Huiskamer
oudmaarnognietkoud
05-04-2026 om 15:38
duet schreef op 05-04-2026 om 14:41:
[..]
Ik had thuis ook nog een kapok matras met kuil in het midden. Ik vond er niks aan. Mijn zus en ouders hadden springverenmatras, daar kon je lekker op springen. Op mijn bed kon dat niet.....
Mijn moeder (zaliger) heeft mij wel eens verteld. Zij was geboren in 1937. Als kleutertje sliep zij op een matras gevuld met zeegras. In de oorlog was er geen tabak en haar vader, mijn opa heeft dat matras leeg gerookt. Er was geen tabak.
Als vloeitje scheurde hij bladzijdes uit de bijbel, dat was heel dun papier. Van mijn oma moest hij op het balkon roken want dat stonk als de neten.
Thora
09-04-2026 om 10:35
Ik heb thuis nog het instructieboekje dat mijn ouders van de kerk kregen toen ze trouwden. Daar hoef je nu echt niet meer mee aan te komen. Alles draait om de man en de vrouw moet gehoorzamen aan de man en kinderen krijgen.
Gelukkig waren mijn ouders voor die tijd heel modern en trokken zich niets van het boekje aan. Wel moest mijn moeder ontslag nemen bij de Shell, omdat zij ging trouwen. Ook iets wat gelukkig niet meer kan.
wild-flower
01-05-2026 om 19:35
Wie van jullie had er ook een Ryam middelbare school agenda volgeplakt met
foto’s, stickers en briefjes.
Soms kon hij amper nog dicht zo dik was hij geworden

lientje69
01-05-2026 om 19:37
wild-flower schreef op 01-05-2026 om 19:35:
Soms kon hij amper nog dicht zo dik was hij geworden![]()
Oja
Zo jammer dat ik die nooit bewaard heb! Later toen ik volwassen was woonde ik naast een van de medeeigenaren van het bedrijf van de Ryam agenda's. Dat was van de familie van Rymenam. Vandaar de afkorting.
PensioNada
01-05-2026 om 19:52
wild-flower schreef op 01-05-2026 om 19:35:
Soms kon hij amper nog dicht zo dik was hij geworden![]()
Fotootjes van de Sparks, ik denk dat maar weinig mensen die groep nog kennen.
Ik had ook een Ryam agenda met misschien ook wel fotootjes van de gebroeders Mael van de Sparks.
Groentetuin
01-05-2026 om 23:47
wij gingen altijd naar de v&d naar de school campus, dat was echt een dagje uit.
Daar kochten we dan alles in 1x ook de schoolagenda vaak idd een ryam en daar plakten we al voor we naar school gingen van alles in idd
watertoren
02-05-2026 om 00:19
Ik had ook zo'n agenda maar vol met The Osmonds. Ik en nu op mijn 60ste nog steeds fan.
Herfstappeltaart
02-05-2026 om 07:07
Ja ik had ook zo'n agenda. Jammer dat ik hem niet bewaard heb. Ik ben zoveel vergeten van die tijd, het zou leuk zijn om hem nog eens door te bladeren.
amarna
02-05-2026 om 07:50
PensioNada schreef op 01-05-2026 om 19:52:
[..]
Ik had ook een Ryam agenda met misschien ook wel fotootjes van de gebroeders Mael van de Sparks.
Die had ik ook. Vol met stickers en fotootjes. Heb er nog 1 bewaard, met foto's van Golden Earring.
amarna
02-05-2026 om 07:53
PensioNada schreef op 01-05-2026 om 19:52:
[..]
The Sparks! Onlangs nog een optreden bij de BBC gezien. De besnorde toetsenist is nauwelijks veranderd, de zanger onherkenbaar. Ik zit nu meteen weer met "this town ain't big enough for the both of us" in mn hoofd...
Vrijevlinder
02-05-2026 om 08:27
Die mooie volgeplakte agenda, heel herkenbaar. Met gedichten over de liefde, zelf geschreven en soms overgeschreven. Natuurlijk met een portie drama.
Die agenda heb ik nog steeds. Helaas ben ik na een verhuizing mijn poeziealbum kwijtgeraakt. Dat vind ik nog steeds heel erg. Er stonden veel mensen in die inmiddels zijn overleden. Had hem graag nog eens doorgelezen.
Zuster2021
02-05-2026 om 11:24
ik heb al mijn ryam agenda’s nog, kan ze nooit weg doen . Jeugdsentiment