Huiskamer
Pooh-Bear
26-06-2026 om 22:58
Hier is het nu buiten 26° maar een paar uur terug toen het buiten nog 31 was en binnen 30 voelde het ook alsof het buiten veel minder warm was dan binnen. Binnen was de luchtvochtigheid ook erg hoog. Ik zit inmiddels ongeveer twee uur buiten en ik voel me helemaal bijgekomen,
Ik heb zowel de voordeur als de achterdeur opengezet en binnen lijkt het ook een klein beetje af te koel de ene meter geeft 28° aan en de andere meter 29°
Mijn slaapkamer staat nu ook wijd. Hopelijk koelt het daar ook wat af
Jujubee
27-06-2026 om 06:48
Hier is het nu gedaald na een nacht luchten van 27,5 naar 25,8. De mobiele airco staat alweer even aan, want slapen ho maar, met dit weer. Buiten is het nu volgens Buienradar 24 graden, maar volgens alle andere sites 21. Morgen gaat het eindelijk onder de 30 zitten, hier in elk geval.
Pooh-Bear
27-06-2026 om 07:59
ik kan helaas geen hele nacht luchten alleen als ik zelf beneden zou blijven. Ik kan alleen maar de deuren openzetten en eventueel een keukenraam aan de straatkant, maar dan zou iedereen naar binnen kunnen. Op dit moment is het buiten nog lekker dus ik zit nu in de tuin voordeur open schuifpui open en een ventilator die de koude lucht naar binnen blaast. Gisteren ook gedaan. Het hielp wel wat maar nadat alles weer dicht zat, was het een uur later weer op dezelfde temperatuur als voorheen.
Maar goed ik geniet nu van een heerlijke 23 graden in de tuin.
Loulou39
27-06-2026 om 08:44
Het was in de huiskamer gedaald naar 28,2, maar toen ik de balkondeur dicht moest doen, werd het meteen weer 29 en dat zal vandaag ook weer stijgen 😫. Niet te doen dit!
Meesje
27-06-2026 om 08:46
Pooh-Bear schreef op 27-06-2026 om 07:59:
ik kan helaas geen hele nacht luchten alleen als ik zelf beneden zou blijven. Ik kan alleen maar de deuren openzetten en eventueel een keukenraam aan de straatkant, maar dan zou iedereen naar binnen kunnen. Op dit moment is het buiten nog lekker dus ik zit nu in de tuin voordeur open schuifpui open en een ventilator die de koude lucht naar binnen blaast. Gisteren ook gedaan. Het hielp wel wat maar nadat alles weer dicht zat, was het een uur later weer op dezelfde temperatuur als voorheen.
Maar goed ik geniet nu van een heerlijke 23 graden in de tuin.
oh lekker, 23 graden. Hier was het om 8 uur alweer 27 graden. Kinderen slapen niet. Om 5 uur wakker alweer. Heeft wel het voordeel dat ik heb kunnen luchten toen het nog 23 graden was, om 7 uur alles dicht gegooid.
Denk dat we vandaag maar eens een overdekt winkelcentrum opzoeken. Of heeft de ikea ook airco?
Yumi
27-06-2026 om 08:48
Buiten 27 in slaapkamer raam open in de nacht is het 28 graden, woonkamer geslapen met airco. Temperatuur gaat weer richting 35 gr, nu even naar buiten ben het binnen zitten helemaal zat.
Loulou39
27-06-2026 om 09:03
Ik moet nog boodschappen doen en zie daar zo tegenop. Ik heb nu een schoonmaak tropenrooster. Bed verschonen, kwartier voor de ventilator om af te koelen. Stofzuigen, kwartier voor de ventilator om af te koelen. De was draait, maar het is zo heet in m’n waskamer/berging, dat ik waarschijnlijk weer moet douchen als ik dat op moet gaan hangen.
Gisteren moest ik naar m’n werk en kreeg ik het benauwd, druk om m’n borst, trillen: ik snap code rood wel. De airco op m’n werk stond ook laag, dus dat hielp bepaald niet mee.
Ben ook zo klaar met deze hitte!!
rionyriony
27-06-2026 om 09:04
rionyriony schreef op 26-06-2026 om 22:49:
Het is hier buiten nu nog steeds 31,7 graden. Binnen 28,6. Buten ervaar ik het toch als koeler. Ik denk dat bewegende lucht veel uitmaakt. Dat strijkt dan langs je heen en koelt je wat af.
Het is momenteel 28.4 C maar het voelt (nog steeds lauw maar) aanmerkelijk koeler dan gisteravond toen ik op 30 cm van mijn gezicht een ventilator op me gericht had waardoor ik niks meer van de tv hoorde. Ik haat dat ontbreken van geluid om me heen en alleen maar motoren aan je kop.
Hij is een beetje kapot die ventilator. Taktaktaktaktak hoor ik. Dat is dat tandwiel waardoor het zich kan draaien en die loopt niet geheel vrij als je hem fixeert in een bepaalde stand.
Ik heb echter nog vier dozen verbeterd model in de bergplaats staan maar vertik het om een te halen en helemaal uit te pakken, vanwege het tekort aan puf.
Het is overigens een lucratieve aanschaf: in die tijd vóór de energiecrisis waren ze 11,95 per stuk en nu gemiddeld 30 euro bij gamma en bol.
Jujubee
27-06-2026 om 09:19
Ik verschoon mijn bed normaal ook elke zaterdag, maar ik ga het nu lekker uitstellen naar maandag. Ik lig toch alleen maar te zweten. Stofzuigen heb ik maandag voor het laatst gedaan en ga ik nu ook niet doen. Ik doe niks vandaag. Ik ben er te moe en duf voor. Ik ga lekker kerstfilms op de bank kijken denk ik.
Auwereel
27-06-2026 om 09:29
Er hangt een rare geur in huis en ik snapte niet waar het vandaan kwam. Het blijkt uit het caviahok te komen. Een heel andere geur dan normaal als het hok verschoond moet worden, en omdat het hok nog pas verschoond was, had ik niet door dat dat rare luchtje daar vandaan kwam. Bij de wandeling naar de supermarkt om zaagsel te kopen om het hok te verschonen, begreep ik wat ik rook. Ik liep langs een veldje die een paar dagen geleden was gemaaid en het rook er precies zo, zij het minder sterk: vochtig, warm hooi. Voorlopig geef ik even alleen hooi in de ruif. En zometeen een warm karweitje, hok verschonen.
Schemerlampje
27-06-2026 om 09:49
Loulou39 schreef op 27-06-2026 om 09:03:
Ik moet nog boodschappen doen en zie daar zo tegenop. Ik heb nu een schoonmaak tropenrooster. Bed verschonen, kwartier voor de ventilator om af te koelen. Stofzuigen, kwartier voor de ventilator om af te koelen. De was draait, maar het is zo heet in m’n waskamer/berging, dat ik waarschijnlijk weer moet douchen als ik dat op moet gaan hangen.
Gisteren moest ik naar m’n werk en kreeg ik het zo benauwd, druk op m’n borst, trillen. De airco op m’n werk stond ook laag, dus dat hielp bepaald niet mee.
Ben ook zo klaar met deze hitte!!
Kun je dat schoonmaken niet uitstellen tot volgende week? Wij doen hier alleen wat echt moet. En voor mij valt bed verschonen en stofzuigen daar niet onder. Maar goed, wij hebben geen huisdieren in huis, dat scheelt.
Alice12
27-06-2026 om 10:12
Ik lees werkelijke horrortemperaturen. Wat erg! Ik ben verbaasd dat zo weinig mensen een vaste airco in huis hebben. Natuurlijk begrijp ik de reden als je een huurhuis heb, maar waarom hebben mensen in koophuizen niet een split unit? Is dat puur een geld kwestie (voor de meeste mensen is dat in een paar jaar toch wel te sparen) of meer een principekwestie?
Caroline80
27-06-2026 om 10:31
Schemerlampje schreef op 27-06-2026 om 09:49:
[..]
Kun je dat schoonmaken niet uitstellen tot volgende week? Wij doen hier alleen wat echt moet. En voor mij valt bed verschonen en stofzuigen daar niet onder. Maar goed, wij hebben geen huisdieren in huis, dat scheelt.
Net wel even stofgezogen. Maar bedden verschonen stel ik uit tot morgen. Ik stond voor 8 uur voor de deur van de supermarkt. Ben meestal wel zo vroeg, maar heb nog nooit zoveel mensen voor de deur zien wachten.
Auwereel
27-06-2026 om 10:37
De temperatuur is aan het zakken hier, er komt een onweersbui aan. Het is bewolkt, een wind steekt op.
lientje69
27-06-2026 om 10:42
Buiten 26 en binnen nu 27. Ik ben echt ziek geworden van dit weer dus ik doe even helemaal niets.