Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

Muurbloem1985 schreef op 19-02-2026 om 19:15:

Why Isn't There a Palestinian State? | 5 Minute Video

En dan heb jij het over betrouwbare sites?! Dit neem jij meteen als waarheid aan? Wel interessant overigens om te zien waar jij jouw info vandaan haalt.

PragerU:

"PragerU werd in 2009 opgericht door de conservatieve radiopresentator Dennis Prager en radioproducent/scenarioschrijver Allen Estrin, met als doel conservatieve standpunten te verdedigen en de ondermijning van het hoger onderwijs door links tegen te gaan, zoals Prager dat ziet."

Ontzettend objectief en totaal niet bevooroordeeld, not.

felija schreef op 19-02-2026 om 19:33:

[..]

En dan heb jij het over betrouwbare sites?! Dit neem jij meteen als waarheid aan? Wel interessant overigens om te zien waar jij jouw info vandaan haalt.

PragerU:

"PragerU werd in 2009 opgericht door de conservatieve radiopresentator Dennis Prager en radioproducent/scenarioschrijver Allen Estrin, met als doel conservatieve standpunten te verdedigen en de ondermijning van het hoger onderwijs door links tegen te gaan, zoals Prager dat ziet."

Ontzettend objectief en totaal niet bevooroordeeld.

Ja vertel dan wat er niet waar aan is als je het zo goed weet?

felija schreef op 19-02-2026 om 17:31:

[..]

Jij beschuldigt telkens een ander van wat je juist zelf voortdurend doet: slachtofferrol, verdraaien van andermans woorden, heel kinderachtig reageren, selectief met 'feiten' (en dan druk ik me nog zacht uit). Lees de posts van Amboise er nog eens op na. Door op deze manier te communiceren zul je hier niet serieus genomen worden.

Ik neem mensen niet serieus die alleen maar met het vingertje naar Israël wijzen en de andere kant niet zien, heel veel mensen hier dus.

Muurbloem1985 schreef op 19-02-2026 om 19:45:

[..]

Ik neem mensen niet serieus die alleen maar met het vingertje naar Israël wijzen en de andere kant niet zien, heel veel mensen hier dus.

Dan heb je er nog steeds zeer weinig van begrepen, niemand hier doet dat. Mensen hier zien nuance en denken niet in zwart-wit. Maar dat is aan dovemansoren gericht.

Muurbloem1985 schreef op 19-02-2026 om 19:41:

[..]

Ja vertel dan wat er niet waar aan is als je het zo goed weet?

Serieus? De enorme gekleurde, niet objectieve, niet onafhankelijke, niet journalistieke bril waarmee naar de kwestie wordt gekeken.

Objectief is dat je zo neutraal mogelijk, niet van tevoren een kant kiezend je baseert op feiten. Geen meningen, geen vooroordelen, maar kale feiten. 

Iedereen kan een filmje op youtube in elkaar knutselen, het zegt niets over het waarheidsgehalte van het filmpje. 

Als je je oordeel bij voorbaat al klaar hebt, dan past het prima in jouw algoritmes en krijg je vanzelf steeds meer van soortgelijke filmpjes voorgeschoteld.

felija schreef op 19-02-2026 om 20:00:

[..]

Serieus? De enorme gekleurde, niet objectieve, niet onafhankelijke, niet journalistieke bril waarmee naar de kwestie wordt gekeken.

Objectief is dat je zo neutraal mogelijk, niet van tevoren een kant kiezend je baseert op feiten. Geen meningen, geen vooroordelen, maar kale feiten.

Iedereen kan een filmje op youtube in elkaar knutselen, het zegt niets over het waarheidsgehalte van het filmpje.

Als je je oordeel bij voorbaat al klaar hebt, dan past het prima in jouw algoritmes en krijg je vanzelf steeds meer van soortgelijke filmpjes voorgeschoteld.

Je komt met heel veel geblaat maar niks concreets.

Muurbloem1985 schreef op 19-02-2026 om 20:04:

[..]

Je komt met heel veel geblaat maar niks concreets.

Een bevooroordeelde blik, vooringenomen, hoe concreet wil je het hebben?

felija schreef op 19-02-2026 om 20:06:

[..]

Een bevooroordeelde blik, vooringenomen, hoe concreet wil je het hebben?

Voor de laatste keer, wat klopt er niet aan de filmpjes?

Muurbloem1985 schreef op 19-02-2026 om 20:11:

[..]

Voor de laatste keer, wat klopt er niet aan de filmpjes?

Ik vraag me iedere keer weer af waarom ik de moeite doe. Voor de laatste keer dat heb ik uitgebreid uitgelegd. 

felija schreef op 19-02-2026 om 20:22:

[..]

Ik vraag me iedere keer weer af waarom ik de moeite doe. Voor de laatste keer dat heb ik uitgebreid uitgelegd.

Ja ik geef het op, je gaat verder niet concreet in op het filmpje met feiten, je denkt het beter te weten terwijl je dat helemaal niet doet maar feiten liegen niet.

https://nos.nl/artikel/2603196-staakt-het-vuren-of-niet-in-gaza-worden-nog-altijd-palestijnen-gedood

Dodental omhoog bijgesteld

Een nieuwe onafhankelijke studie suggereert dat het dodental van de eerste zestien maanden van de oorlog waarschijnlijk aanzienlijk hoger is dan tot nu toe werd aangenomen. Volgens onderzoek in het medische tijdschrift The Lancet zijn tussen 7 oktober 2023 - toen Hamas Israël aanviel - en begin januari 2025 ongeveer 75.200 Palestijnen door Israëlisch geweld gedood.

Dat is bijna 35 procent meer dan de 49.000 doden die voor dezelfde periode door de Gazaanse gezondheidsautoriteiten werden geregistreerd. De onderzoekers schrijven in The Lancent dat "het demografisch patroon" wel sterk overeenkwam: "vrouwen, kinderen en ouderen (boven de 64 jaar) vormden samen 56,2 procent van de dodelijke slachtoffers door geweld".

Een Israëlische legerfunctionaris erkende in januari tegenover journalisten voor het eerst dat het dodental in Gaza boven de 70.000 ligt.

Volgens het onderzoek in The Lancet vormen de officiële cijfers waarschijnlijk een conservatieve ondergrens, mede omdat een groot deel van de administratieve en medische infrastructuur in Gaza is verwoest.

De wetenschappers wijzen ook op een groeiende "grijze zone" van indirecte sterfte. Mensen die maanden na een bombardement overlijden aan infecties, omdat er geen schoon water of medische zorg is, worden vaak niet als oorlogsslachtoffer aangemerkt.

Zoals al eerder beschreven; vrouwen, kinderen en ouderen zijn het meerendeel van de slachtoffers, ik geloof er geen snars van dat men enkel Hamas heeft willen vermoorden. Collaterale damage 

Muurbloem1985 schreef op 19-02-2026 om 20:24:

[..]

Ja ik geef het op, je gaat verder niet concreet in op het filmpje met feiten, je denkt het beter te weten terwijl je dat helemaal niet doet maar feiten liegen niet.

Ik denk juist niet het beter te weten, vooral in dit conflict met zo'n lange voorgeschiedenis van oorlog en ellende, wil ik beide kanten niet tekort doen. Ik als leek heb de waarheid niet in pacht, omdat ik te weinig kennis heb over alle ins en outs. 

Daarom ben ik volledig afhankelijk van professionele objectieve media en  wetenschappers en ook zij kunnen er naast zitten, zo ingewikkeld is de materie. Echter weet ik wel dat als de professionele media een fout maken, zij niet schromen om die te rectificeren. 

In tegenstelling tot youtube filmpjes gemaakt met vooringenomen kennis, die wel beweren de waarheid in pacht te hebben. Omdat zij willen dat hun verkozen waarheid de juiste is, ongeacht of die strookt met de feiten.

felija schreef op 19-02-2026 om 20:44:

[..]

Ik denk juist niet het beter te weten, vooral in dit conflict met zo'n lange voorgeschiedenis van oorlog en ellende, wil ik beide kanten niet tekort doen. Ik als leek heb de waarheid niet in pacht, omdat ik te weinig kennis heb over alle ins en outs.

Daarom ben ik volledig afhankelijk van objectieve media en ook zij kunnen er naast zitten, zo ingewikkeld is de materie. Echter weet ik wel dat als de professionele media een fout maken, zij niet schromen om die te rectificeren.

In tegenstelling tot youtube filmpjes gemaakt met vooringenomen kennis, die wel beweren de waarheid in pacht te hebben. Omdat zij willen dat hun verkozen waarheid de juiste is, ongeacht of die strookt met de feiten.

Maar als je er zo weinig verstand van hebt wie ben jij dan om te zeggen dat die filmpjes niet kloppen? Het is gewoon de waarheid dat moslims altijd vrede hebben afgewezen, kun je gewoon overal vinden.

Muurbloem1985 schreef op 19-02-2026 om 20:46:

[..]

Maar als je er zo weinig verstand van hebt wie ben jij dan om te zeggen dat die filmpjes niet kloppen? Het is gewoon de waarheid dat moslims altijd vrede hebben afgewezen, kun je gewoon overal vinden.

Ik heb er niet weinig verstand van, ik baseer mijn kennis op professionele neutrale media en wetenschappers. Aleen zij kunnen een objectief beeld schetsen van hoe het in elkaar zit, 

Zonder de gehele schuld bij één partij te leggen, wat jij doet, zo simpel is het in de verste verte niet. 

Je kunt overal vooringenomen rotzooi vinden wat niets te maken heeft met gedegen journalistiek. Zogenaamd gebaseerd op feiten.

Ik vind die youtube filmpjes ronduit gevaarlijk omdat het je een bepaalde kant op pusht, een kant die jij graag wil zien.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.