Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Adventskalender 2026

Meesje schreef op 25-08-2026 om 13:45:

[..]

De kant en klare die ik tot nog toe heb gehad niet. Dat waren van die kartonnen flapjes die dan open zijn gescheurd. Die herbruikbare hebben normaal gezien lades of deurtjes die open en dicht kunnen. Natuurlijk kun je die flapjes ook dichtplakken oid. Als je echt duurzaam wilt doen. Maar iemand zei de herbruikbare ook weg te gooien. Dat lijkt me nu niet de bedoeling

Nee, kant en klare zijn heden ten dage ook vaak met vakjes in de vorm van doosjes die je openvouwt, en dus weer kunt sluiten en zo hergebruiken.

Bekijk eens die van M. Asam van afgelopen jaar. Of Boozyshop van dit jaar als voorbeeld.

Dat zijn kalenders met vakjes die je er uit kunt halen, vaak in meerdere lagen. Erg indrukwekkend allemaal.

Euphoria schreef op 25-08-2026 om 13:48:

[..]

Nee, kant en klare zijn heden ten dage ook vaak met vakjes in de vorm van doosjes die je openvouwt, en dus weer kunt sluiten en zo hergebruiken.

Bekijk eens die van M. Asam van afgelopen jaar. Of Boozyshop van dit jaar als voorbeeld.

Dat zijn kalenders met vakjes die je er uit kunt halen, vaak in meerdere lagen. Erg indrukwekkend allemaal.

oh, dat kan, zo luxe heb ik nooit. Maar het gaat me ook meer om 'de andere kant'. Herbruikbare kalenders weggooien, dat lijkt me zo zonde. Maar ook die heb ik niet. Dus ik moet toegeven dat ik praat over iets waar ik niks van weet 😜

ik wil zeker een herbruikbare kalender. Ik vind zoiets met vakjes wel leuker als zakjes. Maar zie hier al mooie betaalbare opties. Zal eens kijken

Vorig jaar had ik de Jan van Haasteren, dat vond ik zo leuk dat ik daarna via marktplaats die van 2024 heb gekocht, en bewaard voor dit jaar. Nu wil ik ook graag een wasgij, maar ik overweeg om daarvoor ook op marktplaats te kijken, ze zijn zo goed her te gebruiken!

Heb voor dochter een keer een action adventskalender gekocht met beauty-producten erin, die heb ik de 2 jaar daarna hergebruikt met andere kleine kadootjes in de doosjes, ging prima!

vorig jaar bij de normal 1 gevonden die je zelf kon vullen, en dan er in schuiven. dus niet met doosjes. 
Verder zijn er tegen die tijd genoeg stickers met 1 t/m 24 te koop en/of zakjes/tasjes/doosjes. bij de action hebben ze dun kartonnen huisjes die goed werken. kan je eventueel ook nog versieren. 
Ik maak ze ook meestal zelf. maar dit jaar nog geen inspiratie. 

Meesje schreef op 25-08-2026 om 11:37:

[..]

Bij dit soort kalenders is het idee dat je hem zelf vult voor iemand. En die kun je dus ieder jaar opnieuw vullen. Een gewone adventskalender die al gevuld is als je hem koopt gooi ik ook gewoon weg inderdaad.

Dat snap ik, maar die gooien hem toch ook weg? Of vraag je hem terug om opnieuw te vullen?

Euphoria schreef op 25-08-2026 om 13:40:

[..]

Als je zo iets wil hergebruiken kan dat met zo’n kant en klare ook.

Ja precies, die zijn net zo mooi en goed herbruikbaar 

Meesje schreef op 25-08-2026 om 13:45:

[..]

De kant en klare die ik tot nog toe heb gehad niet. Dat waren van die kartonnen flapjes die dan open zijn gescheurd. Die herbruikbare hebben normaal gezien lades of deurtjes die open en dicht kunnen. Natuurlijk kun je die flapjes ook dichtplakken oid. Als je echt duurzaam wilt doen. Maar iemand zei de herbruikbare ook weg te gooien. Dat lijkt me nu niet de bedoeling

Die ik krijg zijn ook met lades, hersluitbaar en van stevig materiaal

Yumi schreef op 25-08-2026 om 19:14:

[..]

Die ik krijg zijn ook met lades, hersluitbaar en van stevig materiaal

Ja, zie mijn volgende reactie. Ik denk dat wij in een andere prijsklasse zitten mey onze adventskalenders. Ik zie me nog geen lipgloss in een gebruikte kinderbueno kalender proppen, hahaha

Meesje schreef op 25-08-2026 om 19:16:

[..]

Ja, zie mijn volgende reactie. Ik denk dat wij in een andere prijsklasse zitten mey onze adventskalenders. Ik zie me nog geen lipgloss in een gebruikte kinderbueno kalender proppen, hahaha

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.