Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Onder de douche bij het haren wassen vanmorgen. Er kwam niets meer uit de shampoofles en die voelde inderdaad nogal leeg. Maar er zit altijd wel een restje in dat eruit te halen is met wat water. Dus de dop van de knijpfles eraf, wat water erin, dop er weer op, knijp, gebeurt niets. Dop kennelijk verstopt. Ok, dop eraf en zo uit de fles gieten. Maar in plaats van een waterig shampoo restje kwam er voldoende shampoo uit waar ik met m'n korte haar zeker nog 4x mijn haar had kunnen wassen. Want ja, die dop was verstopt...

Wieder schreef op 02-04-2026 om 07:04:

Door een combinatie van hooikoorts en een indrukwekkende verkoudheid (die hij van mij heeft dus daar kan ik niks van zeggen) snurkt mijn man al twee weken onwaarschijnlijk hard. En wat ik ook doe: porren, duwen, schoppen, schelden, niets houdt hem tegen. Hij snurkt onverschrokken door. De héle nacht. Dus afgelopen weekend was ik het zat. Op zondag ben ik naar Ikea gegaan, wat wegens de drukte mijn persoonlijke hel is in het weekend, en heb daar voor 600 euro aan spullen gekocht. Bed, matras, kussen, beddengoed. In mijn spaarzame vrije uurtjes heb ik de kamer die we over hebben opgeruimd, leeggehaald, schoongemaakt. Ik heb zelfs de ramen gezeemd! Kasten die er stonden heb ik uit elkaar gehaald, naar beneden gebracht (hij mag ze naar de stort brengen, doet hij ook nog wat). Loeizwaar bed plank voor plank naar boven gesjouwd en in elkaar gezet (met lades hè, ik was nog trots op mezelf!). Matras, dat ook helemaal niet licht en tamelijk onhandelbaar was, de trap op gekregen. Gisterochtend, voor mijn werk en na nacht zoveel vol ingehouden irritatie, het bed opgemaakt en de kamer gezellig gemaakt. Lampje hier, kaarsje daar, ik heb geen mancave maar een teefcave. Triomfantelijk ging ik gisteravond in ons echtelijk bed liggen: kom maar op met je gesnurk, ik verhuis bij de eerste vorm van overlast naar mijn heerlijke nieuwe geluidloze kamer!

Zojuist werd ik van zijn wekker wakker. Hij heeft niet gesnurkt. Ik ben bijna beledigd...

Hoe staat het nu op het snurk-front? Teefcave al gebruikt om te slapen? 

Auwereel schreef op 04-04-2026 om 15:10:

Onder de douche bij het haren wassen vanmorgen. Er kwam niets meer uit de shampoofles en die voelde inderdaad nogal leeg. Maar er zit altijd wel een restje in dat eruit te halen is met wat water. Dus de dop van de knijpfles eraf, wat water erin, dop er weer op, knijp, gebeurt niets. Dop kennelijk verstopt. Ok, dop eraf en zo uit de fles gieten. Maar in plaats van een waterig shampoo restje kwam er voldoende shampoo uit waar ik met m'n korte haar zeker nog 4x mijn haar had kunnen wassen. Want ja, die dop was verstopt...

Ooh zo zonde dan hé. Dat had ik laatst met douchegel, hij stond al op z'n kop omdat ie bijna leeg was, en toen ik voelde dat er nog wat inzat kneep ik wat harder in de fles. Vliegt die dop eraf  hele dot douchegel eruit. Had er nog minstens 2 keer mee kunnen douchen. Nou toen was ie wel leeg ja.. verdorie 

Mijn zoon vroeg of ik voor zijn feestje een appeltaart wilde bakken. Ik had er echt zo geen zin in, maar ik ging overstag toen hij zei: “ niemand kan dat zo lekker als jij mam “. ( mijn man zei later: “ je laat je piepelen, dat weet je toch hè “) 
Maar goed, ik naar de winkel en die appeltaart gemaakt met frisse tegenzin. Haal ik hem  uit de oven, laat ik hem op de grond vallen. Nu zit nummer 2 erin. 

De jongeman van Ziggo: ondanks het plakkaat direct onder de bel met ‘Nee, geen colportage’ toch aanbellen met direct ook 7x kloppen op de deur en dan, nadat ik hem daarop wees, doodleuk zeggen dat ie dat niet gezien had…en maar doorlullen terwijl ik zeg dat ik niks wil hebben van dit soort verkoop. Heb de deur toen maar gewoon bot dichtgedaan.

Ik zit net even lekker onderuitgezakt op de bank als er ineens iemand vlak voor mijn team langs loopt. Best gek want vier/vijf meter voortuin tot de stoep. 

Kwam een huis-aan-huisblad bezorgen en liep dus direct door naar de buren over de tegels die daar liggen zodat ik ramen kan lappen, verder is het tuin en om bij de buren te komen moet hij door het groen. Zo asociaal.....

Vriend heeft heerlijk gekookt maar veel te pittig voor mij. Poehh 

Auwereel schreef op 04-04-2026 om 15:12:

[..]

Hoe staat het nu op het snurk-front? Teefcave al gebruikt om te slapen?

Hahaha,  één keer! Toen werd ik 's nachts wakker omdat ik naar de wc moest en het gesnurk begon weer.  Omdat ik 's morgens al moest werken ben ik lekker nog een paar uurtjes de cave ingedoken en heb daar nog een prima nachtrust gehad.  Maar het gekke is dat ik, omdat ik weet dat ik kan uitwijken,  beter tegen het gesnurk kan. Dus hoe dan ook is het een prima oplossing 😄

Vanmiddag even bij 'n vriendin langs, onderweg even klein taartje gekocht ipv bloemetje € 20,- wat een geld, is voor max 4 personen.

De zomertijd is 'n week geleden ingegaan, maar mijn biologische klok loopt nog steeds op wintertijd. Het lukt gewoon niet om m'n ritme te veranderen   

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.