Nieuws en actueel
Daglichtlamp
03-09-2024 om 18:29
Nederlandse Politiek, we zijn terug van Reces
Aangezien de formatie inmiddels ruimschoots achter ons ligt, een nieuw draadje om te praten over onze regering en onze Tweede Kamer.
Ongetwijfeld is er met Prinsjesdag over twee weken, het komende regeerprogramma, de Kamer die terug is van reces genoeg gespreksstof.
Herfstappeltaart
26-09-2025 om 14:48
Bakblik schreef op 26-09-2025 om 14:40:
[..]
Ik hoop dat je niet op mijn doelt. Ik ben nog af en toe hier, omdat ik het mijn morele plicht vind om op te komen voor de groep waar ik voor en mee werk. De meerderheid van die groep kan dat (nog) niet zelf.
Zolang Wilders deel uit maakt van de regering en anderen hem hier ophemelen als de grote Geert die alles op gaat lossen laat ik tegengeluid horen en stel ik kritische vragen aan mensen die dat doen.
Ik moet toegeven niet altijd gebruikmakend van subtiele woorden. Ik blijf doorgaan tot deze mensen gaan zien dat Wilders een gevaar is voor onze samenleving en totdat ze gaan zien dan een middenkabinet met capabele bestuurders het beste is voor ons land.
Als ik je gekwetst heb sorry.
Nee ik doel absoluut niet op jou. Ik ben het met je posts eens.
Herfstappeltaart
26-09-2025 om 14:49
felija schreef op 26-09-2025 om 14:45:
[..]
Nee joh! Dat geldt juist niet voor jou, dat durf ik wel namens herfstappeltaart te zeggen.
Goed gezien 😉
Herfstappeltaart
26-09-2025 om 14:51
felija schreef op 26-09-2025 om 14:43:
[..]
Jammer, maar begrijpelijk, het is ook al zo vaak door mijn hoofd geschoten. Wat mij hier nog houdt zijn de mooie posts van forummers die wel genuanceerd en realistisch zijn.
Maar ik begrijp heel goed dat dat niet hoeft op te wegen tegen de bagger die hier veel te vaak voorbij komt.
Die zijn er inderdaad ook meer dan genoeg, maar ik ben even helemaal klaar met die halstarrige, domme praat die ik steeds voorbij zie komen. Kan het even niet meer hebben.
Zilver_gray
26-09-2025 om 14:52
Herfstappeltaart schreef op 26-09-2025 om 14:27:
Ik kom niet meer op dit draadje. Ik word kotsmisselijk van bepaalde types die hier schrijven. Ik lees het forum voor mijn plezier maar dat is er af op dit draadje.
Ontzettend jammer! Ik las jou hier graag!
Ik snap het wel hoor, het kost mij ook de nodige inspanning om me door de bs van bepaalde individuen heen te worstelen.
Daar ben ik dan ook mee gestopt! Net als jij kom ik hier voor mijn plezier, en die laat ik me door niemand ontnemen.
Herfstappeltaart
26-09-2025 om 14:54
Zilver_gray schreef op 26-09-2025 om 14:52:
[..]
Ontzettend jammer! Ik las jou hier graag!
Ik snap het wel hoor, het kost mij ook de nodige inspanning om me door de bs van bepaalde individuen heen te worstelen.
Daar ben ik dan ook mee gestopt! Net als jij kom ik hier voor mijn plezier, en die laat ik me door niemand ontnemen.
felija
26-09-2025 om 14:54
Herfstappeltaart schreef op 26-09-2025 om 14:51:
[..]
Die zijn er inderdaad ook meer dan genoeg, maar ik ben even helemaal klaar met die halstarrige, domme praat die ik steeds voorbij zie komen. Kan het even niet meer hebben.
Snap ik. Ik hoop dat niet alle posters die ik zo waardeer (waaronder jou) steeds meer gaan afhaken.
Zilver_gray
26-09-2025 om 15:00
felija schreef op 26-09-2025 om 14:54:
[..]
Snap ik. Ik hoop dat niet alle posters die ik zo waardeer (waaronder jou) steeds meer gaan afhaken.
Nou er zijn er al een aantal weg om deze reden, die trokken die flauwekul ook niet meer.
Zo blijft er niemand meer over 😳
Bakblik
26-09-2025 om 15:06
felija schreef op 26-09-2025 om 14:54:
[..]
Bij tijden haak ik even af. Tijdens mijn vakantie had ik er geen zin in. Nu we net weer zijn begonnen met een grote groep Syrische vrouwen die willen leren fietsen en ik in persoon de drek af en toe weer over me heen krijg doe ik weer even fel mee.
Via hun kinderen horen deze vrouwen van de uitspraken van Wilders dat zit in Nieuwsbegrip op school. Zelf kunnen ze zich nog onvoldoende laten horen wat ze er van vinden. Ik zie wel hoe aangeslagen ze zijn als Geert weer eens ver over de normen van fatsoen is gegaan. Ik voel het dan als mijn plicht om hier te reageren.
PensioNada
26-09-2025 om 15:16
Ik merk dat ik de bijdragen van sommigen steeds vaker oversla. Als men niet inhoudelijk reageert of alleen met meer onzin om het eigen gelijk te bevestigen, dan heb ik er genoeg van. Ik hoop dat anderen, die misschien alleen meelezen of af en toe iets posten, wel wat zinnigs uit de discussies halen. Dus ik haak niet af, maar reageer niet meer op alles wat ik een grove verdraaiing van de feiten vind.
Stardust
26-09-2025 om 16:05
Precies wat pensionada doet. En af en toe een break nemen. En soms helpt het topic me ook mijn bed uitkomen.
de te ranzige topics open ik inmiddels niet meer. (Schreef eerst dat ik ze links liet liggen, maar ik vond dat niet zo passend, gezien de inhoud).
maar ik heb ook wel eens langer pauze genomen. Het is maar een klein groepje wat hier schrijft. Waarvan er ook een aantal gepermabande (wegens racisme of discriminatie) van een ander forum.
als ik merk dat discussie geen zin heeft, probeer ik me er verre van te houden. Ik vind de feitelijke bronnen van bijvoorbeeld daglichtlamp, maar ook anderen, heel waardevol.
felija
26-09-2025 om 16:19
Bakblik schreef op 26-09-2025 om 15:06:
[..]
Bij tijden haak ik even af. Tijdens mijn vakantie had ik er geen zin in. Nu we net weer zijn begonnen met een grote groep Syrische vrouwen die willen leren fietsen en ik in persoon de drek af en toe weer over me heen krijg doe ik weer even fel mee.
Via hun kinderen horen deze vrouwen van de uitspraken van Wilders dat zit in Nieuwsbegrip op school. Zelf kunnen ze zich nog onvoldoende laten horen wat ze er van vinden. Ik zie wel hoe aangeslagen ze zijn als Geert weer eens ver over de normen van fatsoen is gegaan. Ik voel het dan als mijn plicht om hier te reageren.
Dat kan ik me helemaal voorstellen! Sneu voor die kinderen, je gunt ze zo een warm welkom hier
Daglichtlamp
26-09-2025 om 17:12
https://www.rtl.nl/nieuws/politiek/artikel/5530401/rtl-nieuwspanel-kiezers-vinden-harde-toon-politici-een-van-oorzaken
Gelukkig ziet 79 procent van de kiezers wèl dat Wilders polariseert.
Miraval
26-09-2025 om 18:38
ik vind het ook niet zo fijn om te schrijven hier, als je dan iets serieus schrijft wordt er niet op gereageerd omdat er teveel ingehaakt wordt op bepaalde forummers.
Daarnaast is het vooral een rechts tegen links gebeuren hier. Daar kan ik ook weinig mee. Als ik zeg dat ik Ouwehand vreselijk vindt, moet ik dan als disclaimer altijd vermelden dat Wilders net zo erg of erger is? Of Van Baarle, maar die doet er niet toe want partij stelt (nog) niks voor...
Het is zo helemaal niet leuk om hier te schrijven nog.
kerstbeer
26-09-2025 om 18:58
Ik denk dat wij ook allemaal te veel slecht nieuws horen en dat dit niet getemperd wordt door al het goede nieuws dat er is. Bijna dit hele topic gaat over nare dingen of tegenstellingen.
Nieuwskanalen etc brengen vaak ook alleen slecht nieuws. Dus iedereen wordt steeds banger en bozer, wat ook polarisatie vergroot.
https://www.flowmagazine.nl/goed-nieuws/hierom-wil-je-meer-goed-nieuws-lezen/
Dit bijvoorbeeld:
PensioNada
26-09-2025 om 19:00
Miraval schreef op 26-09-2025 om 18:38:
ik vind het ook niet zo fijn om te schrijven hier, als je dan iets serieus schrijft wordt er niet op gereageerd omdat er teveel ingehaakt wordt op bepaalde forummers.
Daarnaast is het vooral een rechts tegen links gebeuren hier. Daar kan ik ook weinig mee. Als ik zeg dat ik Ouwehand vreselijk vindt, moet ik dan als disclaimer altijd vermelden dat Wilders net zo erg of erger is? Of Van Baarle, maar die doet er niet toe want partij stelt (nog) niks voor...
Het is zo helemaal niet leuk om hier te schrijven nog.
Ik zie mezelf niet als echt links, maar zal door anderen wel als links worden gezien. Ik vind momenteel vrijwel alle politici ontzettend irritant. Men laat zich naar mijn idee te veel uitlokken. En dan krijg je woordspelletjes waar niemand wat aan heeft.
Ik zie jou als een degelijk rechtse MKB-er en dat is prima. Alleen wat ik ook zie dat veel van die degelijke rechtse mensen in de haattrechter van Wilders worden gezogen, terwijl het MKB gebaat is bij degelijk beleid en niet de ene keer dit en de andere keer dat Naar mijn idee zijn het juist de BBB en de PVV die geen baat hebben bij degelijke oplossingen. De BBB omdat de boeren baat denken te hebben bij het vooruitschuiven van stikstofdoelen en het binnen blijven halen van goedkope arbeidsmigranten ten behoeve van de agrarische industrie. De PVV, lees Wilders heeft baat bij het uit de hand lopen van de asielopvang. Je zal Wilders nooit iets horen zeggen over dat voorbeeld wat Daglichtlamp laatst gaf over dat AZC waar 80% werkte. Wilders droomt ervan dat hij ooit premier wordt en dan moet vooral de asielcrisis niet worden opgelost, want in feite is dat zijn enige punt.
Jammer, maar begrijpelijk, het is ook al zo vaak door mijn hoofd geschoten. Wat mij hier nog houdt zijn de mooie posts van forummers die wel genuanceerd en realistisch zijn.