Huiskamer
Auwereel
04-01-2026 om 11:46
Dat gaat niet door vanwege de sneeuw
Heb je vandaag, of morgen, overmorgen iets op de planning staan, maar het lukt niet vanwege de sneeuw, of je ziet er vanaf?
Post het hier!
Schaam je er niet voor, we zijn namelijk niets gewend hier in Nederland, als er meer dan een halve cm valt!
masatu
07-01-2026 om 16:00
Hier in de straat zouden de stratenmakers vanaf afgelopen maandag weer hun werk hervatten nadat ze voor de kerst waren gestopt voor 2 weken. Maar zij zijn er uiteraard niet en zouden ook niks nuttigs kunnen uitvoeren hier in de sneeuw. Hebben zij nu gewoon een mazzeltje door betaald thuis te zitten? Of zouden ze dat (deels) later in moeten halen / alternatief werk kunnen doen?
rooiekater
07-01-2026 om 16:08
Yumi schreef op 07-01-2026 om 14:40:
[..]
Top stuur 'm maar deze kant op
Sorry puber zn agenda zit vol
Koettie
07-01-2026 om 16:12
Nou ik ben op werk maar al mijn cliëntcontact was vandaag telefonisch. Maja moeten toch mensen op locatie zijn dus vooruit. Wel saai zo hoor, ik ga niet zo goed op steeds achter m'n computer zitten.
Rozi
07-01-2026 om 16:15
Caroline80 schreef op 07-01-2026 om 15:43:
[..]
Bij welke kantoorbaan kun je dan niet thuiswerken?
Mijn baan lukt dat ook niet.
Rozi
07-01-2026 om 16:17
Bellebelle schreef op 07-01-2026 om 13:39:
Mijn sportles is voor de tweede keer deze week geannuleerd. Ik begrijp het goed, maar baal er wel van. Ik had er juist zo naar uitgekeken om weer lekker te gaan sporten. Misschien is de sportschool nog open waar ik soms met mijn man heenga. Al is het hier fiks aan het sneeuwen, dus ik weet niet of dat verstandig is.
Ik had een heel fijn ritme met 2x per week sporten. Laatste paar weken maar 1x per week, vanwege feestdagen, te glad etc.
Tuinfluiter
07-01-2026 om 16:18
masatu schreef op 07-01-2026 om 16:00:
Hier in de straat zouden de stratenmakers vanaf afgelopen maandag weer hun werk hervatten nadat ze voor de kerst waren gestopt voor 2 weken. Maar zij zijn er uiteraard niet en zouden ook niks nuttigs kunnen uitvoeren hier in de sneeuw. Hebben zij nu gewoon een mazzeltje door betaald thuis te zitten? Of zouden ze dat (deels) later in moeten halen / alternatief werk kunnen doen?
Ze hebben vorstverlet als hun werkgever geen ander werk heeft zitten ze doorbetaald thuis en het kost geen vakantie dagen.
Dolfje
07-01-2026 om 16:20
Caroline80 schreef op 07-01-2026 om 15:43:
[..]
Bij welke kantoorbaan kun je dan niet thuiswerken?
Ik heb een aantal kantoortaken die vanwege inlogrechten en ip-adressen ook niet thuis kunnen helaas.
Bakblik
07-01-2026 om 16:28
Tuinfluiter schreef op 07-01-2026 om 16:18:
[..]
Ze hebben vorstverlet als hun werkgever geen ander werk heeft zitten ze doorbetaald thuis en het kost geen vakantie dagen.
De jongens die hier aan de overkant maandag verder zouden gaan aan de funderingen van de nieuwbouw zitten ook in de vorstverlet.
Wel jammer dat er wel een levering kwam die de officiële inrit gesloten vond en daarom maar even met de truck die de kleine straatjes ging rijden om te kijken of er ergens toch mensen waren.
masatu
07-01-2026 om 16:47
[..]
Dank voor de uitleg, weer wat geleerd!
duizel
07-01-2026 om 17:14
BlairW schreef op 07-01-2026 om 13:11:
[..]
Valt mee, en gelukkig valt de sneeuw tot nu toe ook goed mee nog hier! Ik was vanmorgen gewoon nog sneller op mijn werk dan op een normale woensdag zonder sneeuw 😁 dus ik heb goede hoop voor vanavond! Als er nu niet heel veel bij valt nog, dan komt het wel goed.
Ik zag een foto voorbij komen van jochem meijer, langlaufend op weg naar het theater.. vrachtwagen was gisteravond al gegaan. Zo kon de show gewoon doorgaan. Publiek dat niet kan komen wordt opgeroepen om te annuleren zodat anderen nog kunnen gaan...
Tjilp
07-01-2026 om 17:32
Peaches schreef op 06-01-2026 om 11:23:
[..]
Heb je sneeuwijzers voor onder je schoenen? Die dingen zijn zo geniaal, geven enorm veel grip op sneeuw.
Ah jaaaa die heb ik nog uit de nalatenschap van m’n moeder. In de jaren 70 gebruikt.
Toen gingen ook mensen met dikke sokken over hun schoenen de straat op, bij gladheid.
Tjilp
07-01-2026 om 17:34
[..]
Ja, maar dat is niet eindeloos hoor. Een van m’n schoonzoons werkt in de sectie groenbeheer, er is een beperkt aantal ‘niet werkbare dagen’. Zal hem eens vragen hoe dat precies zit.
Tjilp
07-01-2026 om 17:35
Rozi schreef op 07-01-2026 om 16:15:
[..]
Mijn baan lukt dat ook niet.
Mijn kantoorbaan is achter de receptiebalie. Dat lukt me niet vanuit huis.
Auwereel
07-01-2026 om 17:39
Ik zag mooie warme teensokken op het forum en die heb ik besteld. Afgelopen zaterdag kreeg ik de mededeling dat die in mijn brievenbus waren bezorgd, maar er lag niets. Nou stuurde de webwinkel een mail, waarin staat:
Het pakket is afgeleverd.
Soms scant PostNL een brievenbuspakketje al bij een PostNL-punt in de buurt. De status toont dan 'bezorgd', terwijl het nog 1 à 2 dagen onderweg kan zijn. Om verwarring te voorkomen, brengen we u hier graag van op de hoogte.
Nou vind ik het niet gek dat het langer is dan 1 à 2 dagen met deze grote hoeveelheden sneeuw, maar ik kreeg wel andere post vandaag, dus een postbode van PostNL heeft (ondanks de sneeuw) mijn huis weer aangedaan. Wanneer kan ik met goed fatsoen gaan klagen dat ik niets heb binnengekregen?