Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

09-02-2022 om 18:25

Blooper en Moppertopic

Hier zette ik net teveel kracht met een kaasschaaf en brak deze doormidden.  Tsja. Je moet er ook geen aangekoekte vis mee uit een ovenschaal schrapen hè. Daar is hij niet voor bedoeld.

lientje69 schreef op 11-01-2026 om 20:08:

Hier zette ik net teveel kracht met een kaasschaaf en brak deze doormidden. Tsja. Je moet er ook geen aangekoekte vis mee uit een ovenschaal schrapen hè. Daar is hij niet voor bedoeld.

Waarom ga je staan schrappen in jouw toestand? Water en soda in de schaal en laat maar weken, weken achter elkaar als het nodig is. (Niet met gietijzer)

Ik heb donderdag nog een schaal uit de schuur gehaald die een week had geweekt. Ik zet 'm ook echt uit zicht als het niet lukt als ik dan weer een ovengerecht maak neem ik een andere schaal ik heb er genoeg. 

kerst schreef op 09-01-2026 om 17:43:

Ik ben er vandaag achter gekomen waarom je een gewone batterij niet kunt opladen in de batterijlader.. Een uurtje nadat ik de batterijlader aan het stroom heb gezet, hoorde ik iets knappen. Bleek dat die ene batterij geen oplaadbare was, en daar kwam allemaal troep uit

Er is ook een minimaal verschil in grootte tussen oplaadbaar en niet oplaadbaar. Soms past een  oplaadbare batterij dus onverwacht niet en moet je een gewone gebruiken. 

Bakblik schreef op 11-01-2026 om 22:14:

[..]

Waarom ga je staan schrappen in jouw toestand? Water en soda in de schaal en laat maar weken, weken achter elkaar als het nodig is. (Niet met gietijzer)

Ik heb donderdag nog een schaal uit de schuur gehaald die een week had geweekt. Ik zet 'm ook echt uit zicht als het niet lukt als ik dan weer een ovengerecht maak neem ik een andere schaal ik heb er genoeg.

Gewoonte denk ik? Is verder een normale glazen schaal hoor.

lientje69 schreef op 12-01-2026 om 07:55:

[..]

Gewoonte denk ik? Is verder een normale glazen schaal hoor.

Ik ben niet je dokter/ergotherapeut maar weet wel wat overbelasting met mijn lijf doet. Daarom wil ik je adviseren met dit soort dingen toch naar mij te luisteren.

Je wordt er niet beter van, net is niet nodig om het meteen af te maken en als het je stoort zo'n schaal op het aanrecht dan zet je hem in de schuur.  Deze gewoonte hoeft niet te blijven. 😜

Heb 2 januari na een week doordraven een zware epilepsieaanval gehad. Dan ben ik mij weer even bewust dat de rem erop moet.  Dan gaat die schaal dus echt in de week als niemand anders in huis dat "even" kan doen. 

Juist een glazen schaal kan je goed lang laten weken. 

Bakblik schreef op 12-01-2026 om 09:36:

[..]

Ik ben niet je dokter/ergotherapeut maar weet wel wat overbelasting met mijn lijf doet. Daarom wil ik je adviseren met dit soort dingen toch naar mij te luisteren.

Je wordt er niet beter van, net is niet nodig om het meteen af te maken en als het je stoort zo'n schaal op het aanrecht dan zet je hem in de schuur. Deze gewoonte hoeft niet te blijven. 😜

Heb 2 januari na een week doordraven een zware epilepsieaanval gehad. Dan ben ik mij weer even bewust dat de rem erop moet. Dan gaat die schaal dus echt in de week als niemand anders in huis dat "even" kan doen.

Juist een glazen schaal kan je goed lang laten weken.

Ik weet het. Maar wil hem dan gelijk in de afwasmachine.  En denk dan ach, die 1,5 minuut schrapen is het werk niet 

Maar goed. Je hebt gelijk. Ik heb nl veel van die 1,5 minuutjes op een dag.Even de vuilnis en oud papier naar buiten brengen. Even het konijnenhok ergste vuil weghalen.  Even de was aanzetten en daarna overgooien in de droger. Is allemaal maar kort en even. Maar samen op een dag wellicht toch nog heel wat.

lientje69 schreef op 12-01-2026 om 09:40:

[..]

Ik weet het. Maar wil hem dan gelijk in de afwasmachine. En denk dan ach, die 1,5 minuut schrapen is het werk niet

Maar goed. Je hebt gelijk. Ik heb nl veel van die 1,5 minuutjes op een dag.Even de vuilnis en oud papier naar buiten brengen. Even het konijnenhok ergste vuil weghalen. Even de was aanzetten en daarna overgooien in de droger. Is allemaal maar kort en even. Maar samen op een dag wellicht toch nog heel wat.

En dat zijn dan de minuutjes waar je je bewust van bent......

Eet zijn ook nog zat minuutjes waar je teveel doet of te zware dingen doet die je je niet bewust bent.....

Dan is er ook nog familie (bij mij maar ook bij jou lees ik in je berichten) die vindt dat je wel "even" dit of dat kunt doen en dat je je dus gedwongen voelt. 

Ik moet dus zelf energie sparen in de dingen waar ik me bewust van ben en dat is dan dus zo'n schaal die ik echt parkeer in de schuur. 

Ik moet voor tien uur ook niks doen waarbij ik moet nadenken..🫣

De Odido monteur laat een kaartje achter met de Wifi gegevens erop. Ik denk; dan klopt wat achter op mijn modem staat niet meer. Dus plak dat kaartje met bison kit ( heb niks anders in huis) vast op de oude gegevens achterop het modem. Ik kijk nog even snel.. Zijn het natuurlijk precies dezelfde gegevens😏
Bisonkit maakt het beetje onleesbaar, dus heb het kaartje toch maar over de koude gegevens op het modem geplakt..

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.