Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

madee schreef op 07-04-2026 om 18:08:

Dat in de media heel vaak de term depressie wordt gebruikt waar het om een rouwproces gaat. Na bijvoorbeeld het verlies van een dierbare is het geen ziektebeeld als je groot verdriet voelt, maar rouw! Is dat een taboe?

ik erger mij er aan dat dit extreem veel gebeurt met incidentele dingen. alles moet een chronische psychische aandoening of probleem zijn. 

examenstress? burn out. Rouw? depressie. sleur? bore out. etc. 

het leven is geen vlakke lijn en niet elke (tijdelijke) afbuiging van die lijn is een ziekte. 

Bailey26 schreef op 08-04-2026 om 09:46:

De offerte van de traprenovatie valt tegen.

En ik kreeg net een flinke spetter vet op mij tijdens het vlees aanbraden. Dat doet zeer!

Dat is altijd zo overdreven duur! Schrik me er ook een hoedje van. Uiteindelijk de trap laten stofferen en dat koste maar €175,- 

Broadway schreef op 08-04-2026 om 09:47:

[..]

ik erger mij er aan dat dit extreem veel gebeurt met incidentele dingen. alles moet een chronische psychische aandoening of probleem zijn.

examenstress? burn out. Rouw? depressie. sleur? bore out. etc.

het leven is geen vlakke lijn en niet elke (tijdelijke) afbuiging van die lijn is een ziekte.

Helemaal mee eens. En iedereen is ook opeens expert, zo kwistig wordt er met allerlei diagnoses en symptomen rond gestrooid. Het leven is soms k#t en soms gaat het weer beter.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.