Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Moderne uitdrukkingen

Nee is ook een antwoord.
Deze hoor ik steeds vaker

Het rad draait maar de hamster is dood. 
Deze uitdrukking las ik vandaag voor het eerst. 

Nou ik die van de hamster lees schiet mij er ook nog een van mijn kinderen. 

Zei zeggen over wen leeghoofdig type, zoals influencer die zonder enige kennis onzin producten proberen te slijten:

ER BRANDT LICHT MAAR ER IS NIEMAND THUIS
Daarbij wijzend naar het hoofd/hun eigen hoofd.

Nikki1973 schreef op 19-05-2026 om 15:26:

[..]

Of je manager die bij een voortgangsgesprek vraagt: hoe zit je in je werk? Ik kan daar echt niks mee..

Ik.vind " ik kan daar echt  niks mee" ook irritant 

Ninoea schreef op 22-05-2026 om 07:50:

Het rad draait maar de hamster is dood.
Deze uitdrukking las ik vandaag voor het eerst.

Ik ben niet echt een beelddenker, maar ik zie nu een draaiend rad voor me waarin her hamsterlijkje alle kanten op stuitert, ach..! 

Zeespiegel schreef op 22-05-2026 om 06:53:

[..]

Ik heb altijd het idee dat er dan op een negatieve mening gedoeld wordt. Die je dan om een beetje beleefd te blijven, niet te nadrukkelijk uit typed.

Ja, dat is juist wat me zo tegenstaat. 'Ik vind dit stom, maar ik zeg dat niet expliciet dus ik ga niet vertellen waarom en je kunt er ook niet tegenin gaan'. 

Bakblik schreef op 22-05-2026 om 07:57:

Zei zeggen over wen leeghoofdig type, zoals influencer die zonder enige kennis onzin producten proberen te slijten:

Die vind ik dan wel weer leuk. 

Nikki1973 schreef op 19-05-2026 om 18:42:

“ hou op met me” ….. Zie ik ook vaak voorbijkomen. Ik snap m niet en vind m stom…

Dat iets zo grappig is dat je het niet meer trekt. Tenminste hier dan. 

Ik hoor/zie tegenwoordig vaak dat iets kwalitatief is ........dat zegt mij dus niets. Iets kan kwalitatief goed of kwalitatief slecht zijn. 

Helden.
"vroeger" moest je echt iets gedaan hebben om een held genoemd te worden. tegenwoordig lijkt een boodschap voor de buurvrouw , of wat afval uit de berm gehaald hebben al voldoende te zijn

Bakblik schreef op 22-05-2026 om 07:57:

Ik ken dan weer de variant. Tis wel een lampie maar geen licht.

Of not the sharpest pencil in the box.
Zelf gebruik ik meestal ‘het is geen licht’ of ‘het is vast een harde werker’.

Miepjecody schreef op 22-05-2026 om 07:57:

[..]

Ik.vind " ik kan daar echt niks mee" ook irritant

Mag je vinden, ik probeer dan maar zo goed mogelijk antwoord te geven maar heb liever dat de vraag anders gesteld wordt. 

Geblessed zijn. Nee niet geblesseerd maar ik zie op social media bijvoorbeeld wel staan als commentaar  " jullie zijn zo blessed".

Dolfje schreef op 22-05-2026 om 15:23:

Geblessed zijn. Nee niet geblesseerd maar ik zie op social media bijvoorbeeld wel staan als commentaar " jullie zijn zo blessed".

Die Nederlands gemaakte Engelse woorden komen bij mijn pubers ook veel voor, helaas…ze beheersen het Engels/Amerikaans beter dan het Nederlands 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.