Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Hoe warm is het bij jou binnen en buiten?

Bij ons staat de airco in de slaapkamer op het bed gericht en rond het bed is de temperatuur aangenaam en slapen wij daardoor goed. De rest van onze vrij grote slaapkamer is dan zo'n 26 graden. We zetten hem een uur voor we naar bed gaan aan.

hoe is het binnen nog steeds 28.5  buiten is het een stuk koeler met 21 graden 

Jujubee schreef op 29-06-2026 om 09:41:

[..]

Ik heb een Trotec met een vermogen van 12.000. Dus best een sterke. Toch helpt het hier niet echt veel, vooral omdat er grote ruimtes zijn in mijn huis. Alleen in mijn slaapkamer kan hij echt goed koelen. Ik zet hem ook alleen maar s'avonds aan als de temperatuur flink gedaald is want ik heb niet zo'n raamafscheiding. Nou ja, ik heb hem wel maar ik krijg het niet voor elkaar om dat erop te plakken. Verwacht er dus niet te veel van. Het helpt wel wat aan je gevoelstemperatuur, want je voelt de koele lucht wel. Mijn huis is 65 vierkante meter. Als je klein woont en je kan je ruimtes goed dichtmaken is het denk ik wel een goede optie. Mijne was 750 euro. Het kost ook flink wat stroom.

Hier in huis is het nu ook 24,5. Heerlijk. Buiten 22.

Ik heb dezelfde ervaring met mobiele airco. En heb zelfde afmeting huis. Het helpt iets. Maar op die extreem hete dagen van afgelopen week is het eigenlijk verte tegen de bierkaai. Kost vooral veel stroom. Heb 'm dan ook maar 1 keer aan gehad.

Bij mij is het nu buiten 21 graden, voelt aan als 20 met een stevige bries. Daarmee krijg ik zelfs mijn kantoor op het werk weer op een normale temperatuur!
Thuis is de woonkamer nu 25 graden. Ik probeer mijn huis nu zo koel mogelijk te houden voor het geval dat inderdaad de volgende hittegolf de boel weer op gaat warmen. 

Rogue schreef op 29-06-2026 om 10:15:

hoe is het binnen nog steeds 28.5 buiten is het een stuk koeler met 21 graden

Bij mij blijft het ook altijd nog heel lang erg warm  warmte is er sneller in dan eruit. Ik kan alleen de deuren open zetten, geen ramen maar dan moet ik dus wel thuis zijn. Meestal wordt het koeler als ik alles opengezet maar als ik de boel dicht doet, is het zo weer warm. Zit ook in de stenen denk ik.

En ook al is het buiten koeler als je een tuin op het zuiden heb en de zon staat erop wordt het alsnog warm binnen. 

Loulou39 schreef op 29-06-2026 om 09:04:

[..]

Hier is het binnen 29 graden.

Ik wil nu ook een mobiele airco, maar alle modellen die ik op het oog had, zijn uitverkocht 😔.

Ja I know, ff in de gaten houden... was natuurlijk te verwachten... (Ik twijfel al jaren aan zo'n ding...)

Ik woon in een oud huis met niet mega grote ruimtes. 87 vierkante meter in totaal, 2 verdiepingen.

Pooh-Bear schreef op 29-06-2026 om 10:36:

[..]

Bij mij blijft het ook altijd nog heel lang erg warm warmte is er sneller in dan eruit. Ik kan alleen de deuren open zetten, geen ramen maar dan moet ik dus wel thuis zijn. Meestal wordt het koeler als ik alles opengezet maar als ik de boel dicht doet, is het zo weer warm. Zit ook in de stenen denk ik.

En ook al is het buiten koeler als je een tuin op het zuiden heb en de zon staat erop wordt het alsnog warm binnen.

ik heb wel even alles open gegooid en ben zelf in de tuin gaan zitten voordat de zon er vol op scheen.

en na 2 uurtjes was het idd stuk koeler 

Rogue schreef op 29-06-2026 om 16:31:

[..]

ik heb wel even alles open gegooid en ben zelf in de tuin gaan zitten voordat de zon er vol op scheen.

en na 2 uurtjes was het idd stuk koeler

Ik heb nu de hele avond alles al open staan. Met de ventilator in de deuropening. 
Ik zit nu in de tuin en begin het zelfs een beetje koud te krijgen. 
De temperatuur in huis is nu wel gedaald, maar meer ervaring leert dat als alles dicht gaat het weer stijgt. Hopelijk valt het mee.

Binnen 22 en buiten 15. Heerlijk. EIndelijk weer geslapen met mijn dekentje over me heen. Zelfs een dun dekbed aan mijn voeten. 
Ik trek weer helemaal bij. Ik vond het zelfs fris. Ik kan nu niets meer hebben qua lagere temperaturen, haha. Ik was helemaal aan de hitte gewend. Maar ik ben blij dat het voor nu even klaar is. 

27,0 binnen 19,2 buiten. Ik hoef niet bij te verwarmen dus.

28,2 binnen, 20 buiten.

wat is het nog warm bij sommige van jullie!

Hier is het binnen 25 graden, buiten 22. Deuren staan lekker open dus ik verwacht dat het morgen wel verder afgekoeld is.

Hier in de woonkamer een lekker acceptabele 23 graden. Het is ook niet warmer dan 27 graden geweest.

Loulou39 schreef op 30-06-2026 om 19:07:

28,2 binnen, 20 buiten.

Wow! 

Buiten is het een graad of 18-20, binnen 19.5. Boven is het wel wat warmer, maar goed te doen.

Gisteravond (eindelijk) de puf of de vloer even goed te stofzuigen, alles aan de kant en dweilen. Morgenochtend de trappen en bovenverdieping goed stofzuigen en dweilen. 

Momenteel 25.9 C en het voelt voor mij als 22 graden.
Buiten 18.9 C en dat is nogal fris.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.