Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

heel veel beterschap nlies😘

Tover-Feetje schreef op 17-08-2026 om 22:43:

[..]

Dat is wel schrikken @nlies.
Volgens mij heb ik de foto's gezien (zoals je wellicht nog weet woon ik bij jou in de buurt).
Als het idd jouw auto was heb je een flinke klap gekregen
Heel veel beterschap!

zou kunnen dan, vorige week dinsdag gebeurd

Bellebelle schreef op 17-08-2026 om 18:43:

[..]

Ja inderdaad van W.F. Hermans. Ik houd me overigens aanbevolen voor andere tips op het gebied van (Nederlandse) klassiekers.

De favorieten van mijn examenboekenlijst (1977):

De Komst van Joachim Stiller van Hubert Lampo

Het Plantaardig Bewind van Ward Ruyslinck

Ik heb net ontzettend genoten van De val van Shari Low. Heerlijk geschreven, telkens gebeurde er weer wat anders. Lekker ontspannend.

Ik kan het bericht van Narcis zo gauw niet meer terugvinden. Zij tipte het boek Narcis van Judith Fanto. Wat een schitterend boek. Lang geleden dat ik zoiets moois heb gelezen. Ik zit nu op 83% en ik zie er al tegenop dat ik het vanavond uit ga krijgen. Te lezen via Kobo Plus.

amarna schreef op 19-08-2026 om 16:15:

[..]

De favorieten van mijn examenboekenlijst (1977):

De Komst van Joachim Stiller van Hubert Lampo

Het Plantaardig Bewind van Ward Ruyslinck

Bedankt, de eerste staat in Kobo, die heb ik alvast op mijn e reader gezet. Ik ben nu bezig met het boek over de vondeling in de veenkolonie, ik weet niet meer precies hoe het boek heet. Ik had het op mijn e reader gezet n.a.v. van een tip hier. Ik heb 'm ook als luisterboek gedownload en vandaag tijdens mijn lange autorit heb ik daar lekker naar zitten luisteren.

Bellebelle schreef op 20-08-2026 om 18:54:

[..]

Bedankt, de eerste staat in Kobo, die heb ik alvast op mijn e reader gezet. Ik ben nu bezig met het boek over de vondeling in de veenkolonie, ik weet niet meer precies hoe het boek heet. Ik had het op mijn e reader gezet n.a.v. van een tip hier. Ik heb 'm ook als luisterboek gedownload en vandaag tijdens mijn lange autorit heb ik daar lekker naar zitten luisteren.

De vondeling van Veenhuizen, mooi! 

Wie het eerst liegt - Ashley Eston
Evie Porter lijkt het perfecte leven te leiden met haar knappe, liefhebbende vriend Ryan. Er zit alleen één addertje onder het gras: Evie Porter bestaat niet. Alles wat ze Ryan over zichzelf heeft verteld was een leugen. In werkelijkheid is ze namelijk onderdeel van een netwerk van oplichters dat onder leiding staat van ene meneer Smith.

Goed verhaal, anders dan anders! Aanrader. 

Jeetjemina schreef op 20-08-2026 om 21:07:

Wie het eerst liegt - Ashley Eston
Evie Porter lijkt het perfecte leven te leiden met haar knappe, liefhebbende vriend Ryan. Er zit alleen één addertje onder het gras: Evie Porter bestaat niet. Alles wat ze Ryan over zichzelf heeft verteld was een leugen. In werkelijkheid is ze namelijk onderdeel van een netwerk van oplichters dat onder leiding staat van ene meneer Smith.

Goed verhaal, anders dan anders! Aanrader.

Wat leuk, die had ik je een paar dagen geleden aangeraden.

Fijn dat je het een goed boek vond 👍🏻. (Vond ik dus ook 😁)

Ik lees momenteel Home is where the bodies are van Jeneva Rose. Ben op 2/3 maar weet nog niet of ik het nou een leuk boek vind of niet. Ik vind het traag en niet echt spannend. Iemand van jullie dit boek gelezen? Komt er nog een mega plotwending?

Miss_Moneypenny schreef op 21-08-2026 om 12:39:

Ik lees momenteel Home is where the bodies are van Jeneva Rose. Ben op 2/3 maar weet nog niet of ik het nou een leuk boek vind of niet. Ik vind het traag en niet echt spannend. Iemand van jullie dit boek gelezen? Komt er nog een mega plotwending?

Ik ben er net in begonnen (ben nu pas op pagina 35).
Vond het wel vlot lezen maar na het lezen van jouw bericht zakt de moed me in de schoenen 

Ik heb gisteren Wij hebben een geheimpje van Mariska Noordeloos uitgelezen.
Omschreven als "De vrouw van een pedofiel vertelt, ijzersterke psychologische thriller".
Ik vond het zeker geen slecht boek maar wel erg heftig.

Tover-Feetje schreef op 21-08-2026 om 14:44:

[..]

Vond het wel vlot lezen maar na het lezen van jouw bericht zakt de moed me in de schoenen

Oh niet doen hoor! Ik vind het op zich wel een prima boek, maar het kan mijn aandacht niet zo goed vast houden. 

Tover-Feetje schreef op 21-08-2026 om 14:44:

[..]

Nu twijfel ik ook. Ben nu halverwege in “De laatste vlucht” en wilde “Home is where the bodies are” hierna lezen. Ik had goede reviews gelezen, maar misschien zoek ik even wat anders uit.

“De laatste vlucht” van Julie Clark (tip van Tover-Feetje) is inderdaad lekker doorlezen, al moest ik er wel even inkomen. 

Jij bent het licht is uit. Vond het erg de moeite waard.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.