Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws

felija schreef op 07-07-2026 om 16:59:

[..]

Ligt er wel aan welke krant, de Telegraaf heeft daar inderdaad een handje van.

Zeker, die doet dat vaker, maar de eindredactie bekijkt elk atuk met een commerciele bril, waardoor de kop vaak scherper wordt dan de inhoud. 

Denk jij echt dat de NRC of de Trouw hier niet subtieler in zijn?

felija schreef op 07-07-2026 om 16:58:

[..]

Dat denk ik ook, doorgaans is hij er altijd als de kippen bij om daar waar het kan buitenlanders te bashen.

Dat klopt hoor, maar om daar nu een theorie om heen te bouwen. Ik kan trouwens nergens vinden dat hij kamervragen hierover aangekondigd heeft. 

Vaak roept hij iets en dan hop weer verder naar het volgende incident. Dat zegt toch niets over de geloofwaardigheid van de moeder.

We moesten met zijn allen van het gas af, en aan de warmtepomp... en nu worden we weer met hogere tarieven om onze oren geslagen. Een volledige elektrische komt in 2029 uit op 505 euro extra per jaar. Bij een hybride warmtepomp gaat het om 422 euro per jaar, waarvan 260 euro door de tijds- en volumeafhankelijke nettarieven.

Netbeheerders zien geen andere mogelijkheid nu het stroomnet snel volloopt. Zij willen vanaf 2029 daarom hogere tarieven invoeren voor huishoudens en andere kleinverbruikers zoals zzp’ers in spitstijden. Niet alleen het stroomverbruik telt, ook het moment waarop huishoudens die stroom verbruiken terwijl het elektriciteitsnet grote ’files’ in de ochtend en avonduren kent.
Warmtepomp duurder door nieuwe nettarieven? Zo bespaar je | De Telegraaf

Yumi schreef op 08-07-2026 om 17:24:

We moesten met zijn allen van het gas af, en aan de warmtepomp... en nu worden we weer met hogere tarieven om onze oren geslagen. Een volledige elektrische komt in 2029 uit op 505 euro extra per jaar. Bij een hybride warmtepomp gaat het om 422 euro per jaar, waarvan 260 euro door de tijds- en volumeafhankelijke nettarieven.

Netbeheerders zien geen andere mogelijkheid nu het stroomnet snel volloopt. Zij willen vanaf 2029 daarom hogere tarieven invoeren voor huishoudens en andere kleinverbruikers zoals zzp’ers in spitstijden. Niet alleen het stroomverbruik telt, ook het moment waarop huishoudens die stroom verbruiken terwijl het elektriciteitsnet grote ’files’ in de ochtend en avonduren kent.
Warmtepomp duurder door nieuwe nettarieven? Zo bespaar je | De Telegraaf

Dan zet je je warmtepomp omlaag in de spits. Vloerverwarming is lage temperatuursverwarming, dus als het goed is, blijft de temperatuur veel langer op pijl.

PensioNada schreef op 08-07-2026 om 17:37:

[..]

Dan zet je je warmtepomp omlaag in de spits. Vloerverwarming is lage temperatuursverwarming, dus als het goed is, blijft de temperatuur veel langer op pijl.

Niet iedereen heeft vloerverwarming.

Die hogere spits prijzen gaan gelden tussen vier uur ’s middags en elf uur in de avond. Dat is nou net de tijd dat de meeste mensen warmte gebruiken. Daarom heet het ook de spits.... ik snap het, kom je thuis van je werk, jammer dan

Handschoenvrouw schreef op 09-07-2026 om 10:52:

[..]

Deze zaak is één groot argument tegen de doodstraf.

En die van Derek Bentley die al in de jaren 90 volledig vrij is gesproken, maar ja al begin jaren 50 opgehangen.

Daglichtlamp schreef op 09-07-2026 om 10:38:

https://www.ad.nl/binnenland/cadeautje-van-erdogan-jetten-kreeg-revolver-na-afloop-van-navo-top~a0c88ba0/
Bijzonder relatiegeschenk.

Bart de Wever (België) zijn revolver is achter gelaten bij de luchtvaartpolitie in België. Ik vermoed dat dit niet vrijwillig was. Al kan het goed dat hij het echt niet door had wat er in het cadeaupakket van Erdogan zat.

Regendrup.

Regendrup.

10-07-2026 om 15:14 Topicstarter

https://nos.nl/artikel/2622432-oma-neemt-per-ongeluk-verkeerd-kind-mee-uit-opvang-in-belgie

Van dit soort berichten krijg ik echt de kriebels. HOE DAN?!

Sparkle schreef op 07-07-2026 om 13:54:

[..]

Ik roddel helemaal niet, ik heb het over een openbaar interview en dat is geen roddelen. Het staat jou helemaal vrij om er anders over te denken en als jij er anders over denkt, is dat helemaal prima.
Maar ik vind wel dat als je zegt dat ik roddel, dat jouw eigen suggestieve opmerking over de geloofwaardigheid van de moeder, zonder dat je zegt wat je dan precies vindt, dat dat pas écht dicht in de buurt van roddelen komt.

Met een hoop bla bla op basis van 1 interview kunnen beoordelen dat het verhaal logisch, consistent en geloofwaardig is. Dat is inderdaad niet roddelen, daar heb je gelijk in. Dat is echt totale onzin verkondigen. Net zoals mijn mening hierover dat waarschijnlijk is. 

Inhoudelijke discussie 

Regendrup. schreef op 10-07-2026 om 15:14:

https://nos.nl/artikel/2622432-oma-neemt-per-ongeluk-verkeerd-kind-mee-uit-opvang-in-belgie

Snap ik ook niet, als t een kind van 5 weken zou zijn, kan ik het me nog n beetje voorstellen, maar 2 jaar, dan moet oma het kind al lange tijd niet gezien hebben, of ze is behoorlijk dementerend

Regendrup. schreef op 10-07-2026 om 15:14:

Dit was een van de angsten van mijn man. Dat hij naar de opvang zou gaan en zijn eigen kind/baby niet zou herkennen tussen alle anderen. Toen de baby er eenmaal was bleek het een stuk makkelijker dan gedacht. 

Ik snap ook niet helemaal hoe dit kon gebeuren. Id-kaart controleren lijkt me een beetje overdreven. Als oma zeg je toch ook ik ben Loes de oma van Pietje. Dan kan de juf zeggen "Pietje is daar". Het kan natuurlijk dat er toevallig 2 pietjes van dezelfde leeftijd op de opvang zijn maar dan nog. Bij onze opvang kondig je het als ouder ook aan als iemand anders je kind komt ophalen. Dus als leidster weet je dat of kan je dat nalezen. 

Kortom zoveel steken laten vallen door zowel ons als leidsters.

Neweve schreef op 10-07-2026 om 19:35:

[..]

Dit was een van de angsten van mijn man. Dat hij naar de opvang zou gaan en zijn eigen kind/baby niet zou herkennen tussen alle anderen. Toen de baby er eenmaal was bleek het een stuk makkelijker dan gedacht.

Ik snap ook niet helemaal hoe dit kon gebeuren. Id-kaart controleren lijkt me een beetje overdreven. Als oma zeg je toch ook ik ben Loes de oma van Pietje. Dan kan de juf zeggen "Pietje is daar". Het kan natuurlijk dat er toevallig 2 pietjes van dezelfde leeftijd op de opvang zijn maar dan nog. Bij onze opvang kondig je het als ouder ook aan als iemand anders je kind komt ophalen. Dus als leidster weet je dat of kan je dat nalezen.

Kortom zoveel steken laten vallen door zowel ons als leidsters.

Bij onze opvang werd er zelfs een foto gevraagd als kind door iemand anders opgehaald zou worden. Alleen zeggen opa Piet Jansen komt was niet genoeg. Bij iets oudere kinderen zie je het ook aan het kind wel maar bij baby's natuurlijk niet. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.