Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

-knip-

Normaal heb ik nooit last van prikkels. Maar nu! Ik vond het licht te fel, de tv stond te hard. Kwam ik boven, staat dochter in de badkamer keihard mee te zingen met ook al harde muziek. Nu in de woonkamer en is man de hele tijd hard aan het keelschrapen en neus ophalen. Kan iedereen even ophouden gewoon! En nu vraag ik me af of dit bij de (peri)menopause hoort.

Netherfield schreef op 05-02-2026 om 18:22:

Kan iedereen even ophouden gewoon! En nu vraag ik me af of dit bij de (peri)menopause hoort.

Ik herken dat wel.  Het lijkt af en toe allemaal zo hard binnen te komen.

Normaal heb ik nooit last van prikkels. Maar nu! Ik vond het licht te fel, de tv stond te hard. Kwam ik boven, staat dochter in de badkamer keihard mee te zingen met ook al harde muziek. Nu in de woonkamer en is man de hele tijd hard aan het keelschrapen en neus ophalen. Kan iedereen even ophouden gewoon! En nu vraag ik me af of dit bij de (peri)menopause hoort.

Dat zou heel goed kunnen.

Een tubetje crème (medicinaal). Na opening 14 dagen houdbaar en heel dunnetjes smeren....Waarom dan 3x zoveel in de tube dan je kunt opmaken? Over verspilling en dure zorg  gesproken.

Herfstappeltaart schreef op 05-02-2026 om 18:32:

Een tubetje crème (medicinaal). Na opening 14 dagen houdbaar en heel dunnetjes smeren....Waarom dan 3x zoveel in de tube dan je kunt opmaken? Over verspilling en dure zorg gesproken.

Herkenbaar, gebruik al 5 jaar ooggel voor dat ik ga slapen tubetje is 4 weken houdbaar... het merendeel moet ik weggooien.

Yes. Perimenopause of PMS. Ik heb het de week voorafgaand aan menstruatie altijd

Ik heb een mirenaspiraal waardoor ik niet meer ongesteld word. Dus PMS zal het niet zijn (had ik daarvoor ook nooit). Als ik (bijna 48) opzoek hoe je weet of je in de menopauze zit, gaat het altijd over hoe je bloedingen zijn. Maar die heb ik dus niet. Wel heb ik in de afgelopen 4 maanden 2 keer een opvlieger gehad. Heb ik het soms heel warm in bed. En nu dus die prikkels. Jeej… Als ik 50 ben laat ik de mirena verwijderen en zien we wel wat er dan gebeurt. Maar voor nu is het dus (peri)menopauze. Kut, maar als het beestje een naam heeft weet je tenminste wat je de schuld moet geven!

Heb je onlangs griep gehad? Ik had dat de eerste dagen na de griep dus ook. In de supermarkt, op kantoor, ik 'durfde' daarom ook niet naar het zwembad. 

Ik voel met je mee. Mijn man zit met een koptelefoon op (dat dan gelukkig nog wel) de hele tijd te typen op zijn laptop, al sabbelend op z'n 48ste dropje van de avond, terwijl hij onderwijl hoofdwiebelend luchtdrum speelt in mijn gezichtsveld op voor mij onhoorbare muziek. Ik werp hem al steeds dodelijke blikken toe die hij niet opmerkt, ik denk dat het zometeen een vaas gaat worden ofzo. Ik zou ergens anders kunnen gaan zitten maar daar heb ik nou net geen zin in. 

Ik betrap mezelf de laatste tijd zeer regelmatig op onredelijke onverdraagzaamheid en ik weet wel zeker dat dat perimenopauzaal is! En na jaren verdraagzaamheid naar twee puberdochters toe, returnen ze nu de favor maar een tijdje. Echtgenoot is een man dus die heeft geen excuus voor irritant gedrag, pech voor hem 😂.

Nikki1973 schreef op 05-02-2026 om 14:32:

[..]

Hier ook altijd gezeur met de automaat. Ik kreeg een mail, met 3 mogelijke redenen waarom het niet in de automaat kan. Teruggemaild, wat dan de reden is. want extra uitleg hoef ik niet als ik dit een medicijn al 10 jaar gebruik( dat was optie 2 uit het rijtje ).

Antwoord was optie 1, het past niet in de automaat. Heel apart want ze doen ook weleens het spul in 2vakjes. Ik heb zo geen zin om naar binnen te moeten om de medicijnen op te halen. Altijd druk, weinig privacy. Het is een slechte apotheek helaas dus ik kom er liefst zo min mogelijk.

Wij doen ook dingen niet in de kluis, omdat het niet past. Grotere dozen schuiven door het draaien en stoppen (dan wiebelt die hele trommel zeg maar) nogal eens naar buiten en dan komt het vast te zitten. Dan gaat de hele kluis in storing en moet er iemand heen om die doos er uit te halen en de kluis te resetten. En in de tussentijd kan er dus niemand medicatie afhalen. Dan liever 1 doos minder in de kluis dan het risico op vastlopen. 
En je kan een andere apotheek kiezen, als deze zo slecht is. Je zit niet vast aan een apotheek verder.

Ik erger me aan het feit dat ik zelf niet goed op de reclame voor een film heb gelet. Dacht dat die vanavond op tv kwam, dus keek er al helemaal naar uit. Plofte na een lange dag eindelijk op de bank, op zoek naar die film…maar kon hem niet vinden. Hij komt blijkbaar morgen 😒 dan is de opening van de Olympische spelen…

owja, ik erger me ook aan het feit dat ik nergens het hele schema kan vinden van de Olympische spelen. Ik wil gewoon 1 overzicht van alle sporten en dan een schema per dag met hoe laat alles is. Ik vind schema’s, maar dan mist de helft. Of ik heb een schema met op welke dagen welke sporten zijn, maar daar staat dan weer geen tijd bij. Hoe lastig is het om gewoon een lijst te maken van alle dagen en dan alle sporten inclusief tijden? 

BlairW schreef op 05-02-2026 om 23:14:

owja, ik erger me ook aan het feit dat ik nergens het hele schema kan vinden van de Olympische spelen. Ik wil gewoon 1 overzicht van alle sporten en dan een schema per dag met hoe laat alles is. Ik vind schema’s, maar dan mist de helft. Of ik heb een schema met op welke dagen welke sporten zijn, maar daar staat dan weer geen tijd bij. Hoe lastig is het om gewoon een lijst te maken van alle dagen en dan alle sporten inclusief tijden?

hier?

https://www.olympics.com/en/milano-cortina-2026/schedule

aan de rechterkant kun je nog wat tweaken

Broadway schreef op 06-02-2026 om 08:04:

[..]

hier?

https://www.olympics.com/en/milano-cortina-2026/schedule

aan de rechterkant kun je nog wat tweaken

Het is soms zo simpel hè…volgens mij staan hier inderdaad alle sporten op 😁 thanks! Ik kwam allemaal schema’s tegen waar naar de helft van de sporten op stond. Curling, freestyle skieën, biatlon, kunstschaatsen enz stond er dan allemaal niet bij. Volgens mij alleen de sporten die het “belangrijkst” zijn. Ik heb HBO Max, dus volgens mij kan ik ook alles gewoon zien gelukkig!

nooit klachten gehad over mijn apotheek, waar ik vaak kom.
Maar gisteren verliep het anders.  2 mailtjes ontvangen, medicatie voor mijzelf en voor echtgenoot lagen klaar.  Voor man kreeg ik mee. Voor mij lagen ze in de kluis, stond niet in de mail. Kreeg een code want personeel had geen tijd om van binnen uit kluis te openen.  Toen ik buiten bij de kluis kwam stond er een schilder op een stelling voor en was de kluis onbereikbaar.  Moest ik binnen weer op mn beurt wachten en wachten tot de kluis geopend werd. Een half uur later....pfff....

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.