Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Zowaar even tijd om lekker in de tuin te zitten met mijn man. Kopje thee met wat lekkers erbij. We zitten net of de buren beginnen te roken in de tuin waarbij de rook over het hek komt.
Zelf  vind ik het niet echt lekker maar mijn man heeft er echt een hekel aan. En gaat eerst hardop mopperen over de buren om vervolgens naar binnen te gaan. 
Dit was vorig jaar ook al vaak zo. Ik denk dat de buren alleen buiten roken maar ja ik kan ze dat moeilijk verbieden. 

mut

mut

26-02-2026 om 17:22

Op fiets naar mijn werk, trapt steeds plotseling door. Heenweg verder heerlijk, terugweg tegen de wind in. Daarom ging de heenweg zo fijn (op het doortrappen na dan). Je ziet geen blaadjes bewegen ofzo maar vooruit komen ...Bleh. Fiets heeft net een nieuwe ketting en as gekregen, grote nakijkbeurt. Moet er maar mee terug.

Sinds paar dagen opeens weer reclame op forum en alles schiet heen en weer en opent traag. Af en toe vliegt de site er zelfs uit. Irritant want heb al speciaal voor hier een addblocker.  

Mammoet schreef op 26-02-2026 om 17:29:

Sinds paar dagen opeens weer reclame op forum en alles schiet heen en weer en opent traag. Af en toe vliegt de site er zelfs uit. Irritant want heb al speciaal voor hier een addblocker.

Ja verschrikkelijk! Mijn adblock werkt niet meer en Safari loopt steeds vast. 

SuzyQFive schreef op 26-02-2026 om 18:44:

[..]

Ja verschrikkelijk! Mijn adblock werkt niet meer en Safari loopt steeds vast.

Heb ik ook af en toe dat de addblock niet meer werkt. En ook dat de site er dus helemaal een tijdje uit ligt.

lientje69 schreef op 26-02-2026 om 10:05:

[..]

Ik dacht ook dat dat kon hoor.

[..]

Ik zou er even een telefoontje of mailtje aan wagen Loulou!

Het is overigens wel zo dat als je een vrijwillig hoger eigen risico hebt gekozen dan de standaard, het niet mogelijk is deze gespreid te betalen. Of dat bij jou het geval is weet ik natuurlijk niet.

Ik heb geen vrijwillig hoger risico gelukkig.
Ik zal ze morgen eens bellen, maar er staat expliciet op de site ”dat het niet mogelijk om het eigen risico vooraf gespreid per maand te betalen”.

Je kunt wel een betalingsregeling treffen als je een hoge factuur hebt ontvangen. 

mut schreef op 26-02-2026 om 17:22:

Op fiets naar mijn werk, trapt steeds plotseling door. Heenweg verder heerlijk, terugweg tegen de wind in. Daarom ging de heenweg zo fijn (op het doortrappen na dan). Je ziet geen blaadjes bewegen ofzo maar vooruit komen ...Bleh. Fiets heeft net een nieuwe ketting en as gekregen, grote nakijkbeurt. Moet er maar mee terug.

Nou ik heb ongeveer hetzelfde. Fiets heeft onderhoud gehad begin januari en toen trapte hij af en toe door. Dacht er eerst niks van maar toen gingen we op vakantie en sinds we terug zijn wordt het met de dag erger. Volgende week vrijdag komt er iemand naar kijken.

Loulou39 schreef op 26-02-2026 om 19:04:

[..]

Ik heb geen vrijwillig hoger risico gelukkig.
Ik zal ze morgen eens bellen, maar er staat expliciet op de site ”dat het niet mogelijk om het eigen risico vooraf gespreid per maand te betalen”.

Je kunt wel een betalingsregeling treffen als je een hoge factuur hebt ontvangen.

In dit artikel staat bij welke zorgverzekeraar je het eigen risico in 10 termijnen mag betalen. Bij sommige kan dat inderdaad niet.
Eigen risico vooraf gespreid betalen? - ZorgverzekeringWijzer.nl

Yumi schreef op 26-02-2026 om 20:04:

[..]

In dit artikel staat bij welke zorgverzekeraar je het eigen risico in 10 termijnen mag betalen. Bij sommige kan dat inderdaad niet.
Eigen risico vooraf gespreid betalen? - ZorgverzekeringWijzer.nl

En daar staat die van mij inderdaad helaas bij.

Ik moet wel om mezelf lachen, want ik zat in een eerder bericht te mopperen dat ik niet meer op linkjes durf te klikken, maar ik klik blindelings op het linkje van jou 😂.

Loulou39 schreef op 26-02-2026 om 20:11:

[..]

Ik moet wel om mezelf lachen, want ik zat in een eerder bericht te mopperen dat ik niet meer op linkjes durf te klikken, maar ik klik blindelings op het linkje van jou 😂.

Wij zijn te vertrouwen 

Broodjebrie schreef op 26-02-2026 om 20:19:

[..]

Wij zijn te vertrouwen

Hahaha, blijkbaar heb ik inderdaad volledig vertrouwen in jullie 😁.

Anderhalf jaar problemen met internet verbinding, al tig keer contact gehad met Kpn. Internet is super traag, tv laat meestal eerst een zandloper zien, daarna wordt alles 1 voor 1  geladen. Opnames afspelen trekt hij niet, het beeld blijft hangen, geluid loopt niet synchroon. Meerdere monteurs zijn er geweest, maar het probleem komt na een tijdje weer terug. Vandaag weer meerdere keren Kpn aan de telefoon, modem, versterker, ontvanger gereset, waardoor ik tevens de tv opnieuw kon afstellen. Het was weer een dag vullend programma, maar niets hielp. Uiteindelijk moest ik de versterker in een andere ruimte zetten, vreemd want die staat er door 1 van de monteurs. Voor nu lijkt het wel te werken, afwachten maar weer. 

Raar dat de servicedienst ondanks dit gedoe de vraag stelt, waarom ik geen mobiel abonnement heb, bij hun   Antwoorde, omdat er dan tenminste iets werkt. Mevrouw mocht mij gratis Netflix aanbieden, vroeg haar waarom... als opnames afspelen een probleem is, dan denk ik dat netflix helemaal niet lukt. Dat vond ze een goed argument... echt hé schiet mij maar lek 🤨

Loulou39 schreef op 26-02-2026 om 20:11:

[..]

Haha 😂 

Yumi schreef op 26-02-2026 om 20:32:

Anderhalf jaar problemen met internet verbinding, al tig keer contact gehad met Kpn. Internet is super traag, tv laat meestal eerst een zandloper zien, daarna wordt alles 1 voor 1 geladen. Opnames afspelen trekt hij niet, het beeld blijft hangen, geluid loopt niet synchroon. Meerdere monteurs zijn er geweest, maar het probleem komt na een tijdje weer terug. Vandaag weer meerdere keren Kpn aan de telefoon, modem, versterker, ontvanger gereset, waardoor ik tevens de tv opnieuw kon afstellen. Het was weer een dag vullend programma, maar niets hielp. Uiteindelijk moest ik de versterker in een andere ruimte zetten, vreemd want die staat er door 1 van de monteurs. Voor nu lijkt het wel te werken, afwachten maar weer.

Raar dat de servicedienst ondanks dit gedoe de vraag stelt, waarom ik geen mobiel abonnement heb, bij hun Antwoorde, omdat er dan tenminste iets werkt. Mevrouw mocht mij gratis Netflix aanbieden, vroeg haar waarom... als opnames afspelen een probleem is, dan denk ik dat netflix helemaal niet lukt. Dat vond ze een goed argument... echt hé schiet mij maar lek 🤨

O, echt kpn zo'n @€# bedrijf. En aantal jaar geleden stopte onze lokale kabelprovider ermee en zou kpn contracten overnemen maar we moest wel tekenen.

Er ligt hier nog koperen kabel in oliepapier in de grond (jaren 50 vorige eeuw) Wij vragen of dat wel ging werken om daar telefoon, internet en tv over aan te leveren.  We moesten eerst een abonnement afsluiten en als het niet zou werken zouden zij het oplossen. Toen zijn wij naar ziggo gegaan,  niet zo perfect als de speciale glasvezel die weer hadden maar het werkt.  Bij buren die wel naar kpn zijn gegaan is er steeds wat en staan er steeds busjes in de straat om het op te lossen. 

Netflix aanbieden met zo'n krakkemikkige verbinding, daar heb je toch niks aan dan is en film of serie kijken toch niet leuk? 

Loulou39 schreef op 26-02-2026 om 20:32:

[..]

Hahaha, blijkbaar heb ik inderdaad volledig vertrouwen in jullie 😁.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.