Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

ZanyHeron88

ZanyHeron88

11-09-2022 om 20:34

ik zit net verbazing een oude aflevering van de keuringsdienst van waarde te kijken. Er zitten gewoon enorme marges op plantaardige zuivel 

Bekijk Keuringsdienst van waarde: Plantaardige yoghurt op https://www.npostart.nl/KN_1728333

Paracelsus schreef op 11-09-2022 om 20:34:

ik zit net verbazing een oude aflevering van de keuringsdienst van waarde te kijken. Er zitten gewoon enorme marges op plantaardige zuivel

Bekijk Keuringsdienst van waarde: Plantaardige yoghurt op https://www.npostart.nl/KN_1728333

Ja én? waarom is dat raar? We zijn toch een commerciële, kapitalistische maatschappij? 

Ik begrijp niet waarom jou dat verbaast. Het thema duurzaamheid is pas echt van de grond gekomen toen duidelijk werd dat eraan verdiend kon worden.

gr Angela

ZanyHeron88

ZanyHeron88

11-09-2022 om 20:42

Angela1967 schreef op 11-09-2022 om 20:38:

[..]

Ja én? waarom is dat raar? We zijn toch een commerciële, kapitalistische maatschappij?

Ik begrijp niet waarom jou dat verbaast. Het thema duurzaamheid is pas echt van de grond gekomen toen duidelijk werd dat eraan verdiend kon worden.

gr Angela

Je reactie komt een tikkeltje onaardig over. 

het verbaasd mij, omdat alles steeds duurder wordt, omdat supermarkten ( of een andere schakel in de keten) zogenaamd de kosten moeten doorberekenen ivm de inflatie enz

Rockstar schreef op 11-09-2022 om 19:52:

Er zit toch gewoon een antivriesstand op de verwarming? Daar staat de mijne op in de slaapkamer.

Dat heb ik niet hoor.

Als het een heel koude winter wordt en er gevaar is dat de leidingen kunnen bevriezen, kan die mevrouw haar cv leeg laten lopen denk ik?

Valdemar schreef op 11-09-2022 om 19:59:

[..]

Dit weekend in de krant gelezen dat het door Europa zou worden opgelegd dat de makers van mobiele telefoons van 2025 vijf jaar lang veiligheidsupdates moeten geven en drie jaar lang een update voor het besturingssysteem. Daarnaast zouden de batterijen na 1000 herlaadbeurten nog minstens 80% van hun capaciteit moeten bezitten en anders moet het mogelijk zijn voor de consument om deze zelf te vervangen.

Worden die producten toch iets duurzamer.

Maar vijf jaar en drie jaar, dat is toch niks? Dan noem ik mijn mobiel nog nieuw. Hiermee houden ze het probleem juist in stand.

Dat laatste is wel heel mooi.

Rondstruiner schreef op 11-09-2022 om 20:45:

[..]

Dat heb ik niet hoor.

Als het een heel koude winter wordt en er gevaar is dat de leidingen kunnen bevriezen, kan die mevrouw haar cv leeg laten lopen denk ik?

Oh. Ik heb simpele draaiknoppen op mijn radiatoren maar er zit wel een icoontje van een sneeuwvlokje op na de tussen de 1 en de 0, dan pakt hij dus verwarming als hij anders zou bevriezen. Dacht dat dat standaard was. 

Paracelsus schreef op 11-09-2022 om 20:42:

[..]

Je reactie komt een tikkeltje onaardig over.

het verbaasd mij, omdat alles steeds duurder wordt, omdat supermarkten ( of een andere schakel in de keten) zogenaamd de kosten moeten doorberekenen ivm de inflatie enz

je zegt: gut er zit een marge op, er wordt aan verdiend.

Dat komt nogal blond over, pardon my French.

en dan schrijf je 'het verbaasd mij omdat alles duurder wordt'. 

Wat heeft het een te maken met het ander volgens jou?

Ik zie het dus echt niet. 

gr Angela

ZanyHeron88

ZanyHeron88

11-09-2022 om 20:56

Angela1967 schreef op 11-09-2022 om 20:54:

[..]

je zegt: gut er zit een marge op, er wordt aan verdiend.

Dat komt nogal blond over, pardon my French.

en dan schrijf je 'het verbaasd mij omdat alles duurder wordt'.

Wat heeft het een te maken met het ander volgens jou?

Ik zie het dus echt niet.

gr Angela

Er zit een enorme marge op. Zo groot had ik niet verwacht nee. En nu met alle stijgende kosten is het raar dat dit ook mee stijgt. En dan onder het mom, we moeten echt de kosten door berekenen, want anders vallen we om. 

Rondstruiner schreef op 11-09-2022 om 20:48:

[..]

Maar vijf jaar en drie jaar, dat is toch niks? Dan noem ik mijn mobiel nog nieuw. Hiermee houden ze het probleem juist in stand.

Dat laatste is wel heel mooi.

De hackers van deze wereld kunnen met gemak oude smartphones hacken en je in de problemen brengen. De technische ontwikkelingen gaan echt snel. Dat verklaart dus een deel van de noodzaak tot vervanging, want veel software-verbeteringen op het gebied van veiligheid kun je niet doorvoeren op oude hardware. Ik ben niet in staat om cijfers daar over te geven of je te verwijzen naar een website waar dit allemaal staat, maar feit is dat de techniek ook op dit vlak een 'arms race' is.

gr Angela

Angela1967 schreef op 11-09-2022 om 20:56:

[..]

De hackers van deze wereld kunnen met gemak oude smartphones hacken en je in de problemen brengen. De technische ontwikkelingen gaan echt snel. Dat verklaart dus een deel van de noodzaak tot vervanging, want veel software-verbeteringen op het gebied van veiligheid kun je niet doorvoeren op oude hardware. Ik ben niet in staat om cijfers daar over te geven of je te verwijzen naar een website waar dit allemaal staat, maar feit is dat de techniek ook op dit vlak een 'arms race' is.

gr Angela

Klopt maar daar zijn dus software updates voor. Bedrijven kiezen er bewust voor om oudere telefoons niet te updaten terwijl het besturingssysteem dat gewoon aan kan. Ze doen dat dodat mensen sneller een nieuwe telefoon kopen en omdat ze geen geld willen uitgeven aan het ondersteunen  softwareupdats bij meedere versies van een besturingssysteem.

Valdemar schreef op 11-09-2022 om 19:59:

[..]

Dit weekend in de krant gelezen dat het door Europa zou worden opgelegd dat de makers van mobiele telefoons van 2025 vijf jaar lang veiligheidsupdates moeten geven en drie jaar lang een update voor het besturingssysteem. Daarnaast zouden de batterijen na 1000 herlaadbeurten nog minstens 80% van hun capaciteit moeten bezitten en anders moet het mogelijk zijn voor de consument om deze zelf te vervangen.

Worden die producten toch iets duurzamer.

Goed nieuws

Schommelstoel schreef op 06-09-2022 om 18:21:

[..]

Typsich zo'n lijstje wat door iemand in één van die Haagse torens bedacht is. Iemand met een riant ambtenarensalaris ( + warmtepomp en zonnepanelen) die zich waarschijnlijk niet al te druk hoeft te maken over de rekeningen.

Mensen die al op moeten letten waar het geld naartoe gaat, doen minstens 3 van de 4 punten uit zichzelf al jaren.

Inderdaad, hier zijn wij allang aan de verwarming alleen in de huiskamer 18 graden, truien, sokken elektrische deken, was aan het lijntje drogen, douchen alleen kort voor haren wassen anders aan de wastafel enz….

alhambra schreef op 11-09-2022 om 21:12:

[..]

Klopt maar daar zijn dus software updates voor. Bedrijven kiezen er bewust voor om oudere telefoons niet te updaten terwijl het besturingssysteem dat gewoon aan kan. Ze doen dat dodat mensen sneller een nieuwe telefoon kopen en omdat ze geen geld willen uitgeven aan het ondersteunen softwareupdats bij meedere versies van een besturingssysteem.

Ik schrijf: niet alle software verbeteringen kun je op oude hardware zetten 

Daar zitten grenzen/beperkingen aan.

Gr Angela

Ps ik snap dat er commercieel slaatjes uit worden geslagen! Maar het heeft deels dus ook een simpel verklaring 

Ik zag op Instagram een plaatje voorbij komen van: als je vroeger een rekening van 700 euro kreeg stond de politie aan de deur of je een wietplantage hebt.
Ik moest er eerst om lachen omdat het echt klopte, maar is toch dieptriest dat dit bedrag nu standaard is.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

11-09-2022 om 22:33

Rozi schreef op 11-09-2022 om 22:28:

Ik zag op Instagram een plaatje voorbij komen van: als je vroeger een rekening van 700 euro kreeg stond de politie aan de deur of je een wietplantage hebt.
Ik moest er eerst om lachen omdat het echt klopte, maar is toch dieptriest dat dit bedrag nu standaard is.

Wiet zal dan ook wel enorm gestegen zijn in prijs 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.