Huiskamer
lientje69
05-04-2026 om 13:22
Kampeerder schreef op 05-04-2026 om 06:14:
Wie laat er nou een wekker gaan om 06:00 uur? En vooral waarom?
Werk?
In bijvoorbeeld de zorg is dat mijn opstatijd voor de dagdienst .
Yumi
05-04-2026 om 19:28
Heb me verbaasd over de Gemeente die weer een lading vleermuiskasten heeft opgehangen, waar je half Nl in zou kunnen huisvesten
Naast kasten aan de gevel, ook op palen van een meter of 6 hoog, die in iemands voortuin staan. Het meest ergerlijke vind ik, dat ze nog steeds niet letten op de locatie, op het noorden komt er geen vleermuis in.... sukkels!
Auwereel
05-04-2026 om 19:43
Een kleine ergernis, de film "Project Hail Mary" was niet zo leuk als ik had gehoopt. Misschien ben ik het soort film, SF, wat ontgroeid. Of misschien omdat de film nogal traaaaag was. Had ik teveel tijd om na te denken wat er zoal niet klopt.
Wij waren van de aanwezigen duidelijk de oudsten en wèl op de hoogte van de film Close Encounters, want toen dat melodietje van die film even een rol speelde, waren man en de enigsten die daarom moesten lachen. Maar die film is dan ook van 1977...
Kampeerder
05-04-2026 om 19:47
lientje69 schreef op 05-04-2026 om 13:22:
[..]
Werk?
In bijvoorbeeld de zorg is dat mijn opstatijd voor de dagdienst .
Nee, was mijn eigen man, die op maandag t/m vrijdag wel zo vroeg de wekker heeft staan. (Ik trouwens ook) Geen idee waarom hij dat gisteren voor vandaag had gedaan.....
Wist hij zelf ook niet. Valt ook direct weer terug in slaap, terwijl voor mij, wakker ook echt wakker is.
Bakblik
05-04-2026 om 19:54
Wij gaan weer een onrustige nacht tegemoet. Af en toe haalt de wind nog steeds goed uit.
Bij diverse buren in de omgeving ligt allerlei losse rotzooi* in de tuin wat dan met een hoop kabaal over het tuinpad schuift.
Afgelopen nacht en die daarvoor was dat ook al. Als je weet dat het gaat stormen of ziet dat het al stormt dan doe je daar toch wat aan. Tenminste wij wel. Ik zet zelfs de vuilnisbakken zo op de wind dat de deksels niet open kunnen waaien en dus niet klepperen.
*kinderspeelgoed, kleine potjes met planten, een lantaarntje, een lege emmer die even moet drogen dat soort dingen.
lientje69
05-04-2026 om 21:03
Hier ook nog harde wind.
Mijn ergernis. Ik ga over 1,5 maand ziek uit dienst. Ik probeer een inschatting te maken van wat mijn uitkering daarna wordt en hoe dat ongeveer gaat verlopen wat betreft financien. Ik kom er niet uit...