Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

BlairW schreef op 06-02-2026 om 12:53:

[..]

Volgens mij zijn heel veel van die alternatieven niet leverbaar. Dat is bij ons ook, geeft verzekering aan dat merk x preferent is en dat is dan niet leverbaar.

De assistente zei dat ze bij mij wel Saxenda zelf gewoon vergoeden. Nou prima, betaal niet voor niets €280 per maand voor mijn verzekering. 
Mijn b12 ampullen mag ik wel echt alleen maar van een bepaald merk hebben. 

kerst schreef op 06-02-2026 om 22:33:

[..]

Bij erge hoest snachts codeïne vragen bij huisarts.

Codeïne is een zelfzorgmiddel dus kan je gewoon zelf halen. De werking is overigens maar minimaal.  

SuzyQFive schreef op 06-02-2026 om 23:42:

[..]

Codeïne is een zelfzorgmiddel dus kan je gewoon zelf halen. De werking is overigens maar minimaal.

Tabletten zijn sterker dan hoestdrank met codeine en alleen op recept verkrijgbaar.

SuzyQFive schreef op 06-02-2026 om 23:42:

[..]

De tabletten zijn alleen op recept tegenwoordig. Er is alleen nog een hoestdrank van natterman met codeine die zo te koop is. 

Het is zo'n vastzittende hoest dus codeïne lijkt me geen goed plan nu.

Anna76 schreef op 07-02-2026 om 08:29:

Het is zo'n vastzittende hoest dus codeïne lijkt me geen goed plan nu.

Dat helpt dan inderdaad niet. Acetylcysteïne zorgt ervoor dat slijm los komt en je het kan ophoesten. 

Hebben we nu net de ijzel achter de rug, is het hier potdicht van de mist😟. Ergernis van vandaag. We willen op familiebezoek maar ik denk dat dit niet gaat lukken (200km verderop) .

Ik werd afgelopen nacht minstens 3x wakker van gesnurk. Van mezelf   

BlairW schreef op 07-02-2026 om 08:35:

[..]

Dat helpt dan inderdaad niet. Acetylcysteïne zorgt ervoor dat slijm los komt en je het kan ophoesten.

Ja, die ik heb gisteren al voor hem gehaald, maar duurt even voordat het werkt dus ondertussen wordt er naar hartelust doorgehoest.

BlairW schreef op 07-02-2026 om 07:02:

[..]

De tabletten zijn alleen op recept tegenwoordig. Er is alleen nog een hoestdrank van natterman met codeine die zo te koop is.

Ik zie het, bijzonder dat Die Grenze het dan laatst wel verkocht, mijn vriend heeft het toen nog gekocht. Gewoon pure codeïne zonder andere middelen. 

Wordt trouwens ook alleen nog maar vergoed bij langdurige diarree zie ik. 

Het commentaar bij de skiathlon vrouwen bij de winterspelen. 
Hij heeft het constant over de meiden.
Als iedereen het bij de mannen over mannen heeft, mag je gewoon vrouwen zeggen hoor.
Vind het denigrerend klinken.

Als het in de aanbieding is, is het ook vaak niet meer leverbaar.. 

Gisteren teruggekomen van een weekje Spanje. Malaga wel te verstaan. Need I say more?

Thora schreef op 08-02-2026 om 17:08:

Gisteren teruggekomen van een weekje Spanje. Malaga wel te verstaan. Need I say more?

Dat is meer dan een ergernis denk ik. Zag dat het vreselijk weer was daar.

Ik erger me eraan dat ik zo emotioneel  ben steeds. Om niks  janken.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.