Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
Miss_Moneypenny
14-04-2026 om 11:19
Lali schreef op 12-04-2026 om 17:22:
[..]
Wat een bijzonder boek. Dank voor de tip. Ik heb hem uit en wil nu ook de documentaire zien.
Graag gedaan. Tip om de docu over Jodi Hildebrand op Netflix ook te kijken. Dan zie je nog meer achtergrond.
MissBobby
16-04-2026 om 09:10
Net ‘de grote schoonmaak’ van Rob van Essen uit en besproken in de leesclub. Nu gaan we ‘een haas in huis’ van Chloe Dalton lezen.
Dolfje
16-04-2026 om 09:35
Ik was begonnen in Badgasten van Liz Ouwens maar zag dat het een soort van vervolg is op een ander boek Campinggasten dus die eerst ff uit de Online bieb gehaald dus die ga ik eerst lezen.
Zeven brieven van Tina de Bruin vond ik erg confronterend op sommige momenten. Wil niet zeggen dat ik ook zo'n jeugd heb gehad maar herkende bepaalde dingen /gevoelens wel.
Maheiden
16-04-2026 om 19:24
Ik ben halverwege in Koekoeksjong. Best weer in komen. Het is een vervolg op Oktober die ik 2x heb gelezen en de serie (Kastanjenmanden) heb ik gezien maar ik wist weinig weer. En daar gaan ze in de verhaallijn van de personen wel vanuit. Lastig al die namen.
Nu even weggelegd want er lagen 6 gereserveerde boeken voor me klaar bij de bieb. Zo is er niks en zo....Gelukkig bijna vakantie.
Nu eerst maar begonnen in Een voor een van Freida McFadden. Die heb ik wel snel uit 😊
Fiorah
16-04-2026 om 21:09
Maheiden schreef op 16-04-2026 om 19:24:
Nu even weggelegd want er lagen 6 gereserveerde boeken voor me klaar bij de bieb. Zo is er niks en zo....Gelukkig bijna vakantie.
Dit gebeurt echt zo vaak! Die boeken komen meestal tegelijkertijd.
Maheiden
16-04-2026 om 21:14
Fiorah schreef op 16-04-2026 om 21:09:
[..]
Dit gebeurt echt zo vaak! Die boeken komen meestal tegelijkertijd.
Ja, raar want dan zie ik in mijn app bij het ene boek nr 3 in de wachtrij, bij het andere 2 etc. En opeens bij 6 aan de beurt 🫣
Fiorah
16-04-2026 om 21:29
Maheiden schreef op 16-04-2026 om 21:14:
[..]
Ja, raar want dan zie ik in mijn app bij het ene boek nr 3 in de wachtrij, bij het andere 2 etc. En opeens bij 6 aan de beurt 🫣
Oh jij hebt nog zicht op de wachtrij? Privileges! Ik heb geen idee, ik heb 'in behandeling' (dat is vanaf het moment dat je het boek hebt gereserveerd), 'onderweg' (dan is het er ongeveer over 2-8 dagen), en natuurlijk 'staat klaar'. Dus het is altijd een verrassing of ik nog héél lang moet wachten of dat het er al bijna is.
Maheiden
17-04-2026 om 06:47
Fiorah schreef op 16-04-2026 om 21:29:
[..]
Oh jij hebt nog zicht op de wachtrij? Privileges! Ik heb geen idee, ik heb 'in behandeling' (dat is vanaf het moment dat je het boek hebt gereserveerd), 'onderweg' (dan is het er ongeveer over 2-8 dagen), en natuurlijk 'staat klaar'. Dus het is altijd een verrassing of ik nog héél lang moet wachten of dat het er al bijna is.
Nee, dat niet hoor. Zelfde als bij jou. Alleen op het moment van reserveren, zie ik de wachtrij. Dan staat er 49e ofzo (die reserveer ik niet, duurt te lang) of je bent nr. 8. Als ik boeken voor later wil, reserveer ik zo min mogelijk boeken waarbij ik nr. 1 ben. Ik probeer het wat af te wisselen. Maar opeens stond er bij 6 boeken: Staat voor u klaar. En ik had ook nog een gereserveerd boek liggen.... Ach, als het niet lukt, reserveer ik ze later opnieuw.
Beterlaat2021!
17-04-2026 om 07:33
Maheiden schreef op 16-04-2026 om 19:24:
Ik ben halverwege in Koekoeksjong. Best weer in komen. Het is een vervolg op Oktober die ik 2x heb gelezen en de serie (Kastanjenmanden) heb ik gezien maar ik wist weinig weer. En daar gaan ze in de verhaallijn van de personen wel vanuit. Lastig al die namen.
Titels zonder schrijver zijn ook heel lastig......
Fiorah
17-04-2026 om 12:31
Maheiden schreef op 17-04-2026 om 06:47:
[..]
Nee, dat niet hoor. Zelfde als bij jou. Alleen op het moment van reserveren, zie ik de wachtrij. Dan staat er 49e ofzo (die reserveer ik niet, duurt te lang) of je bent nr. 8. Als ik boeken voor later wil, reserveer ik zo min mogelijk boeken waarbij ik nr. 1 ben. Ik probeer het wat af te wisselen. Maar opeens stond er bij 6 boeken: Staat voor u klaar. En ik had ook nog een gereserveerd boek liggen.... Ach, als het niet lukt, reserveer ik ze later opnieuw.
Ik zie de wachtrij helemaal niet! Ook niet bij reserveren. Maar ach tegenwoordig sta ik er hetzelfde in als jij: ik probeer het en anders reserveer ik opnieuw.
@BeterLaat - Søren Sveistrup.
Mick87
17-04-2026 om 13:55
ik lees In mijn ogen draag ik wolken van Forugh Karimi. prachtig boek, aanrader. En erg leerzaam mbt de geschiedenis van Afghanistan.
Maheiden
17-04-2026 om 14:55
Beterlaat2021! schreef op 17-04-2026 om 07:33:
[..]
Titels zonder schrijver zijn ook heel lastig......
Dit was mijn eerste bericht erover 😊
Ik heb Hanna van Magali Jeger gelezen, een biografie over de holocaust. Nu ben ik begonnen in Koekoeksjong van Soren Sveistrup. Eindelijk, ligt hier al heel lang te wachten.
Maheiden
17-04-2026 om 14:57
Koekoeksjong (van Soren Sveistrup 😉) komt ook als serie op Netflix in mei.
Beterlaat2021!
17-04-2026 om 15:13
Net uit :

Een knap in elkaar zittend familieverhaal spelend in Ierland. Het boek kwam uit een kastje. Het blijkt dat Norton nog een paar boeken heeft geschreven. Ben ik wel benieuwd naar.