Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Miraval
15-01-2026 om 20:14
Yumi schreef op 15-01-2026 om 19:56:
[..]
Wow wat is dit? Stelletje kleuters om iemand op deze manier de mondsnoeren. Ga in gesprek, en als je problemen met cijfers wilt onderbouwen, dan moet dit gewoon mogelijk zijn.
Nou precies dat. De politiek en het debat mag of mocht schuren toch? Ik vind dit buitengewoon kwalijk, dat men cijfers niet wil erkennen, dat men niet wil praten over het al dan niet bestaan van een probleem vanuit een bepaalde hoek (daar kun je over van mening verschillen) maar wanneer dit door cijfers gestaafd wordt lijkt het mij beter om juist WEL in debat te gaan hierover ipv dit niet mee laten wegen in je betoog. Zeker wanneer je een oplossing zoekt voor het probleem van onveiligheid voor vrouwen.
Mick87
15-01-2026 om 20:19
Dit land is reddeloos verloren en gaat ten onder aan politieke correctheid. Nu al medelijden met de toekomstige generaties.
Miraval
15-01-2026 om 20:31
Mick87 schreef op 15-01-2026 om 20:19:
Dit land is reddeloos verloren en gaat ten onder aan politieke correctheid. Nu al medelijden met de toekomstige generaties.
Niet alleen in Nederland ben ik bang, er gebeurd in heel West Europa genoeg wat niet (vrijwillig) naar buiten wordt gebracht uit een misplaatste vorm van angst voor.... #ikhebgeenidee?
Het "begon" in Engeland met de Pakistaanse grooming-gangs, en kijk waar dat schandaal toe geleid heeft.
Laten we hier in ieder geval de olifant benoemen, zeker in de politiek (landelijk of gemeentelijk) en de cijfers vertrouwen en gebruiken om tot oplossingen te komen. Want iets verzwijgen heeft de nare gewoonte om alleen maar een groter probleem te worden. En het lijkt mij in ons aller voordeel dat vrouwen weer veilig de straat op kunnen wanneer ze willen, liefst zonder mannelijke chaperone.
Mick87
15-01-2026 om 20:37
Miraval schreef op 15-01-2026 om 20:31:
[..]
Niet alleen in Nederland ben ik bang, er gebeurd in heel West Europa genoeg wat niet (vrijwillig) naar buiten wordt gebracht uit een misplaatste vorm van angst voor.... #ikhebgeenidee?
Het "begon" in Engeland met de Pakistaanse grooming-gangs, en kijk waar dat schandaal toe geleid heeft.
Laten we hier in ieder geval de olifant benoemen, zeker in de politiek (landelijk of gemeentelijk) en de cijfers vertrouwen en gebruiken om tot oplossingen te komen. Want iets verzwijgen heeft de nare gewoonte om alleen maar een groter probleem te worden. En het lijkt mij in ons aller voordeel dat vrouwen weer veilig de straat op kunnen wanneer ze willen, liefst zonder mannelijke chaperone.
Demografische ontwikkelingen gaan gewoon door. Voor de volgende generaties zal dit land er heel anders uitzien.
Sowieso toenemende individualisme en te veel bevolking op klein stukje aarde. Ons land gaat door deze verschillende ontwikkelingen in rap tempo verloederen. Zie het nu in mijn eigen buurt al gebeuren.
Daglichtlamp
15-01-2026 om 20:43
Wat er gebeurd in studentenhuizen schuiven we ook gewoon onder het tapijt.
https://www.nrc.nl/nieuws/2025/04/15/vernederingen-van-het-utrechtse-corps-verplaatsen-zich-naar-huizen-een-jaar-hel-meelbommen-en-je-deur-verdienen-met-seks-a4889967
Een van de ouderejaars dringt zich seksueel op aan een eerstejaars bewoner.
Geen straf, geen ophef, de eigenaar van dit huis heeft geld moeten betalen om deze studenten uit haar huis te krijgen.
En voor wie een oordeel wil geven over de raadsvergadering in Castricum stel ik voor dat die het hele agendapunt uit het debat terugkijkt: https://castricum.raadsinformatie.nl/bijeenkomst/1275421/Raadsplein_11-09-2025
Mick87
15-01-2026 om 20:50
Daglichtlamp schreef op 15-01-2026 om 20:43:
https://www.nrc.nl/nieuws/2025/04/15/vernederingen-van-het-utrechtse-corps-verplaatsen-zich-naar-huizen-een-jaar-hel-meelbommen-en-je-deur-verdienen-met-seks-a4889967
Geen straf, geen ophef, de eigenaar van dit huis heeft geld moeten betalen om deze studenten uit haar huis te krijgen.
En voor wie een oordeel wil geven over de raadsvergadering in Castricum stel ik voor dat die het hele agendapunt uit het debat terugkijkt: https://castricum.raadsinformatie.nl/bijeenkomst/1275421/Raadsplein_11-09-2025
Bizar. Moet ook denken aan die zaak in België waar iemand die veroordeeld is voor verkrachting daarna toch nog gynaecoloog kon worden. Hoe verzinnen ze het
PensioNada
15-01-2026 om 20:54
Vooropgesteld dat ik elk zedendelict 1 te veel vindt, dat Syriërs die vrouwen hebben verkracht van mij na het uitzitten van de straf op het eerste vliegtuig naar Syrië mogen worden gezet, is wat dat raadslid doet wel misinformatie. Het aantal veroordelingen voor zedendelicten betreft vaak jongens en jonge mannen en vaker mannen uit de lagere sociale klasse. Als je de veroordelingen daarvoor corrigeert is het verschil opeens een stuk kleiner. En ja, je moet zedenmisdrijven door wie dan ook serieus nemen.
Miraval
15-01-2026 om 21:01
PensioNada schreef op 15-01-2026 om 20:54:
Vooropgesteld dat ik elk zedendelict 1 te veel vindt, dat Syriërs die vrouwen hebben verkracht van mij na het uitzitten van de straf op het eerste vliegtuig naar Syrië mogen worden gezet, is wat dat raadslid doet wel misinformatie. Het aantal veroordelingen voor zedendelicten betreft vaak jongens en jonge mannen en vaker mannen uit de lagere sociale klasse. Als je de veroordelingen daarvoor corrigeert is het verschil opeens een stuk kleiner. En ja, je moet zedenmisdrijven door wie dan ook serieus nemen.
En dan kun je, als raadslid zijnde, dus op die manier zijn argumenten weerleggen ipv zo absurd kinderachtig iemand te onderbreken. Wat een kinderachtige kleinzielige vertoning in mijn ogen.
Miraval
15-01-2026 om 21:03
Daglichtlamp schreef op 15-01-2026 om 20:43:
Wat heeft dat precies met Ter Apel te maken? Of met migratie?
Ondanks dat natuurlijk gewoon vreselijk maar zie dan weer niet in waarom je dat in dit topic moet vermelden?
En het gaat niet om het agendapunt alleen, het gaat om de kleinzielige manier van iemand wegzetten. Ga met elkaar in gesprek en weerleg zijn argumenten. Maar niet dit.
Yumi
15-01-2026 om 21:04
Miraval schreef op 15-01-2026 om 20:31:
[..]
Wou dit al in een reactie plaatsen onder jou bericht van 20.14u. Dit is het voorbeeld, van een probleem onder de mat vegen, het vooral negeren waardoor het alsmaar erger is geworden.... iets wat in Nederland ook steeds meer gebeurd.
PensioNada
15-01-2026 om 21:09
Miraval schreef op 15-01-2026 om 21:01:
[..]
En dan kun je, als raadslid zijnde, dus op die manier zijn argumenten weerleggen ipv zo absurd kinderachtig iemand te onderbreken. Wat een kinderachtige kleinzielige vertoning in mijn ogen.
Dat ben ik met je eens. Het is ook niet slim, want dit soort dingen worden geknipt en geplakt en ergens gepubliceerd zonder de context. De context zou in dit geval overigens kunnen zijn dat afgesproken is om dit niet te doen, maar dat weet ik dus niet, dus blijft de conclusie: niet slim.
Yumi
15-01-2026 om 21:11
Miraval schreef op 15-01-2026 om 21:03:
[..]
Ondanks dat natuurlijk gewoon vreselijk maar zie dan weer niet in waarom je dat in dit topic moet vermelden?
En het gaat niet om het agendapunt alleen, het gaat om de kleinzielige manier van iemand wegzetten. Ga met elkaar in gesprek en weerleg zijn argumenten. Maar niet dit.
Dit
Komt vaker voor, Johan van der Sloot wordt hier ook nog steeds als een oude koe uit de sloot getrokken.
PensioNada
15-01-2026 om 21:13
Yumi schreef op 15-01-2026 om 21:04:
[..]
Wou dit al in een reactie plaatsen onder jou bericht van 20.14u. Dit is het voorbeeld, van een probleem onder de mat vegen, het vooral negeren waardoor het alsmaar erger is geworden.... iets wat in Nederland ook steeds meer gebeurd.
Wat er in Engeland is gebeurd, is vreselijk, dat ben ik helemaal met je eens. Wat betreft de overlast van Syrische jongens in Nederland wordt er aandacht voor gevraagd, wat mij betreft niet geheel toevallig door ondermeer twee PvdA burgemeesters, Markouch en Sharon Dijksma. Vandaag stond een artikel in het Parool dat ze heel weinig reactie krijgen van de regering op hun noodkreet.
Alice12
15-01-2026 om 21:15
Miraval schreef op 15-01-2026 om 21:03:
[..]
Deze reacties krijg je standaard als het gaat over zedendelicten met asielzoekers of statushouders. Blijkbaar is het erg belangrijk om daar zedendelicten die autochtone Nederlanders gepleegd hebben er tegen over te zetten.
Miraval
15-01-2026 om 21:50
https://www.ad.nl/nijmegen/nieuw-beeld-van-daders-seksuele-uitbuiting-bijna-90-procent-heeft-migratieachtergrond-en-ze-vallen-na-straf-terug-in-oud-gedrag~a53191825/
Uit bovenstaand artikel;
Zonder te stigmatiseren, benadrukt Van Leeuwen, is het echt belangrijk om dit nader te onderzoeken. ,,Hoe komt het dat deze groep oververtegenwoordigd is binnen deze vorm van criminaliteit? Zouden culturele factoren, visie op de vrouw, waarden en normen, de lage economische status van deze dadergroep, van invloed kunnen zijn?”,,Als dat zo is, zijn dan de huidige behandelinterventies goed afgestemd op de waarden en normen van deze dadergroep?”
Het is dus best belangrijk om te kijken naar afkomsten van daders per misdrijf om tot werkbare oplossingen maar ook behandelingen ter voorkoming van recidive te kijken.
En om dan alles helemaal weg te corrigeren, is dat dan wel de oplossing? Want daarmee creëer je dus de mogelijkheid dat wat in het VK is gebeurd, wellicht op andere vlakken, ook elders gebeurd.
https://www.wyniasweek.nl/hoe-het-cbs-de-hoge-criminaliteit-van-sommige-etnische-groepen-wegverklaart/
Ik ben het eens met bovenstaand artikel. De politieke correctheid stort ons land de afgrond in als we niet uitkijken.
En om dan toch offtopic te gaan, gisteren wederom rellen in de Schilderswijk in Den Haag na winst van Marokko bij de Afrika Cup. Welgeteld 2 bussen met ME waren aanwezig. Hoe heeft men hier niet op ingespeeld? Zeker na de rellen van 4 jaar geleden bij dezelfde wedstrijden? En vuurwerk is vanaf 1 januari illegaal? Waar zijn de cijfers van arrestanten? Ik heb niks gezien op het nieuws van deze rellen gisteren, terwijl het toch behoorlijk onrustig was. Dezelfde rellen spelen ook in Molenbeek, na wedstrijden van Marokko.
Mogen "we" hier dan ook niet de afkomst benoemen van deze "jongeren"? Moet hier ook nog even een corrigerende factor op ingezet worden? Kom op zeg, we zien toch allemaal wie dit zijn? En juist door het niet te willen benoemen, krijg je meer en meer onvrede en polarisatie denk ik.
Als Nederlandse witte mannen tussen de 35 en 65 jaar oververtegenwoordigd zijn in seksuele misdrijven met kinderen, dan moet je als justitie en reclassering toch ook iets met die cijfers? Dan moet je kijken naar waar dit vandaan komt, dader profielen opstellen en plaatsen waar dit vaker voorkomt beter monitoren? Wanneer de cijfers uit zouden wijzen dat autochtone Nederlanders oververtegenwoordigd zijn bij bepaalde misdrijven, dan vind ik dat daar net zo goed beleid op moet worden gemaakt. Geen onderscheid maken is toch ook juist wat gelijkheid inhoudt?
We zijn allemaal doodsbang voor etnisch profileren en racisme, dat (toekomstige) slachtoffers in de steek worden gelaten door politieke correctheid.