Huiskamer
amarna
04-02-2026 om 13:16
Hier in Rotterdam is het 10 graden en de zon schijnt. Lijkt wel voorjaar! Wat een verschil in zo'n klein landje
Bakblik
04-02-2026 om 14:18
amarna schreef op 04-02-2026 om 13:16:
Hier in Rotterdam is het 10 graden en de zon schijnt. Lijkt wel voorjaar! Wat een verschil in zo'n klein landje
Hier omgeving Keukenhof en het is hier inmiddels ook strak blauw en een aangename temperatuur. Heb vanochtend 3 uur buiten gewerkt, eerste uur was koud toen baalde ik even dat ik geen maillot onder mijn broek had aangetrokken maar het werd steoeds beter. Laatste uur was het echt lekker.
Vanavond moet ik er nog uit en ik hoop dat het in ieder geval droog blijft. 7 km enkele reis fietsen is niet mijn hobby als het regent.
Herfstappeltaart
04-02-2026 om 14:41
In Zeeland is het ook prachtig weer. Geen wind, zonnetje en 12 graden.
Hemke
04-02-2026 om 15:17
De straat in de wijk is weer berijdbaar, maar de stoepen zijn op veel plaatsen nog spekglad.
Ook bij ons werd er geschaatst op de straat.
Nikki1973
04-02-2026 om 15:19
wij blijven nog even binnen, geen reden om naar buiten te gaan, morgen kijken we wel weer.
Roos57
04-02-2026 om 15:30
Herfstappeltaart schreef op 04-02-2026 om 14:41:
Dat wil ik ook
Dorestad
04-02-2026 om 15:55
Hemke schreef op 04-02-2026 om 15:17:
De straat in de wijk is weer berijdbaar, maar de stoepen zijn op veel plaatsen nog spekglad.
Ook bij ons werd er geschaatst op de straat.
Bij ons ook. Inmiddels wordt er hier uitbundig op de vijver geschaatst. We hebben net een ommetje gemaakt, het is nog verraderlijk glad. Hartstikke spannend nu ik maar 1 bruikbare arm/hand heb
Pooh-Bear
04-02-2026 om 15:59
Dat ik weer een cliënt heb die zomaar 10 minuten korter heeft. Dit is de derde al waar tijd afgehaald is ook al twee maar een kwartier af is.
Deze had ik eigenlijk niet eens gezien, maar toen ik net klaar was en af ging tekenen zag ik dat ze nog maar twee uur en 20 minuten had in plaats van 2 1/2 uur. Schijnbaar was dit al sinds 1 januari zo.
ik werk als huishoudelijke hulp en de gemeente hier is er behoorlijk op aan het bezuinigen wat voor mij irritant is, want voor die 10 minuten krijg ik natuurlijk geen nieuwe cliënt zodat ik steeds een beetje minder uur heb
Ik heb ook nog steeds een gat van twee uur op de maandag tussen twee cliënten omdat daar vorig jaar maart iemand is overleden en ik er nog steeds geen nieuwe cliënt wordt terug heb dit schiet niet op zo
Ondertussen moet er bij de cliënten die 10 minuten korter hebben nog gewoon dezelfde werkzaamheden worden gedaan. Het is niet dat ze ineens meer zelf kunnen.
Wieder
04-02-2026 om 16:33
Herfstappeltaart schreef op 04-02-2026 om 14:41:
Hier in Brabant heerlijk bij ouders op het balkon gezeten, daar liep de temperatuur uit de wind en in de zon op tot 21 graden. Een belofte voor de lente! Wonderlijk inderdaad dat het even verderop totaal anders is in dit mini landje 😬
kerst
04-02-2026 om 16:50
Aan het preferentiebeleid voor medicijnen van de zorgverzekeraar🙁
Goedkoopste merk krijg je vergoed. Anders volle prijs zelf betalen! Geen regeling voor mogelijk.
Bakblik
04-02-2026 om 17:08
kerst schreef op 04-02-2026 om 16:50:
Aan het preferentiebeleid voor medicijnen van de zorgverzekeraar🙁
Goedkoopste merk krijg je vergoed. Anders volle prijs zelf betalen! Geen regeling voor mogelijk.
Ik weet er alles van. Ik had medicatie die in de goedkope variant droge ogen als bijwerking heeft. De druppels om mijn ogen vochtig te houden kosten meer dan het prijsverschil tussen mijn voorkeur en de voorkeur van de verzekering. Die druppels krijg ik vergoed en dat is dus in totaal duurder maar zo zijn de regels.
Nou wil ik niet iedere dag 4x druppelen en dat altijd mee moeten nemen dus betaal ik de pillen van het voorkeurmerk maar zelf.
Echt ik voel met je mee. Ik had hoop dat en nieuw kabinet het zou gaan oplossen maar nu ik de plannen heb gezien heb ik er een hard hoofd in.
Dolfje
04-02-2026 om 17:42
Pooh-Bear schreef op 04-02-2026 om 15:59:
Ondertussen moet er bij de cliënten die 10 minuten korter hebben nog gewoon dezelfde werkzaamheden worden gedaan. Het is niet dat ze ineens meer zelf kunnen.
Nou wat stom! En zo krijg jij steeds minder uren uitbetaald? Of ipv 3 cliënten op een dag 4?