Huiskamer
oudmaarnognietkoud
05-04-2026 om 15:38
duet schreef op 05-04-2026 om 14:41:
[..]
Ik had thuis ook nog een kapok matras met kuil in het midden. Ik vond er niks aan. Mijn zus en ouders hadden springverenmatras, daar kon je lekker op springen. Op mijn bed kon dat niet.....
Mijn moeder (zaliger) heeft mij wel eens verteld. Zij was geboren in 1937. Als kleutertje sliep zij op een matras gevuld met zeegras. In de oorlog was er geen tabak en haar vader, mijn opa heeft dat matras leeg gerookt. Er was geen tabak.
Als vloeitje scheurde hij bladzijdes uit de bijbel, dat was heel dun papier. Van mijn oma moest hij op het balkon roken want dat stonk als de neten.
Thora
09-04-2026 om 10:35
Ik heb thuis nog het instructieboekje dat mijn ouders van de kerk kregen toen ze trouwden. Daar hoef je nu echt niet meer mee aan te komen. Alles draait om de man en de vrouw moet gehoorzamen aan de man en kinderen krijgen.
Gelukkig waren mijn ouders voor die tijd heel modern en trokken zich niets van het boekje aan. Wel moest mijn moeder ontslag nemen bij de Shell, omdat zij ging trouwen. Ook iets wat gelukkig niet meer kan.