Nieuws en actueel
kerstbeer
28-01-2025 om 17:07
Trump, Musk en Amerikaanse politiek.
Hier verder over Trump, Musk en de Amerikaanse politiek.
Trump tekende meteen een recordaantal decreten en daar komen er steeds meer bij.
Tot nu toe gaat het goed tussen Trump en de bij hem invloedrijke Musk, maar zal dat ook zo blijven nu steeds meer MAGA niet blij met Musk's invloed en beleidswensen zijn?
Wat zal er bij de Democraten gebeuren en wie zal naar boven komen als potentiele leiders van de toekomst?
Wat voor invloed gaan Trump's decreten hebben over de VS en de rest van de wereld?
Schrijf hier verder.
FaithfulDuck87
04-03-2025 om 20:14
ik vertrouw die Trump voor geen kwartje, wat voor geen eurocent.
We zijn nog lang niet klaar met die man
Gebruikersnaaminvullen
04-03-2025 om 20:21
Malibu2 schreef op 04-03-2025 om 13:24:
Interview met Vance over de beruchte persconferentie, Trump, Zelensky, Europese leiders en hoe nu verder.
https://youtu.be/HOJS3qQlVjE?si=gMh0sZGW7Vp03ypB
Dat hoofd..........

Zilver_gray
04-03-2025 om 20:55
'Trump gaat deal met Oekraïne over bodemschatten aankondigen'
De Amerikaanse president Donald Trump gaat volgens ingewijden alsnog een deal met Oekraïne over bodemschatten aankondigen. Hij doet dat om 21.00 uur in Washington, woensdag 03.00 uur Nederlandse tijd, tijdens een toespraak tot het parlement. Dat zou hij tegen adviseurs hebben gezegd.
Eigenlijk had de deal afgelopen vrijdag moeten worden ondertekend, maar toen kwam het tot ruzie tussen Trump en de Oekraïense president Volodimir Zelenski. Trump zinspeelde eerder zelf al op nieuws over de deal tijdens zijn speech. Enkele adviseurs waarschuwden wel dat de overeenkomst nog niet is ondertekend en dat de situatie nog kan veranderen.
Zelenski stelde eerder dinsdag dat Oekraïne klaarstaat "om het op ieder moment en in iedere handzame vorm te tekenen". Hij zei de overeenkomst te zien als een stap naar grotere veiligheid en solide veiligheidsgaranties. Eerder had hij in ruil voor de Amerikaanse toegang tot delfstoffen nog geëist dat Washington de veiligheid van Oekraïne zou garanderen in de oorlog met Rusland.
Trump hield Zelenski steeds voor dat het grondstoffenakkoord al neerkomt op een Amerikaanse veiligheidsgarantie, omdat Rusland het wel uit zijn hoofd zou laten om Oekraïne aan te vallen als de VS daar bodemschatten winnen.
Ben benieuwd wat Oekraïne ervoor terug krijgt..
Zorroo
04-03-2025 om 21:00
Friezinnetje schreef op 04-03-2025 om 20:14:
ik vertrouw die Trump voor geen kwartje, wat voor geen eurocent.
We zijn nog lang niet klaar met die man
Trump doet me steeds meer denken aan een krankzinnige, op hol geslagen Romeinse keizer. Nog even en hij roept zichzelf uit tot god, of als vertegenwoordiger van god op aarde, of zo. Destijds werden dit soort tirannen vaak van binnenuit uit de weggeruimd. Maar ik vrees dat we daar nu niet op mogen hopen.
Malibu2
04-03-2025 om 21:01
Gebruikersnaaminvullen schreef op 04-03-2025 om 20:21:
[..]
Dat hoofd..........
Tja. Dat denk ik ook weleens bij Trump, en dacht ik ook regelmatig bij Biden, Harris en Walz (en Walz' vrouw..).
Ik denk dat we nog veel van Vance gaan horen de komende jaren en het zou me niets verbazen als hij zich kandidaat gaat stellen voor de presidentsverkiezingen van 2028.
Ik las overigens dat Tim Walz overweegt om zichzelf kandidaat te stellen voor 2028...
Zorroo
04-03-2025 om 21:04
Zilver_gray schreef op 04-03-2025 om 20:55:
'Trump gaat deal met Oekraïne over bodemschatten aankondigen'
De Amerikaanse president Donald Trump gaat volgens ingewijden alsnog een deal met Oekraïne over bodemschatten aankondigen. Hij doet dat om 21.00 uur in Washington, woensdag 03.00 uur Nederlandse tijd, tijdens een toespraak tot het parlement. Dat zou hij tegen adviseurs hebben gezegd.
Eigenlijk had de deal afgelopen vrijdag moeten worden ondertekend, maar toen kwam het tot ruzie tussen Trump en de Oekraïense president Volodimir Zelenski. Trump zinspeelde eerder zelf al op nieuws over de deal tijdens zijn speech. Enkele adviseurs waarschuwden wel dat de overeenkomst nog niet is ondertekend en dat de situatie nog kan veranderen.
Zelenski stelde eerder dinsdag dat Oekraïne klaarstaat "om het op ieder moment en in iedere handzame vorm te tekenen". Hij zei de overeenkomst te zien als een stap naar grotere veiligheid en solide veiligheidsgaranties. Eerder had hij in ruil voor de Amerikaanse toegang tot delfstoffen nog geëist dat Washington de veiligheid van Oekraïne zou garanderen in de oorlog met Rusland.
Trump hield Zelenski steeds voor dat het grondstoffenakkoord al neerkomt op een Amerikaanse veiligheidsgarantie, omdat Rusland het wel uit zijn hoofd zou laten om Oekraïne aan te vallen als de VS daar bodemschatten winnen.Ben benieuwd wat Oekraïne ervoor terug krijgt..
Is dit nu iets om tegen de verdrukking in blij mee te zijn, of is het juist enorm deprimerend.. Ergens hoorde ik dat die Oekraïense bodemschatten veel minder waardevol zijn en ook minder makkelijk te winnen dan men eerst dacht.
rionyriony
04-03-2025 om 21:05
Handelsoorlogen kennen alleen maar verliezers, maar Trump is een sluwe vos dus misschien zit er iets heul slims achter. Misschien dat hij de eigen binnenlandse productie wil stimuleren. Moet je natuurlijk wel de grondstoffen daarvoor hebben.
Zilver_gray
04-03-2025 om 21:10
Zorroo schreef op 04-03-2025 om 21:04:
[..]
Is dit nu iets om tegen de verdrukking in blij mee te zijn, of is het juist enorm deprimerend.. Ergens hoorde ik dat die Oekraïense bodemschatten veel minder waardevol zijn en ook minder makkelijk te winnen dan men eerst dacht.
Ja dat had ik ook gelezen; het winnen ervan schijnt nogal een behoorlijke klus te zijn..
BeesAreCool
04-03-2025 om 21:14
Malibu2 schreef op 04-03-2025 om 21:01:
[..]
Tja. Dat denk ik ook weleens bij Trump, en dacht ik ook regelmatig bij Biden, Harris en Walz (en Walz' vrouw..).
Geen van de Democraten hebben hun bondgenoten zo in de rug gestoken als Trump bij Canada heeft gedaan.
Ik begrijp dat je ze op gelijke voet wilt zetten omdat je steeds van alles recht praat dat krom is, maar de vrouw van Walz erbij halen, slaat helemaal nergens op. Dat is geen politicus en heeft in de verste verte niks gedaan wat zo kwalijk is als het gedrag van Trump en Vance, ook zelfs tegen hun eigen aanhangers.
kerstbeer
04-03-2025 om 21:21
rionyriony schreef op 04-03-2025 om 21:05:
Handelsoorlogen kennen alleen maar verliezers, maar Trump is een sluwe vos dus misschien zit er iets heul slims achter. Misschien dat hij de eigen binnenlandse productie wil stimuleren. Moet je natuurlijk wel de grondstoffen daarvoor hebben.
https://www.yahoo.com/news/elon-musk-says-trump-wins-173417907.html
Musk wist al dat het de economie geen goed zou doen als ze de plannen van Trump zouden volgen.
Het begint er toch echt steeds meer op te lijken dat het crashen van de Amerikaanse economie het doel is en niet een onbedoeld neveneffect.
Trump handelt niet in het belang van de VS en de gemiddelde Amerikaan, maar in het belang van de allerrijksten.
Dezelfde groep mensen die baat hadden bij de recessie van 2008.
Malibu2
04-03-2025 om 21:34
BeesAreCool schreef op 04-03-2025 om 21:14:
[..]
Geen van de Democraten hebben hun bondgenoten zo in de rug gestoken als Trump bij Canada heeft gedaan.
Ik begrijp dat je ze op gelijke voet wilt zetten omdat je steeds van alles recht praat dat krom is, maar de vrouw van Walz erbij halen, slaat helemaal nergens op. Dat is geen politicus en heeft in de verste verte niks gedaan wat zo kwalijk is als het gedrag van Trump en Vance, ook zelfs tegen hun eigen aanhangers.
Mwoah... Ik denk direct aan Obama en zijn zogenaamde "Red Line" in Syrië in 2012 die toch niet zo rood bleek te zijn. Daar waren de bondgenoten niet bepaald blij mee.
Ik ben niet blind voor de problemen met Trump, ik lijdt alleen niet aan Trump Derangement Syndrome, waarvan ik steeds meer vermoed dat het daadwerkelijk bestaat. Als jij werkelijk denkt dat dit alle acties van democraten overtreft, dan ga je vier hele zware jaren tegemoet.
BeesAreCool
04-03-2025 om 21:39
Van de Rijksoverheid:
https://www.rijksoverheid.nl/ministeries/ministerie-van-buitenlandse-zaken/het-werk-van-bz-in-de-praktijk/weblogs/2024/hybride-dreigingen
En Westerse mensen die op social media zich makkelijk laten beinvloeden hierdoor, worden door de Russen ook wel "useful idiots" genoemd.
https://www.nationalobserver.com/2024/09/11/opinion/russia-useful-idiots-canada
rionyriony
04-03-2025 om 22:04
kerstbeer schreef op 04-03-2025 om 21:21:
[..]
https://www.yahoo.com/news/elon-musk-says-trump-wins-173417907.html
Musk wist al dat het de economie geen goed zou doen als ze de plannen van Trump zouden volgen.
Het begint er toch echt steeds meer op te lijken dat het crashen van de Amerikaanse economie het doel is en niet een onbedoeld neveneffect.
Trump handelt niet in het belang van de VS en de gemiddelde Amerikaan, maar in het belang van de allerrijksten.
Dezelfde groep mensen die baat hadden bij de recessie van 2008.
Zou best aannemelijk zijn dat hij kracht wil belonen en niet zwakte. Dat geeft een bepaald type maatschappij. Het is een methode en het heeft succes, maar niet iedereen wil zo leven. In Europa wil men dat zeker niet, maar die waren ook nooit uit de problemen met Oekraïne gekomen.
Gebruikersnaaminvullen
04-03-2025 om 22:29
Dus Trump denkt dat Poetin bezette gebieden gaat verlaten als US daar grondstoffen gaat delven? Ik vrees dat het een een-tweetje wordt tussen T en P waarbij T uiteindelijk de deal overdraagt op P en Oekraïne het nakijken heeft qua land én grondstoffen.