Huiskamer
Kampeerder
01-03-2026 om 10:00
Tuinfluiter schreef op 01-03-2026 om 09:49:
[..]
Wij hadden hem vooral voor school en sport mails. Jouw ergernis is anders en die begrijp ik volkomen. Zou niet moeten gebeuren.
Ja, dat is inderdaad anders. Wij hebben dat destijds niet gedaan, maar daardoor was ik altijd degene die alles bijhield.
Met de kennis van nu zou ik voor de kinderen een adres geld hebben als kinderen.kampeerder@provider.nl
Ik ken wel ouders die dat zo gedaan hebben. Of zelfs per kind waarbij het adres dan op bepaalde leeftijd ook ingezien kon worden door kind.
Rogue
01-03-2026 om 14:16
bij mij in de buurt zijn ze de straten opnieuw aan bestraten/breder maken en wat onzinnige dingen.
maar nu zijn er ook minder of geen ondergrondse containers beschikbaar voor o.a karton & glas 
kerst
01-03-2026 om 14:17
Waarom willen veel vrienden alleen op zondag afspreken? 
Kan toch ook op zaterdag(middag) afspreken, maar nee, dan zijn ze druk met andere dingen. Ik ga dan misschien een zondag wachtlijst invoeren.
En het Vinted afhaalpunt hier zit weer vol .
Ginevra
01-03-2026 om 14:41
kerst schreef op 01-03-2026 om 14:17:
Waarom willen veel vrienden alleen op zondag afspreken?
Waarom zou je je daar boos over maken? Of maken zij zich ook boos dat jij op zaterdag wil afspreken?
Zij kunnen niet op zaterdag want dan moeten ze rijden voor hockey / het konijnenvoer aanvullen / met de buren klussen. En jij kan niet op zondag want dan komt het jou kennelijk slecht uit. Nou, dan leg je de agenda's net zo lang naast elkaar totdat je een optie hebt dat je wel allebei kunt.
En als hun plannen nooit kunnen schuiven om af te spreken met jou, maar jij schuift wel terwille van hun, dan sta je misschien minder hoog op de prioriteitenlijst dan je zou willen, en dáárvan kan ik me voorstellen dat je baalt. Maar dan zou ik zelf ook minder moeite gaan doen.
kerst
01-03-2026 om 15:57
Ginevra schreef op 01-03-2026 om 14:41:
[..]
Waarom zou je je daar boos over maken? Of maken zij zich ook boos dat jij op zaterdag wil afspreken?
Zij kunnen niet op zaterdag want dan moeten ze rijden voor hockey / het konijnenvoer aanvullen / met de buren klussen. En jij kan niet op zondag want dan komt het jou kennelijk slecht uit. Nou, dan leg je de agenda's net zo lang naast elkaar totdat je een optie hebt dat je wel allebei kunt.
En als hun plannen nooit kunnen schuiven om af te spreken met jou, maar jij schuift wel terwille van hun, dan sta je misschien minder hoog op de prioriteitenlijst dan je zou willen, en dáárvan kan ik me voorstellen dat je baalt. Maar dan zou ik zelf ook minder moeite gaan doen.
Ja, je hebt gelijk. Dankjewel.
SuzyQFive
01-03-2026 om 16:30
Kampeerder schreef op 28-02-2026 om 10:36:
[..]
Nou inderdaad zeg. Je zou, om dit te voorkomen, beiden je eigen partij moeten kiezen voor dit soort dingen. Best raar natuurlijk.
Ik heb me pas ook nog boos gemaakt over zoiets. Ik benader de notaris voor het maken van testament. Ze hebben ook de gegevens van mijn man nodig, dat is logisch. En vanaf het moment dat ze zijn mailadres hebben loopt alle correspondentie via hem. Hallo daar! Jullie waren met mij in gesprek!
Tja, dat gaat altijd zo, in de dossiers komen altijd de mannen bovenaan te staan. En bij twee mensen van gelijk geslacht de oudste. En de correspondentie loopt via de bovenste persoon. En ik was de eerste die daar problemen mee had! Werkelijk?
Ja, belachelijk.
Wij hadden dat toen Univé overging op een systeem waarbij de pakketverzekeringen niet meer op twee namen konden staan.
Ik had die verzekering al járen en toen we trouwden kwam mijn man erbij.
Drie jaar later gingen ze dus over dat systeem en toen kwam het op naam van mijn ex te staan.
Vond ik zo raar. Toen ik erover belde zeiden ze dat ze standaard voor de man kozen. En toen met een diepe zucht: als het dan per se moet op uw naam kan dat eventueel wel.
Op dat moment waren we getrouwd en maakte het niet echt wat uit. Maar toen we gingen scheiden wel. Want was wat het geval: Ik had toen al geruime tijd mijn autoverzekering compleet schadevrij en mijn ex net drie jaar zijn rijbewijs. En ik had dus geen schadevrije jaren meer, die kreeg mijn ex. Terwijl ie net droog achter de oren was
.
Yumi
01-03-2026 om 17:37
Vanmiddag scheen de zon dus ga wandelen, ben de hoek nog niet om, bewolking en een koude wind. Had het meteen koud, in mijn te dunne jas..... maar dacht als de zon weer terugkomt. Die kwam niet terug, had het steenkoud toen ik terug was ![]()
Rockstar
01-03-2026 om 20:00
SuzyQFive schreef op 01-03-2026 om 16:30:
[..]
Op dat moment waren we getrouwd en maakte het niet echt wat uit. Maar toen we gingen scheiden wel. Want was wat het geval: Ik had toen al geruime tijd mijn autoverzekering compleet schadevrij en mijn ex net drie jaar zijn rijbewijs. En ik had dus geen schadevrije jaren meer, die kreeg mijn ex. Terwijl ie net droog achter de oren was.
Dat had je toch kunnen aanvechten?
SummerFlower
01-03-2026 om 20:34
Mensen die komen met een vraag als antwoord op een vraag zoals "is dit een serieuze vraag" antwoord. 🤡
SuzyQFive
01-03-2026 om 22:04
Rockstar schreef op 01-03-2026 om 20:00:
[..]
Dat had je toch kunnen aanvechten?
Mijn ex wilde niet meewerken
Bailey26
02-03-2026 om 09:00
Aan mijn gehoest. Moet al een tijdje hoesten maar sinds gisteren is het echt de hele dag door. Afgelopen nacht ook niet kunnen slapen omdat ik steeds moest hoesten. Hoor veel om mij heen dat het hoesten lang kan aanhouden. Dat hoop ik toch niet. Het slaat bij mij ook altijd zo snel op mijn stem en dan heb ik gewoon geen stem meer. En dan kan ik ook niet werken.
Netherfield
02-03-2026 om 09:17
Aan mezelf. Ik moet op mijn werk een klusje doen waar ik niet goed in ben, dus stel ik het steeds uit.
Yumi
02-03-2026 om 10:21
Blij met dit heerlijke weer, maar ga 'n dagje weg en nou weet ik niet wat ik aan moet. Gisteren liep ik in een te dunne jas en kreeg het niet meer warm toen ik thuis was. Winterjas, tussen of zomer? ![]()
MiniJCW
02-03-2026 om 10:30
Aan een oma die het maar wat schattig vond dat haar kleinkind zelf over het zebrapad wilde lopen. De mensen die daarop moesten wachten op weg naar het werk vonden het iets minder schattig.