Nieuws en actueel
wild-flower
15-07-2022 om 18:45
Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

Volgens nieuwe berekeningen van budgetinstituut Nibud worstelt een op de drie huishoudens momenteel met het rondkrijgen van de maandelijkse begroting.
Nadat eerst de vaste lasten al flink duurder werden, komen daar nu de duurdere boodschappen bovenop.
Het instituut stelt dat het kabinet móét ingrijpen. 'Drastische problemen vergen drastische
oplossingen.’
Ik schrok hier wel van . 1 op de 3 huishoudens en niet iedereen heeft een buffer om dit op te vangen .
Het kabinet is nu aan zet , maar wat kunnen ze nog doen dan ?
ShowyHummingbird30
11-09-2022 om 08:37
Rondstruiner schreef op 11-09-2022 om 08:08:
[..]
Maar er zijn wel degelijk mensen die dat beweren, er worden plaatjes geplaatst waarin staat dat bijstand beter is dan een inkomen van 46.000, er wordt gezegd: geeft mij maar bijstand, ga ik lekker in mijn moestuin rommelen (waar wil je die moestuin precies van betalen?).
Volgens mij is iedereen het er verder wel over eens dat werkenden met een minimuminkomen helemaal de klos zijn.
Ah, daar heb ik dan overheen gelezen. Da's natuurlijk onzin.
redbulletje
11-09-2022 om 08:40
Ja dat is onzin, maar net op of boven het minimumloon zitten waarbij alle voordeeltjes wegvallen wel.
Moxxie
11-09-2022 om 08:47
De bekende armoedeval, hij is er al jaren en we weten ervan. Belachelijk dat het nog steeds bestaat.
Herfstappeltaart
11-09-2022 om 08:53
Paracelsus schreef op 11-09-2022 om 08:30:
[..]
Met alle toeslagen die er nu zijn ben je inderdaad soms beter af met een minimum inkomen of een bijstandsuitkering.
Ik heb nu een moestuin en het kost me bijna niets. Zaadjes komen uit de vruchten en ik leg ze op een schaaltje onder een keukenpapiertje om te ontkiemen. Daarna gaan ze de tuin in.
Je hèbt een moestuin. Dat is al een verschil. Niet iedereen heeft die, of de mogelijkheid er eentje aan te leggen. En de omstandigheden (die ik beschreef) van iemand met een uitkering? Zou je daar ook mee willen ruilen? Ik vind je erg ontevreden en jaloers overkomen.
Herfstappeltaart
11-09-2022 om 08:54
redbulletje schreef op 11-09-2022 om 08:40:
Ja dat is onzin, maar net op of boven het minimumloon zitten waarbij alle voordeeltjes wegvallen wel.
Maar dat ontkent ook niemand.
ZanyHeron88
11-09-2022 om 08:55
Herfstappeltaart schreef op 11-09-2022 om 08:53:
[..]
Je hèbt een moestuin. Dat is al een verschil. Niet iedereen heeft die, of de mogelijkheid er eentje aan te leggen. En de omstandigheden (die ik beschreef) van iemand met een uitkering? Zou je daar ook mee willen ruilen? Ik vind je erg ontevreden en jaloers overkomen.
Ontevreden en jaloers? Omdat ik vind dat werken best mag lonen?
Ik heb geen moestuin hoor, gewoon een kleine tuin waar in groente en fruit inzet Ipv vaste planten.
Herfstappeltaart
11-09-2022 om 08:57
Paracelsus schreef op 11-09-2022 om 08:55:
[..]
Ontevreden en jaloers? Omdat ik vind dat werken best mag lonen?
Ik heb geen moestuin hoor, gewoon een kleine tuin waar in groente en fruit inzet Ipv vaste planten.
Dat werken best mag lonen vind iedereen hier. Dat je "lekker" een uitkering zou willen hebben vind ik naar overkomen ja. Je toon is jaloers. Ook niet iedereen heeft een tuin trouwens.
ZanyHeron88
11-09-2022 om 09:00
Herfstappeltaart schreef op 11-09-2022 om 08:57:
[..]
Dat werken best mag lonen vind iedereen hier. Dat je "lekker" een uitkering zou willen hebben vind ik naar overkomen ja. Je toon is jaloers. Ook niet iedereen heeft een tuin trouwens.
Op een balkon kan het ook. Tenzij je aan de noordkant zit. Dan wordt het wat lastig.
Ik vind het oneerlijk dat ik hard moet werken en als je in de bijstand zit krijg je veel, waardoor het grotendeels gelijkgetrokken wordt. De bijstand is geen vetpot, maar dat is mijn werk tegenwoordig ook niet meer. En ik heb geen recht op energietoeslag enz
Rondstruiner
11-09-2022 om 09:00
Paracelsus schreef op 11-09-2022 om 08:30:
[..]
Met alle toeslagen die er nu zijn ben je inderdaad soms beter af met een minimum inkomen of een bijstandsuitkering.
Ik heb nu een moestuin en het kost me bijna niets. Zaadjes komen uit de vruchten en ik leg ze op een schaaltje onder een keukenpapiertje om te ontkiemen. Daarna gaan ze de tuin in.
Werkenden met een inkomen op minimumloon of net erboven zijn slechter af. Dat vindt iedereen, dus waarom blijf je dat noemen? Zit jij zelf in die situatie?
In de bijstand zitten veel mensen die ziek zijn of eigenlijk afgekeurd hadden moeten worden. Natuurlijk zitten er profiteurs tussen, dat hou je toch, met alles, maar dat zijn uitzonderingen. Je vergeet voor het gemak ook nog even de continue controle, het gebrek aan privacy en en de angst dat je iets verkeerd doet. Zo kun ie huisbezoek krijgen om te controleren of je niet stiekem samen woont. Gaan ze door je kledingkasten, koelkast en post. Als je weigert kun je gekort worden of kunnen ze je uitkering stop zetten.
https://www.trouw.nl/opinie/bijstandsgerechtigden-ten-prooi-aan-doorgeslagen-controledrift~b8603f58/
https://www.rotterdam.nl/werken-leren/huisbezoek-en-bijstand/
Maar als je het echt zo fijn lijkt zou ik zeggen: zorg dat je ontslagen wordt en ga na je ww de bijstand in! Heerlijk toch! Waarom doet niet iedereen dat denk je, als het zo geweldig is?
Herfstappeltaart
11-09-2022 om 09:02
Paracelsus schreef op 11-09-2022 om 09:00:
[..]
Op een balkon kan het ook. Tenzij je aan de noordkant zit. Dan wordt het wat lastig.
Ik vind het oneerlijk dat ik hard moet werken en als je in de bijstand zit krijg je veel, waardoor het grotendeels gelijkgetrokken wordt. De bijstand is geen vetpot, maar dat is mijn werk tegenwoordig ook niet meer. En ik heb geen recht op energietoeslag enz
Ruilen met iemand met een uitkering dan maar? Met alle onvrijheden en ongemak van dien? Het komt over of je vindt dat iemand met een uitkering niet toekomt dat hij/zij ook een redelijk prettig leven heeft. Lijden zul je...
ZanyHeron88
11-09-2022 om 09:03
ik heb genoeg fraudeurs gezien in de bijstand. Het is lastig aan te pakken. Vrouwen die zwanger worden, want dan hebben ze geen sollicitatieplicht. Daarvan loopt er 1 bij ons op school. Om de 4 jaar komt er een kind, want dan hoef je niet te werken.
een familielid van mij heeft een relatie met iemand anders die in de bijstand zit. Ze houden allebei hun huis aan, dus krijgen samen de volle pond, terwijl ze grotendeels thuis wonen.
ZanyHeron88
11-09-2022 om 09:05
Herfstappeltaart schreef op 11-09-2022 om 09:02:
[..]
Ruilen met iemand met een uitkering dan maar? Met alle onvrijheden en ongemak van dien? Het komt over of je vindt dat iemand met een uitkering niet toekomt dat hij/zij ook een redelijk prettig leven heeft. Lijden zul je...
Dat zeg ik nergens hè! Ik zeg alleen dat werken best mag lonen. Ik zeg daarmee niet dat iemand in de bijstand het slechter mag hebben.
Maar ik had ook graag wat compensatie gehad voor koopkracht , energie enz . Ik sta tegenwoordig onder een koude douche met mijn kinderen. En dan heb ik gewoon een baan
Rondstruiner
11-09-2022 om 09:14
Paracelsus schreef op 11-09-2022 om 09:03:
ik heb genoeg fraudeurs gezien in de bijstand. Het is lastig aan te pakken. Vrouwen die zwanger worden, want dan hebben ze geen sollicitatieplicht. Daarvan loopt er 1 bij ons op school. Om de 4 jaar komt er een kind, want dan hoef je niet te werken.
een familielid van mij heeft een relatie met iemand anders die in de bijstand zit. Ze houden allebei hun huis aan, dus krijgen samen de volle pond, terwijl ze grotendeels thuis wonen.
Dat jij iemand kent die iets doet betekent niet dat iedereen zo is.
Stel dat er inderdaad een vrouw is die steeds zwanger wordt om in de bijstand te blijven. Jij vindt die vrouw dan een normale gezonde volwassene met normale intelligentie? Ik denk persoonlijk dat er iets met die vrouw aan de hand is, als je een zwangerschap als een oplossing voor je probleem ziet en vind dat erg triest. Zo iemand heeft hulp nodig.
Een houding als de jouwe heeft dus tot de toeslagenaffaire geleid. Ervan uitgaan dat mensen de boel wel zullen belazeren en iedereen wantrouwen. Daar moeten we juist van af.
Maar waarom ga je zelf niet in de bijstand dan? Lekker toch!
ZanyHeron88
11-09-2022 om 09:15
Rondstruiner schreef op 11-09-2022 om 09:14:
[..]
Stel dat er inderdaad een vrouw is die steeds zwanger wordt om in de bijstand te blijven. Jij vindt die vrouw dan een normale gezonde volwassene met normale intelligentie? Ik denk persoonlijk dat er iets met die vrouw aan de hand is, als je een zwangerschap als een oplossing voor je probleem ziet en vind dat erg triest. Zo iemand heeft hulp nodig.
Een houding als de jouwe heeft dus tot de toeslagenaffaire geleid. Ervan uitgaan dat mensen de boel wel zullen belazeren en iedereen wantrouwen. Daar moeten we juist van af.
Ja joh lekker, schuif mij dit maar in de schoenen
redbulletje
11-09-2022 om 09:16
Rondstruiner schreef op 11-09-2022 om 09:14:
[..]
Een vrouw die niet werkt heeft toch uberhaupt geen recht op kinderopvangtoeslag? Ze past immers zelf op haar kindjes.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.