Nieuws en actueel
kerstbeer
28-01-2025 om 17:07
Trump, Musk en Amerikaanse politiek.
Hier verder over Trump, Musk en de Amerikaanse politiek.
Trump tekende meteen een recordaantal decreten en daar komen er steeds meer bij.
Tot nu toe gaat het goed tussen Trump en de bij hem invloedrijke Musk, maar zal dat ook zo blijven nu steeds meer MAGA niet blij met Musk's invloed en beleidswensen zijn?
Wat zal er bij de Democraten gebeuren en wie zal naar boven komen als potentiele leiders van de toekomst?
Wat voor invloed gaan Trump's decreten hebben over de VS en de rest van de wereld?
Schrijf hier verder.
Gebruikersnaaminvullen
10-12-2025 om 21:25
wild-flower schreef op 10-12-2025 om 14:47:
VS wil sociale media controleren van alle aankomende reizigers: ‘Ook de gegevens van familieleden worden gevraagd’
https://www.ad.nl/buitenland/vs-wil-sociale-media-controleren-van-alle-aankomende-reizigers-ook-de-gegevens-van-familieleden-worden-gevraagd~a994c9c6/
Enge ontwikkeling. probleem zal ook lang doorwerken als die smeerlap er niet meer is. Al die gegevens worden ergens opgeslagen en het is nog maar de vraag of die vernietigd worden. Vraag me ook af hoe ze het gaan doen met de voetballers die in de FIFA meespelen, en hun medereizigers. Je zou denken dat het gelijke monniken, gelijke kappen is.
In het document staat dat iedereen die een Esta-formulier (een verplichte reistoestemming van de Amerikaanse overheid) aanvraagt voor vertrek, voortaan verplicht is zijn sociale media van de afgelopen vijf jaar kenbaar te maken. Nu is dat nog optioneel.
Daarnaast moeten reizigers gedetailleerde informatie geven over zichzelf, zoals hun telefoonnummers van de afgelopen vijf jaar, e-mailadressen van de afgelopen tien jaar én persoonlijke gegevens van familieleden. De aanvragers moeten bovendien een selfie uploaden. Ook moeten ze de registratie van hun dna en een irisscan toestaan.
Beterhier
10-12-2025 om 21:27
wild-flower schreef op 10-12-2025 om 14:47:
VS wil sociale media controleren van alle aankomende reizigers: ‘Ook de gegevens van familieleden worden gevraagd’
https://www.ad.nl/buitenland/vs-wil-sociale-media-controleren-van-alle-aankomende-reizigers-ook-de-gegevens-van-familieleden-worden-gevraagd~a994c9c6/
De democratie van de wereld verandert in een Stasi dictatuur. Wie zag deze aankomen?
Beterhier
10-12-2025 om 21:43
Het gaat volgend jaar spannend worden of het Trump gaat lukken tienduizenden Amerikaanse militairen uit Europa weg te halen. Dat hij Biden sleepy Joe noemde is niet vreemd als ik zie welke afbraak snelheid Trump haalt, helaas.
Gebruikersnaaminvullen
10-12-2025 om 21:44
Net bij Nieuwsuur; VS heeft een olietanker in beslag laten nemen voor de kust van Venezuela. geen reden gegeven. Maar duidelijk is dat hij Maduro weg wil hebben.
Stardust
10-12-2025 om 22:13
Beterhier schreef op 10-12-2025 om 21:27:
[..]
De democratie van de wereld verandert in een Stasi dictatuur. Wie zag deze aankomen?
Laten we onze eigen democratie nauwlettend in de gaten houden. Ik zie de laatste jaren meer trump/vs-parallellen dan me lief is.
Gebruikersnaaminvullen
10-12-2025 om 22:49
Stardust schreef op 10-12-2025 om 22:13:
[..]
Laten we onze eigen democratie nauwlettend in de gaten houden. Ik zie de laatste jaren meer trump/vs-parallellen dan me lief is.
Los daarvan, regeringsmedewerkers uit de VS hebben ook actief contact met die partijen.
Beterhier
12-12-2025 om 11:38
Stardust schreef op 10-12-2025 om 22:13:
[..]
Ja dat zie ik ook. En mijzelf realiserend dat we ook in dit land veel Trump stemmers zouden hebben gehad.
BeesAreCool
12-12-2025 om 14:24
Beterhier schreef op 12-12-2025 om 11:38:
[..]
Ja dat zie ik ook. En mijzelf realiserend dat we ook in dit land veel Trump stemmers zouden hebben gehad.
En dit terwijl hij uiteindelijk delijk geen sikkepit geeft om zijn stemmers.
Nu zijn sommige maga boos omdat hij wel mensen uit India binnen wil halen, die goedkoop voor mega corporaties kunnen werken.
Gebruikersnaaminvullen
12-12-2025 om 16:48
Het NAVO-bondgenoot Denemarken heeft in een jaarlijks risicorapport, dat woensdag is gepubliceerd door de Deense Defensieve Inlichtingendienst, voor het eerst de Verenigde Staten aangewezen als een van de veiligheidsdreigingen waarmee het land wordt geconfronteerd.
In het rapport staat dat de VS “hun economische en technologische kracht nu inzetten als machtsmiddel, ook tegenover bondgenoten en partners” en dat er sprake is van “onzekerheid over de rol van de VS als garant van de Europese veiligheid.”
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Buitenland/denemarken-noemt-verenigde-staten-onder-trump-een-veiligheidsdreiging/ar-AA1S55FT
Ben benieuwd naar de reactie van tRump
Gebruikersnaaminvullen
14-12-2025 om 17:10
Moet dat DAFT visum niet eens afgeschaft gaan worden of strenger gemaakt?
Ga weg uit het krankzinnige land van Trump, Get The Fuck Out. Vanuit een grachtenpand in Haarlem regelen twee Amerikaanse vrouwen het: emigratie naar droomland Nederland. ‘Vandaag at ik mijn eerste oliebol ooit. So great!’
De twee Amerikaanse vrouwen hebben zich totaal vereenzelvigd met de naam van het bedrijf dat zij sinds maart bestieren: GTFO Tours, hetgeen staat voor Get The Fuck Out. Beter wordt het niet in Maga-country, zeggen zij. Dus: ga verdomme weg uit Amerika, net zoals zij hebben gedaan, en laat je vertrek als ‘Trumpugees’ naar Nederland begeleiden door hun relocation service.
Zij zijn je ‘escape fascism doula’, het duizenddingendoekje om je te helpen weg te komen uit dat bruine universum.
Essentieel in de wegwezen-strategie van GFTO is het DAFT-visum, een afkorting vanDutch American Friendship Treaty. Oftewel het Nederlands-Amerikaans Vriendschapsverdrag, in 1956 getekend om de handel te bevorderen. Voor Amerikaanse ondernemers is het daardoor eenvoudig om een verblijfsvergunning te krijgen. Ook de partner mag hier werken. Een businessplan is niet nodig; 4.500 euro op de bank is genoeg.
https://www.volkskrant.nl/binnenland/amerikanen-die-klaar-zijn-met-trump-kom-naar-het-heerlijke-vreedzame-nederland~b2eb05d4/
Nederland populaire bestemming onder Amerikanen die de VS willen verlaten
https://nos.nl/artikel/2594484-nederland-populaire-bestemming-onder-amerikanen-die-de-vs-willen-verlaten
Zorroo
14-12-2025 om 22:15
Ja, eens. De vriendschap is onder Trump ver te zoeken. Echte vluchtelingen prima maar liever geen gelukszoekers uit de VS.
Neweve
15-12-2025 om 08:57
Gebruikersnaaminvullen schreef op 14-12-2025 om 17:10:
Moet dat DAFT visum niet eens afgeschaft gaan worden of strenger gemaakt?
Ga weg uit het krankzinnige land van Trump, Get The Fuck Out. Vanuit een grachtenpand in Haarlem regelen twee Amerikaanse vrouwen het: emigratie naar droomland Nederland. ‘Vandaag at ik mijn eerste oliebol ooit. So great!’
De twee Amerikaanse vrouwen hebben zich totaal vereenzelvigd met de naam van het bedrijf dat zij sinds maart bestieren: GTFO Tours, hetgeen staat voor Get The Fuck Out. Beter wordt het niet in Maga-country, zeggen zij. Dus: ga verdomme weg uit Amerika, net zoals zij hebben gedaan, en laat je vertrek als ‘Trumpugees’ naar Nederland begeleiden door hun relocation service.Zij zijn je ‘escape fascism doula’, het duizenddingendoekje om je te helpen weg te komen uit dat bruine universum.
Essentieel in de wegwezen-strategie van GFTO is het DAFT-visum, een afkorting vanDutch American Friendship Treaty. Oftewel het Nederlands-Amerikaans Vriendschapsverdrag, in 1956 getekend om de handel te bevorderen. Voor Amerikaanse ondernemers is het daardoor eenvoudig om een verblijfsvergunning te krijgen. Ook de partner mag hier werken. Een businessplan is niet nodig; 4.500 euro op de bank is genoeg.
https://www.volkskrant.nl/binnenland/amerikanen-die-klaar-zijn-met-trump-kom-naar-het-heerlijke-vreedzame-nederland~b2eb05d4/
Nederland populaire bestemming onder Amerikanen die de VS willen verlaten https://nos.nl/artikel/2594484-nederland-populaire-bestemming-onder-amerikanen-die-de-vs-willen-verlaten
Het bedrag uit de Daft is nooit meegegroeid met de inflatie.
4500 in 1956 zou nu bijna 45000 euro zijn. 4500 is 1 maand buffer, 45000 is een prima startkapitaal voor een onderneming. Kortom ik denk dat het bedrag inderdaad verhoogd mag worden.
Zilver_gray
08-01-2026 om 14:21
Ik weet niet wie inmiddels het filmpje gezien hebben, maar wat daar gebeurd is een grof schandaal.
Trump reageerde op sociale media ook op het incident in Minnaepolis. Volgens hem reed de vrouw bewust in op de agent. "Het lijkt erop dat hij handelde uit zelfverdediging", aldus de president.
https://nos.nl/artikel/2597313-ice-agent-schiet-vrouw-dood-in-minneapolis-burgemeester-woest
Zilver_gray
08-01-2026 om 14:27
Het jaar is nog maar net begonnen, dat belooft nog wat.
https://eenvandaag.avrotros.nl/doe-mee/is-groenland-de-volgende-dit-kan-europa-doen-bij-een-amerikaanse-inval-162397
PensioNada
08-01-2026 om 15:02
Zilver_gray schreef op 08-01-2026 om 14:21:
Ik weet niet wie inmiddels het filmpje gezien hebben, maar wat daar gebeurd is een grof schandaal.
Trump reageerde op sociale media ook op het incident in Minnaepolis. Volgens hem reed de vrouw bewust in op de agent. "Het lijkt erop dat hij handelde uit zelfverdediging", aldus de president.
https://nos.nl/artikel/2597313-ice-agent-schiet-vrouw-dood-in-minneapolis-burgemeester-woest
Ik heb het filmpje gezien en nog veel meer filmpjes die laten zien wat er aan vooraf ging. Mevrouw probeert met haar auto ICE-auto's tegen te houden door dwars op de weg te gaan staan en af en toe iets vooruit en achteruit te rijden. Dan komen die twee agenten met gezichtsbedekking, waarvan er 1 tegen haar schreeuwt dat ze uit haar auto moet stappen. Onderwijl is een derde agent om de auto heen gelopen en staat vanuit de bestuurder gezien nog net links voor de auto. Als de eerste ICE-agent aan het portier begint te rukken, geeft ze gas. Pas op het moment dat ze weer naar voren kijkt, zal ze die derde agent hebben gezien. Die neemt een stap naar rechts (voor de auto vandaan) en trekt zijn pistool. De bestuurster stuurt naar rechts (zie je aan de stand van de wielen). De agent schiet drie keer waarvan twee keer door het zijraam.