Huiskamer
Yumi
22-03-2026 om 18:50
kerst schreef op 22-03-2026 om 13:36:
Suzy Q, of je het nu links of rechts noemt, feit is dat veel milieumaatregelen in een studentenstad
de burger/ ondernemer veel geld en ergernis kosten.En vaak ook nog weinig milieuwinst. De studenten hebben er meestal weinig last van!!
Dat is ook mijn ergernis, het Keizer Karelplein en de Oranjesingel willen ze versmallen. Ook al heb ik geen auto dan loopt de hele stad nog meer vast! Alle 50km wegen naar 30... Geen parkeerplaatsen en ov meer in het centrum, de ondernemers hebben het al moeilijk genoeg.
lientje69
22-03-2026 om 19:09
Roos57 schreef op 22-03-2026 om 17:44:
[..]
Wat een passief agressieve reactie. Je kunt toch appen en zeggen hallo vergeet je niet om mij nog 70 euro over te maken ☺️
Moet ik regelmatig doen bij de jeugd hier ( 25 en 24 ). En dat zijn dan ook nog eigen dochter en pleegkind... die denken, zal ik straks wel doen. En vergeten het dan.
Kampeerder
22-03-2026 om 19:14
Ik ergerde mij aan mijn man en vice versa. Vaak koken we samen maar dit was iets dat ik liever alleen maak. Man wilde beest even helpen, dus hij ging tafel dekken. Daarna besloot hij om mij heen even wat op te ruimen. De snijplank afwassen die ik nog nodig had, zo ook een vork, een mes, een bakje etc.
Ik greep steeds mis, dus pakte dan weer schoon uit de la. Hij mopperen over hoeveel vorken een mens nodig kan hebben bij het koken. Uh, eentje maar!
BlairW
22-03-2026 om 20:53
Loulou39 schreef op 22-03-2026 om 18:08:
[..]
Vind ik nog steeds te veel om te laten zitten.
Een simpel appje ter herinnering is toch zo gedaan. Moest ik laatst ook doen bij een vriendin, die was het gewoon vergeten ivm druk op werk en ziek kind.
Ik heb het heel soms ook. Dan heb ik het appje geopend op een moment dat ik niet meteen kan betalen en dan vergeet ik het. Dus ik ben altijd blij als iemand even appt, want dan maak ik het alsnog meteen over.
Jujubee
23-03-2026 om 08:49
Rogue schreef op 22-03-2026 om 14:25:
[..]
bedoel je dan Indonesiërs of een indiers?
ik heb ook heel lang in de retail gewerkt en Indiërs zijn idd errug veel eisend, ik had collega's die ook wel is op schiphol werkte en die waren ook geen fan van ze.
bij ons ging een collega rond 17;50 als een bouncher voor de deur staan en we lieten niemand meer binnen
had idd vaak genoeg mensen die het toch probeerde en dat was het gewoon, nee wij willen ook graag naar huis morgen om 10:00 bent u weer welkom.
in de zomer verkochten we ook ijs en als het druk was wederom een collega die dan achteraan in de rij aansloot,en doorgaf dat het ijsbalie ging sluiten.
we hadden dik een uur nodig, voor het opruimen, schoonmaken, voorbereiden voor de volgende dag.
kassa's tellen deden we altijd in de ochtend dus dat scheelde wel.
had idd vaak genoeg mensen die het toch probeerde en dat was het gewoon, nee wij willen ook graag naar huis morgen om 10:00 bent u weer welkom.
[..]
ik was vanmorgen even naar de stad en daar was het takkedruk![]()
Ik bedoel mensen uit India en Pakistan, ja, geen Indonesische mensen. We hadden het er als team laatst nog over, hoe veeleisend en lastig ze zijn haha. Ze klampen zich echt aan je vast en je komt er niet meer van af. Zaterdag ook een vrouw ( die is altijd lastig ) die me zes keer op en neer liet lopen met de potjes naar de kassa, voor ze zei dat ze nog wat anders zocht. Zeg dan meteen dat je nog meer nodig hebt. Ik stond er net voor! Het was ook druk in de winkel en ik stond alleen.
Dus twee mensen die willen afrekenen, een die een vraag had en een die een pakje kwam halen, en zij neemt rustig haar tijd om me nog even langer vast te pakken. Echt, gek word ik daar dan van. Na potje zes vroeg ik of dat het was of dat ze nog meer wilde, anders blijf ik lopen. Nu is zij de buuf van mijn collega en die duikt al weg als ze binnenkomt bij wijze van spreken, haha. Zo'n buuf heb ik ook, gek word ik van haar.
Wel fijn dat jullie je kassa in de ochtend konden tellen, dat scheelt weer tijd. Wij zijn niet zo lang bezig na afloop gelukkig. Dweilen en stofzuigen doen we vlak voor tijd en verder hebben we buiten tellen niets anders te doen. Toen ik nog in de horeca werkte wel, dan moet je nog schoonmaken en voorbereiden voor de dag erna vaak. Misschien is het ook een beetje mijn ASS hoor, dat ik er zo giftig van kan worden als men na sluitingstijd nog blijft hangen, want bij mij is het tijd is tijd. Zo rechtlijnig ben ik dan ook wel weer.
Broadway
23-03-2026 om 09:24
Nehalennia schreef op 21-03-2026 om 20:16:
[..]
Ik zou dit in mijn onschuld ook zo kunnen doen, ik betaal meestal een keer per week alle dingen die ik moet betalen, inclusief betaalverzoeken enzo, is dat not done?
als ik het weet is dat geen probleem. als je niets laat weten ga ik uit van dezelfde dag of de dag erna, maar veel later niet.
oudmaarnognietkoud
23-03-2026 om 09:42
kerst schreef op 22-03-2026 om 10:47:
[..]
Dat is in meer steden met veel studenten een probleem. Dat ze massaal links stemmen. In mijn stad ook . Helaas ook veel buitenlandse studenten.
Ik denk niet dat buitenlandse studenten in Nederland mogen stemmen?
Broadway
23-03-2026 om 09:47
Yumi schreef op 22-03-2026 om 18:50:
[..]
Dat is ook mijn ergernis, het Keizer Karelplein en de Oranjesingel willen ze versmallen. Ook al heb ik geen auto dan loopt de hele stad nog meer vast! Alle 50km wegen naar 30... Geen parkeerplaatsen en ov meer in het centrum, de ondernemers hebben het al moeilijk genoeg.
huh? dat kan helemaal niet. het is nu al elke dag helemaal vol
JtM
23-03-2026 om 09:57
Zaterdagavond raakte ik mijn stem steeds meer kwijt, na een dag vol keelpijn. Gisteren amper kunnen praten en vandaag hetzelfde. Heel vervelend dit. Wel lekker rustig voor mijn omgeving 
Yumi
23-03-2026 om 10:10
Broadway schreef op 23-03-2026 om 09:47:
[..]
huh? dat kan helemaal niet. het is nu al elke dag helemaal vol
Dat kan inderdaad niet, maar het plan ligt er wel.
Verkeersbeleid verdeelt Nijmegen - Omroep Gelderland
Broadway
23-03-2026 om 11:31
Yumi schreef op 23-03-2026 om 10:10:
[..]
Dat kan inderdaad niet, maar het plan ligt er wel.
Verkeersbeleid verdeelt Nijmegen - Omroep Gelderland
die zijn helemaal gek geworden. de doorstroming stopt volledig en als je parkeren via P+R gaat regelen én de bussen niet meer centraal laat stoppen dan verlies je alle lokale en gerichte bezoekers en hou je dagjesmensen over.
als ik nu naar de pannenwinkel op de houtstraat ga dan wil ik op de bloemerstraat kunnen parkeren en anders dan ga ik niet.
als oma slecht ter been naar de markt wil moet ze kunnen uitstappen op plein 44 en niet god weet waar.
totaal van gos los.
Ies
23-03-2026 om 12:32
Jujubee schreef op 23-03-2026 om 08:49:
[..]
Ik bedoel mensen uit India en Pakistan, ja, geen Indonesische mensen. We hadden het er als team laatst nog over, hoe veeleisend en lastig ze zijn haha. Ze klampen zich echt aan je vast en je komt er niet meer van af. Zaterdag ook een vrouw ( die is altijd lastig ) die me zes keer op en neer liet lopen met de potjes naar de kassa, voor ze zei dat ze nog wat anders zocht. Zeg dan meteen dat je nog meer nodig hebt. Ik stond er net voor! Het was ook druk in de winkel en ik stond alleen.
Dus twee mensen die willen afrekenen, een die een vraag had en een die een pakje kwam halen, en zij neemt rustig haar tijd om me nog even langer vast te pakken. Echt, gek word ik daar dan van. Na potje zes vroeg ik of dat het was of dat ze nog meer wilde, anders blijf ik lopen. Nu is zij de buuf van mijn collega en die duikt al weg als ze binnenkomt bij wijze van spreken, haha. Zo'n buuf heb ik ook, gek word ik van haar.
![]()
Wel fijn dat jullie je kassa in de ochtend konden tellen, dat scheelt weer tijd. Wij zijn niet zo lang bezig na afloop gelukkig. Dweilen en stofzuigen doen we vlak voor tijd en verder hebben we buiten tellen niets anders te doen. Toen ik nog in de horeca werkte wel, dan moet je nog schoonmaken en voorbereiden voor de dag erna vaak. Misschien is het ook een beetje mijn ASS hoor, dat ik er zo giftig van kan worden als men na sluitingstijd nog blijft hangen, want bij mij is het tijd is tijd. Zo rechtlijnig ben ik dan ook wel weer.
Ik heb vaak helemaal niet door hoe laat het is. Ik snap dat jij wel weet hoe laat het is als je graag naar huis wil. Ik winkel niet zo vaak (op supermarkt en drogist na) en weet vaak ook helemaal niet hoe laat winkels sluiten. Als een winkel open is schiet ik dus naar binnen. En soms blijkt dat ook rond sluitingstijd te zijn.
Ik ken het trouwens wel want werk in de zorg en dan probeer ik cliënten die aankomen rond mijn einde van dienst ook wel wat sneller te helpen
maar die zijn zich dan ook veel minder bewust van het tijdstip dan dat ik dat ben.
Yumi
23-03-2026 om 13:13
Broadway schreef op 23-03-2026 om 11:31:
[..]
die zijn helemaal gek geworden. de doorstroming stopt volledig en als je parkeren via P+R gaat regelen én de bussen niet meer centraal laat stoppen dan verlies je alle lokale en gerichte bezoekers en hou je dagjesmensen over.
als ik nu naar de pannenwinkel op de houtstraat ga dan wil ik op de bloemerstraat kunnen parkeren en anders dan ga ik niet.
als oma slecht ter been naar de markt wil moet ze kunnen uitstappen op plein 44 en niet god weet waar.
totaal van gos los.
Ben het helemaal met je eens en wij denken daar niet alleen zo over.
Wieder
23-03-2026 om 13:19
Ik weet allang dat openingstijden maar een kant op werken. Wij moeten open zijn en leveren tot de laatste minuut, maar de klant/gast mag op het gemakkie even afmaken waar ie mee bezig is. Openingstijden gelden, sluitingstijden blijkbaar niet. En natuurlijk blijven we vriendelijk, zo zijn we getraind. In ons hoofd haten we je, maar als we onze mond open trekken valt er iets vriendelijks uit. Maar dat tot 22 uur geopend betekent om 22 uur gesloten, daar hebben sommige mensen geen boodschap aan.