Huiskamer
Auwereel
04-01-2026 om 11:46
Dat gaat niet door vanwege de sneeuw
Heb je vandaag, of morgen, overmorgen iets op de planning staan, maar het lukt niet vanwege de sneeuw, of je ziet er vanaf?
Post het hier!
Schaam je er niet voor, we zijn namelijk niets gewend hier in Nederland, als er meer dan een halve cm valt!
kerst
05-01-2026 om 17:52
Beetje OT, maar mijn oren gieren opeens, zou dat door vorst of veranderde luchtdruk kunnen komen?
Ik heb vanmiddag met de fiets gratis strooizout opgehaald bij de wijkpost. En de galerij in de flat daarmee gestrooid. Heb ook al twee keer gallerij geveegd.
Caroline80
05-01-2026 om 17:58
Voordeel van deze sneeuwval is dat niemand er nog aan denkt om gelukkig nieuwjaar te wensen op het werk want iedereen vraagt als eerste of de reis naar het werk te doen was. Heb zo’n hekel aan al dat gelukkig nieuwjaar wensen.
Broodjebrie
05-01-2026 om 18:15
Caroline80 schreef op 05-01-2026 om 17:58:
Voordeel van deze sneeuwval is dat niemand er nog aan denkt om gelukkig nieuwjaar te wensen op het werk want iedereen vraagt als eerste of de reis naar het werk te doen was. Heb zo’n hekel aan al dat gelukkig nieuwjaar wensen.
In dit nieuwe jaar is er al zoveel gebeurd dat het voor mijn gevoel al lang oud en nieuw is geweest..
Loulou39
05-01-2026 om 18:49
Yumi schreef op 05-01-2026 om 15:11:
Tandartsafspraak van woensdag ook verzet, moet minimaal 24 uur ervoor en nu kon het nog. Ze regeerde heel begripvol dus waarschijnlijk zijn er meer die afbellen.
Ik ga voor de zekerheid mijn huisarts afspraak van woensdag ook afzeggen. Het moet hier ook 24 uur van tevoren, dus dan maar voor de zekerheid.
Morgen heb ik een afspraak die ik niet kan afzeggen, dan moet ik met het OV, ben benieuwd hoe dat gaat….
Ik heb vanmiddag lopend boodschappen gedaan, m’n brood, fruit en kattenbakvulling waren op. Al glijdend en ploeterend door dikke lagen sneeuw is het toch gelukt, zo fijn!
BlairW
05-01-2026 om 19:04
Mijn picnic bestelling van morgen komt niet. Dat had ik al wel verwacht
moet ik morgen zelf maar even wat boodschappen gaan doen en hopelijk komt hij dan ergens later deze week nog.
Netherfield
05-01-2026 om 19:33
In Groningen ging een muziekles van het conservatorium voor middelbare scholieren niet door. Veel leerlingen moesten uit Friesland komen maar daar rijden de treinen niet. In Groningen zelf valt de sneeuw erg mee en zijn de doorgaande wegen compleet sneeuwvrij.
Auwereel
05-01-2026 om 19:36
Zang gaat vanavond niet door en yoga voor morgen heb ik geannuleerd. Morgenochtend de kapper afzeggen waar ik woensdag heen zou gaan. En ik vermoed dat ik vrijdag een afspraak met de dierenarts ga afzeggen, een cavia die niet 100% is, ga ik nu niet mee naar buiten nemen. Bovendien nog grote kans dat ik uitglij met cavia en al, ben niet supervaardig met gladheid.
Wilgenkatje-
05-01-2026 om 19:54
Caroline80 schreef op 05-01-2026 om 17:58:
Vooral dat suffe 'De beste wensen'. Ik wil dan eigenlijk iets anders verzinnen maar dat voelt zo uitsloverig. Dus hoppa, de beste wensen. En nu praten we lekker over de sneeuw.
krulliebollie
05-01-2026 om 20:19
BlairW schreef op 05-01-2026 om 19:04:
Mijn picnic bestelling van morgen komt niet. Dat had ik al wel verwacht
moet ik morgen zelf maar even wat boodschappen gaan doen en hopelijk komt hij dan ergens later deze week nog.
Bij ons vandaag niet. Wij kunnen het wel ophalen anders wordt het geannuleerd en krijg je geld terug. Ze konden niet op een andere dag bezorgen maar misschien dat dit in jou regio wel doorgeschoven kan worden?
Auwereel
05-01-2026 om 20:32
Bakblik schreef op 05-01-2026 om 08:06:
[..]
Wat maakt de sneeuw van nu zo anders dan de sneeuw van 40 jaar geleden? 40 jaar geleden werd in een keer wakker met een aardig sneeuwdek op de straat. We zijn gewoon gaan proberen om op school te komen 11 km door de sneeuw. Ik was ruim 20 minuten te laat. De directeur stond briesend bovenaan de trap van de fietsenkelder, allemaal een briefje halen! Jullie zijn te laat! Nu vervallen de lessen tot 10.00 uur?
Ik lees net op LinkedIn een post van een ouder die vertelt dat de kinderen van school een mailtje hadden gekregen: "Vertrek op tijd, want te laat, is melden". Dus luxe hoor, tegenwoordig worden kinderen netjes van tevoren gewaarschuwd.
Mijn man (65+) vertelde dat hij zich kon herinneren uit zijn middelbare school-periode, dat er verschrikkelijk veel sneeuw lag waar hij en zijn fietsgenoten richting stad doorheen moesten ploeteren. Ze waren wel halverwege afgestapt voor een sneeuwballengevecht, en zodoende een uurtje te laat op school. Maar op school werden ze
geprezen om hun doorzettingsvermogen, dat ze toch naar school waren gefietst.
Conclusie, het heeft niets met 40 jaar geleden of nu te maken, maar hoe rigide de school is in het opvolgen van de regels.
Bakblik
05-01-2026 om 20:49
Auwereel schreef op 05-01-2026 om 20:32:
[..]
Ik lees net op LinkedIn een post van een ouder die vertelt dat de kinderen van school een mailtje hadden gekregen: "Vertrek op tijd, want te laat, is melden". Dus luxe hoor, tegenwoordig worden kinderen netjes van tevoren gewaarschuwd.
Mijn man (65+) vertelde dat hij zich kon herinneren uit zijn middelbare school-periode, dat er verschrikkelijk veel sneeuw lag waar hij en zijn fietsgenoten richting stad doorheen moesten ploeteren. Ze waren wel halverwege afgestapt voor een sneeuwballengevecht, en zodoende een uurtje te laat op school. Maar op school werden ze
geprezen om hun doorzettingsvermogen, dat ze toch naar school waren gefietst.
Conclusie, het heeft niets met 40 jaar geleden of nu te maken, maar hoe rigide de school is in het opvolgen van de regels.
Ja dat is natuurlijk ook waar. Rigide handhaven van de regels. Ik was 17 en net van een kleine mavo in het dorp naar een havo in de stad gegaan. Op de mavo stond de directeur met slecht weer bovenaan de trap iedereen welkom te heten en te prijzen voor doorzettingsvermogen. Die man op de havo dat was zo raar om mee te maken; melden na 11km ploeteren door de sneeuw ik stond perplex.
lientje69
05-01-2026 om 21:07
Voor morgenvroeg wordt hier ijzel voorspeld. Man gaat dochter naar haar werk brengen ( 38 km enkele reis )
Vandaag is ze zelf gegaan en was het al behoorlijk glad. Man zijn auto heeft een soort 4 wieldrive ( fourmatic ofzo?) En een flinke sterkere motor plus meer rijervaring dus die komt er wel doorheen.
Evaluna
05-01-2026 om 21:17
Muziekvereniging gaat niet door vanavond.
Morgen gaat oudste (speciaal onderwijs) gebeld worden voor een vervangende opdracht.
Jongste hoort om 7 uur of ze moet komen of dat ze online gaan.
Veel middelbare scholen zijn morgen dicht, dus verwacht (en hoop) dat ze thuis kan blijven.
Veel sneeuw hier overigens, zeker 20 /25 cm!
Schemerlampje
05-01-2026 om 21:25
School van jongste geeft morgen en overmorgen online les. De school waar ik werk heeft besloten morgen de lessen door te laten gaan omdat het maar code geel is morgen. Ik ben benieuwd hoeveel absente leerlingen we morgen hebben.