouder hoop dat het niet te lang gaat duren. Leuk dat jullie dat etentje gaan doen. Ben benieuwd hoe jullie het vinden en welk restaurant jullie hebben gekozen.

Zelf heb ik nog steeds last van mijn teen. Gisteren wel een halfuur gelopen in de stad. Kan alleen sandalen aan dus voorlopig geen golf en wandelingen in de natuur.
Dit weekend staat een uitstapje naar Rotterdam gepland waar mijn kinderen een etentje hebben geregeld. Ben benieuwd wel restaurant ze gekozen hebben. Voor overdag kijk ik nu naar een rondvaart in de haven omdat grote afstanden lopen nu wat lastiger is.

Ik ben weer bijna terug op mijn voor de vakantie gewicht, ik vind het thuis niet meer moeilijk om niet meer ongezond te snaaien. Ik heb wel altijd gezondere opties in huis voor als ik trek heb. Ik schrijf weer trouw alles op wat ik eet dat werkt voor mij ook als een rem.

Doel voor juli 500g afvallen en ik hoop weer snel normaal te kunnen lopen.

@Tuinfluiter: fase 1 van een frozen shoulder,  het pijnlijke deel dus, gemiddeld een maand of 9, en daarna nog een jaar of langer voor het hersteld is.

Ik denk dat ik nu een maand of 4 onderweg ben. Maar het verstijven gaat (helaas) minder snel dan de vorige keer. 

Ysenda schreef op 01-07-2026 om 11:55:

@Tuinfluiter: fase 1 van een frozen shoulder, het pijnlijke deel dus, gemiddeld een maand of 9, en daarna nog een jaar of langer voor het hersteld is.

Ik denk dat ik nu een maand of 4 onderweg ben. Maar het verstijven gaat (helaas) minder snel dan de vorige keer.

Oei dat wordt dus een langdurige en pijnlijke geschiedenis. Sterkte ik begrijp dan ook wel dat het nu moeilijker is om niet te snaaien.

Klinkt heel naar Ysenda!

Vanochtend met een vriendin meegeweest naar haar moestuin, was lang geleden dat ik haar had gezien! Nu te werk. 

Ik wil deze maand 5x pw sporten en dagelijks proberen aan 10.000 stappen te komen. Verder goed op mijn voeding letten en in ieder geval elke dag starten met een voedzaam ontbijt. ‘s avonds optijd mijn telefoon wegleggen en slapen. 

Ninoea

Ninoea

02-07-2026 om 18:12 Topicstarter

Ik heb een pittige week qua zorg voor pleegkind met lvb en fas. Zowel op school als op de groep loopt kind momenteel regelmatig weg, is om de kleinste dingen enorm boos. Heeft een medicatiewissel gehad ter ondersteuning van haar stemming, die lijkt heel helpend, maar mag mogelijk op specifieke momenten wel een tandje meer. Is op school gedurende het schooljaar al gewisseld van klas vanwege probleemgedrag en kinderen die enorm gestresst van kind raakten en nu is kind geschorst vanwege gedrag. Vanochtend heeft mijn man kind opgehaald uit school en naar de groep gebracht. Op groep is extra iemand appgroepen om te zorgen dat kind daar niet ook wegloopt of gevaarlijk gedraagt. Wel heel lief van zowel de school als de groep krijgen we terug dat ze het rot vinden voor ons en dat ze zien wat wij de afgelopen jaren steeds vertelden. Er is volledig begrip en aansluiten vanuit hen. 
Ik deed vanochtend mijn eerste bricktraining. Ongeveer 14 km fietsen en meteen aansluitend anderhalve km
hardgelopen. Ging goed. Moest wel janken in het bos op de fiets. Het voelt allemaal zo moedeloos met pleegkind. 

Och Ninoea,  dat is toch zo begrijpelijk.  Wat verdrietig en frustrerend voor werkelijk iedereen.  Een opname elders wil helaas lang niet altijd betekenen dat het gemakkelijker wordt.  Soms zijn er gewoon alleen maar slechte opties.  Zowel thuisblijven als opname.  Fas en lvb is echt meer dan 1 en 1 is 2

Ninoea 

FAS is afschuwelijk. 😥

Het ergste is dat het te voorkomen is...

Ninoea 

sterkte ninoea!!!!
Ik ben vanochtend uit mijn werk gekomen.
Boodschappen gehaald. Vanmiddag naar het museum vertrokken en een boekje gelezen in de trein. Nu twee filmhuis films aan het bekijken. Beweging zet ik morgen weer op in.

Ninoea

Ninoea

02-07-2026 om 21:03 Topicstarter

Klinkt als een goede dag Trail. Fijn!! Dank jullie voor de lieve reacties. 

bewegen en eten gaat al 4 dagen goed.
Ik heb het zelfs mijn lunch frittata staan maken.
Optijd gaan slapen is nu een bottleneck. Maar komt ook wel goed.
Na 13 juli ga ik met een psycholoog aan de slag met mijn copingstrategie. Ik hoop dat het dan beklijft. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.