Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Jodenhaat in Nederland

Laten we hier verder praten over de verschrikkelijke gebeurtenissen in Amsterdam, de oorzaken, de gevolgen.

rionyriony schreef op 04-04-2026 om 19:50:

In mijn prille jeugd waren homo's al 100% geaccepteerd. Er was bijvoorbeeld Henk Elsink, die Harm met het Harpje opvoerde. Het was een liefdevolle persiflage op de homo.

https://www.youtube.com/watch?v=qpDBhRf9ul4
Mijn man verzamelde platen van cabaretiers en ook hem dus.

Valt me op hoe "woke" dit achterhaald heeft. Ik denk dat dit niet meer mogelijk is, terwijl de echte discriminatie is toegenomen. En niet door de Nederlanders.

Vroeger had je ook Jodenmoppen. Sam en Moos. Ik weet niet precies welke volkseigenschap op de hak werd genomen. En twee crossdressers; Snip en Snap. Dat was voor mijn tijd. Makkelijke tijd was dat toen. Nu is alles benauwend geworden. Iedereen wil extreem "deugen" en doet daar alles voor. Behalve dus de Noord-Afrikanen. Die doen daar niets voor.

Toch niet helemaal, hoor. De Gay Pride vond pas voor het eerst plaats in 1996. Dat is pas een viering van acceptatie van gay en andere geaardheden, in al zijn facetten! Véél breder dan het camp-imago dat Elsink gays aanmat.

Jij bent dit jaar zeker voor de 30e keer van de partij?

felija schreef op 04-04-2026 om 21:33:

[..]

Nee hoor, links, moslims Joden, homo's, transgenders, krijgen allemaal de nodige shit over zich heen, wel in verschillende gradaties uiteraard. Hoe kun je dat niet weten?!

En mensen met opvattingen die iets naar rechts hellen worden helemaal niet uitgescholden voor extreem rechts, facist of nazi. Tuurlijk niet. Zullen we het erop houden dat iedereen shit over zich heen krijgt? 

Thora schreef op 05-04-2026 om 11:56:

[..]

En mensen met opvattingen die iets naar rechts hellen worden helemaal niet uitgescholden voor extreem rechts, facist of nazi. Tuurlijk niet. Zullen we het erop houden dat iedereen shit over zich heen krijgt?

Het was een reactie op iemand die zich niets kon voorstellen bij haat jegens links. 

Thora schreef op 05-04-2026 om 11:56:

[..]

Nou... ik ben één van die mensen die wel meer dan "een beetje naar rechts" helt en ik wordt online toch echt als "links" weggezet, vooral door mensen die zich "conservatief", "pro-boer" en "Maga-aanhanger" noemen.

PensioNada schreef op 22-03-2026 om 10:37:

[..]

Antisemitisme komt bij heel verschillende groepen voor. Daar moet je niet blind voor zijn.

Dat klopt antisemitisme komt zeker bij heel verschillende groepen voor.
De scholen, universiteiten zeg maar het complete onderwijs systeem, media, cultuur dat is allemaal nou niet  bepaald rechts toch?
Schokkend wat daar allemaal gebeurd en toegestaan wordt. De leugens,  propaganda, het eenzijdig verspreiden van desinformatie.
En ook bij sommige linkse partijen. Ze verpakken het wel wat subtieler en minder zichtbaar om mensen te verblinden. 
Veel mensen zijn dan ook stekeblind wat betreft het gevaar en haat vanuit die bepaalde zeer gevaarlijke groepen en wijzen steevast naar moslims en rechts.

De genocide poging op 7 oktober was voor de joodse gemeenschap wereldwijd een zeer traumatische ervaring.
Die jarenlang gaat duren om dat te verwerken, en weer door te gaan met leven, net zoals de holocaust en alle keren daarvoor. 
De tsunami van wereldwijde joden haat die vervolgens op gang kwam dezelfde dag nog terwijl er op dat moment nog steeds mensen op beestachtige wijze afgeslacht werden.
Dat is het grootste trauma wat het Joodse volk ooit heeft opgelopen. Wat dag in dag uit doorgaat en waarschijnlijk nooit meer gaat stoppen. 
De wereld bevolking heeft zijn ware aard laten zien. 
Het komt nooit meer goed wat betreft vertrouwen. We zijn er helemaal klaar mee. 
En gaan we alleen maar harder terug vechten. 

Nooit meer was het toch? 
Nooit meer is nu! 

MakePeaceNotWar schreef op 05-04-2026 om 18:01:

[..]

Dat is het grootste trauma wat het Joodse volk ooit heeft opgelopen. Wat dag in dag uit doorgaat en waarschijnlijk nooit meer gaat stoppen.
De wereld bevolking heeft zijn ware aard laten zien.
Het komt nooit meer goed wat betreft vertrouwen. We zijn er helemaal klaar mee.
En gaan we alleen maar harder terug vechten.

Nooit meer was het toch?
Nooit meer is nu!

En wie volgt er zodra je "klaar bent" met de wereldbevolking?

Handschoenvrouw schreef op 05-04-2026 om 23:13:

[..]

En wie volgt er zodra je "klaar bent" met de wereldbevolking?

Ieder die Israël aanvalt met  bv. die absoluut walgelijke manier van 7 oktober. Het is wat Golda Meir heel lang geleden al zei: " De wereld houdt vooral van Joden als ze heel zielig zijn, als we terug vechten haten ze ons". Nooit meer is nu. 

Koko67 schreef op 09-04-2026 om 15:46:

[..]

Ieder die Israël aanvalt met bv. die absoluut walgelijke manier van 7 oktober. Het is wat Golda Meir heel lang geleden al zei: " De wereld houdt vooral van Joden als ze heel zielig zijn, als we terug vechten haten ze ons". Nooit meer is nu.

Ik vind Hezbollah en Hamas vreselijk, maar hoe Israël tegen ze te keer gaat, vind ik ook vreselijk en dat is geen jodenhaat.

PensioNada schreef op 09-04-2026 om 16:11:

[..]

Ik vind Hezbollah en Hamas vreselijk, maar hoe Israël tegen ze te keer gaat, vind ik ook vreselijk en dat is geen jodenhaat.

Alle onschuldige mensen die sterven door acties van Israël is er 1 teveel. Maar dat hezbollah en hamas zo veel mogelijk uitgeroeid worden is heel goed nieuws voor de hele wereld. 

Koko67 schreef op 09-04-2026 om 16:22:

[..]

Alle onschuldige mensen die sterven door acties van Israël is er 1 teveel. Maar dat hezbollah en hamas zo veel mogelijk uitgeroeid worden is heel goed nieuws voor de hele wereld.

Ik vraag me af welke momenteel een groter gevaar voor de mensheid vormt: Hezbollah, Hamas of Israël. Ik denk dat de laatste verantwoordelijk is voor het grootste aantal (onschuldige) slachtoffers. En het enge is; ze kunnen gewoon hun goddelijke gang gaan. Niemand die ze een strobreed in de weg legt. 

In een draadje over jodenhaat gaat het nu weer over Israël, Hamas en Hezbollah. Natuurlijk kan je het niet volledig los trekken, maar een Jood die Jood is omdat hij als Jood geboren is en het Joodse geloof beleidt, die moet je zo veel mogelijk los zien van wat er in Israël gebeurt. Beide kanten doen dit vaak niet en dat maakt de discussie heel onzuiver.

Ja maar, niet alle Gazanen...
Ja maar, niet alle Libanezen...

Maar heel Israël...

Poezenmeisje schreef op 09-04-2026 om 17:16:

Maar heel Israël...

Niet alleen heel Israël. Ook alle Joden die over de hele wereld verspreid wonen en part noch deel hebben aan wat er in Israël gebeurt moeten het ontgelden. Zelfs als er op Facebook iets over de Holocaust wordt geplaatst moeten er altijd zure mensen zijn die over Gaza beginnen en ook gewoon letterlijk neerzetten dat de kleindkinderen van de mensen op de foto van de Holocaust dit op hun geweten hebben. Je mag moslims ook niet aankijken op wat IS allemaal uitvreet. Zelfs niet als het moslims zijn die erom staan te juichen. Nee, nee niet over één kam. Dat mag alleen met Joden.

Poezenmeisje schreef op 09-04-2026 om 17:16:

Maar heel Israël...

Ik pleit ervoor om dat niet te doen. Ik had de regering Netanyahu moeten schrijven.

PensioNada schreef op 09-04-2026 om 17:58:

[..]

Ik pleit ervoor om dat niet te doen. Ik had de regering Netanyahu moeten schrijven.

Ik had het idee, dat ik wel duidelijk was; uiteraard bedoel ik niet álle Israëliërs. Ik dacht dat men inmiddels wel zou snappen wat en hoe ik het bedoelde.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.