Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

MidasWolf schreef op 23-08-2022 om 18:38:

[..]

Is een open haard niet wat voor jou. Het is dat ik nu huur anders had ik het serieus overwogen. Bij mijn ouders thuis heb ik het altijd als erg fijn ervaren.

Ik heb een kachel maar die gebruik ik alleen voor de sier. Ben niet zo van t stoken maar wellicht verandert dat nog als ze de energiecrisis uit de hand blijven laten lopen. 

Kadushi schreef op 23-08-2022 om 18:47:

[..]

Is een airco om te koelen/verwarmen niet enorm duur? En de hoge Co2 uitstoot die ze blijkbaar hebben vind ik ook wel een ding. Paneelverwarming ben ik ook naar aan het kijken maar de mogelijkheden zijn vrij beperkt in mijn huis. Daarbij vraag ik me ook af of dat goedkoper is dan af en toe bij verwarmen met een elektrisch, verplaatsbaar kacheltje. Kun je bv ook even in de badkamer zetten voor je gaat douchen. Geen idee hoor, ben gewoon alle opties aan het onderzoeken.

Airco valt wel mee in kosten hoor, en die CO2 zal me jeuken. 

Vind het schofterig dat het kabinet maar blijft emmeren over geen ruimte om iets te doen maar wel 800 miljoen euro naar het zwaar vervuilende tata steel wil overmaken. Voor dat geld kun je de bevolking de winter door laten komen. Laat tata lekker opbokken!

Kadushi schreef op 23-08-2022 om 18:47:

[..]

Is een airco om te koelen/verwarmen niet enorm duur? En de hoge Co2 uitstoot die ze blijkbaar hebben vind ik ook wel een ding. Paneelverwarming ben ik ook naar aan het kijken maar de mogelijkheden zijn vrij beperkt in mijn huis. Daarbij vraag ik me ook af of dat goedkoper is dan af en toe bij verwarmen met een elektrisch, verplaatsbaar kacheltje. Kun je bv ook even in de badkamer zetten voor je gaat douchen. Geen idee hoor, ben gewoon alle opties aan het onderzoeken.

Elektrische kacheltjes en infrarood panelen zijn maar in enkele gevallen goedkoper dan stoken met cv. Geldsnor heeft het tot in detail doorgerekend.

https://geldsnor.nl/verwarmen-met-elektrische-kacheltjes-en-ir-dief-van-je-eigen-portemonnee/?amp

Friezinnetje schreef op 23-08-2022 om 18:37:

[..]

Aangezien ze het weer voor over 2 weken nog niet kunnen voorspellen, lijkt me dit ook voorbarig.

Nou, echt hoor. Hier komt het al maanden niet uit en verandert het per dag en zelfs per uur. Via een ander topic heb ik een donderglas gekocht, gewoon voor de leuk. Die staat al 2 dagen erg hoog en is al een keer overgelopen. Betekent binnen 24/48 uur een flinke (donder)bui tenzij hij ook snel weer zakt. Het weer geeft iets heel anders aan nu. Ben benieuwd!

Volgens mij zijn die elektrische opties vooral voordelig als je zonnepanelen hebt met een overschot aan stroom. Als je de elektriciteit gewoon moet betalen kan het volgens mij niet uit, elektriciteit is net zo goed heel duur.

Voor mensen die serieus overwegen om hout te stoken: controleer wel eerst of je schoorsteen geschikt is èn laat je schoorsteen vegen voor het stookseizoen.

Daglichtlamp schreef op 23-08-2022 om 19:02:

Volgens mij zijn die elektrische opties vooral voordelig als je zonnepanelen hebt met een overschot aan stroom. Als je de elektriciteit gewoon moet betalen kan het volgens mij niet uit, elektriciteit is net zo goed heel duur.

Voor mensen die serieus overwegen om hout te stoken: controleer wel eerst of je schoorsteen geschikt is èn laat je schoorsteen vegen voor het stookseizoen.

Door elektrisch bij te verwarmen op je zitplek kun je de CV een graadje lager zetten. 

Wat is dit debat tenenkrommend vanuit de coalitie. Blijven het riedeltje herhalen dat ze volgend jaar wel met een plan komen maar niks kunnen zeggen over dit jaar. Terwijl er wél 800 miljoen uit de hoge hoed getoverd kan worden voor tata. Het is sowieso ook al bespottelijk dat onze gasprijs voor eigen land gekoppeld is aan de internationale olieprijs. Dat je het gas tegen een flinke prijs aan t buitenland verkoopt prima maar ze moeten in de eerste plaats aan eigen bevolking denken.

Wilders, Omtzigt en Caroline zijn goed op dreef. Wat heftig trouwens dat er MKB-ers zijn die van 30.000 naar boven de 3 ton gaan met hun energierekening. Hoe dan dat ze die energiebedrijven niet terugfluiten? 

Verwarm wel elektrisch bij. Vooral in de ochtend als we maar een uurtje thuis zijn en ik mijn 2 dochters niet in de kou wil laten zitten is zo'n kacheltje ideaal.
Verder warme dekens, extra dik vest en dikke sokken aan. Dik ingepakt de winter in!

Daglichtlamp schreef op 23-08-2022 om 19:02:

Maar dan nog, als je boven de verwarming uit hebt (zoals ik al jaren heb) en achter je bureau zit, lekker ingepakt natuurlijk, met de verwarming op 17, is het dan niet goedkoper om af en toe even elektrisch bij te verwarmen als het echt te koud wordt ipv de de cv op 18/19? Of even 10 minuten bijverwarmen in de badkamer ipv de cv aan te zetten? Ik word er allemaal geen wijs meer uit en reken me suf bij iedere optie.

Ik ga verwarmen met mijn airco en gelukkig houd ik van een koude slaapkamer en bed! Nog nooit mijn verwarming op de slaapkamer aangehad, niet nodig ook met mijn heerlijke dekbed. 

Onlangs mijn badkamer laten verbouwen en CV eruit laten slopen en een elektrische design radiator ervoor terug laten plaatsen, IR-paneel vond ik minder aantrekkelijk uit de bus komen tov elektrische. Het enige waarvoor ik mijn gas nog ga gebruiken zal warm water zijn, maar dat kan ik zelf zeer goed in de hand houden.  
Het zal mij benieuwen komende winter, maar kan me heel goed voorstellen dat veel mensen hun hart vasthouden 😫

Kadushi schreef op 23-08-2022 om 17:42:

[..]

De mijne ziet er ook zo uit. Bij bol 27.99.

Welke is dat dan @Kadushi?

Handschoenen zonder vingers en extra warne sokken. Tijdens het stilzitten achter mijn bureau komt het van pas.
Sjaal en dekentje liggen nog in mijn werkkamer. Sjaal gaat af bij videocall.

Elektrische fleece deken is ook een fijne aanvulling.

mn wintervoorraad pellets al in huis, 550 euro. Stook ik van oktober tm maart mee.
Boven nergens de cv aan. Voor de badkamer een klein elektrisch kacheltje.
Koken op inductie, alleen voor het douchen hebben we nog gas nodig.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.