Huiskamer
Mama-Inge
15-04-2026 om 14:19
Yumi schreef op 15-04-2026 om 08:38:
[..]
Die zomertijd moeten ze gewoon per direct afschaffen!
Om 3 uur gebeld, dat moet wel heel erg dringend zijn geweest zo niet dan voortaan geluid uit als je wilt slapen.
Ik sta normaal gesproken om 2 uur op en krijg via WhatsApp een berichtje dat mijn spullen in stad met ongeveer 15 minuten geleverd worden, meestal is dat rond 3 uur. Normaal gesproken reageer ik dan even kort zodat hij weet dat ik daar dan ook ben. Maar ik was vrij en dat wist hij niet en mijn vervanging had zich verslapen.
Heb de telefoon altijd in slaapstand 's nachts, maar dat is tot 2 uur omdat ik dan opsta, was vergeten dat te verzetten l.
Yumi
15-04-2026 om 14:22
Mama-Inge schreef op 15-04-2026 om 14:19:
[..]
Ik sta normaal gesproken om 2 uur op en krijg via WhatsApp een berichtje dat mijn spullen in stad met ongeveer 15 minuten geleverd worden, meestal is dat rond 3 uur. Normaal gesproken reageer ik dan even kort zodat hij weet dat ik daar dan ook ben. Maar ik was vrij en dat wist hij niet en mijn vervanging had zich verslapen.
Heb de telefoon altijd in slaapstand 's nachts, maar dat is tot 2 uur omdat ik dan opsta, was vergeten dat te verzetten l.
Zal je altijd zien, kan je uitslapen vergeet je de tijd te verzetten
Maheiden
15-04-2026 om 16:01
Aan de automobilist die mij als fietser voor liet gaan waar ik geen voorrang had 😖Als hij door was gereden, kon ik mooi achter hem langs de bocht maken. Maar hij stopte, ik moest afstappen en de auto achter hem moest ook op de rem. Zo irritant!!! Dat weet hij nu ook want het raampje stond open en ik mopperde flink 🫣
Kampeerder
15-04-2026 om 17:12
Happyapple schreef op 15-04-2026 om 08:15:
[..]
Oh ja dat ken ik. Heel vervelend inderdaad. Ik heb ook wel eens dat ik alles uit handen moet laten vallen ivm een deadline van een collega die naar mijn mening slecht plant. Ik ga daar heel slecht op, vooral door die slechte planning, maar mijn baas doet er verder niks aan dus het blijft helaas af en toe voorkomen.
Dit is geen kwestie van slecht plannen en heb er alle begrip voor dat collega er niet is. We hebben een leuk team, dus ik zag al iemand iets van mijn taken oppakken, maar de grote berg van mijn persoonlijke werk ligt er morgen dus nog een is nog wat hoger geworden.
Lichtbron
15-04-2026 om 17:31
Vorige week puffer, maagbeschermers en medicijnen voor mijn cholesterol besteld.krijg een mail dat de medicijnen er zijn en dat ik ze af kan halen bij een medicijnenautomaat. Nog nooit gehoeven. Maar ik daar naar toe. Deurtje gaat open zitten er alleen mijn tabletten voor de cholesterol in.
Ik naar binnen bij de apotheek. Maagbeschermers liggen bij de huisarts. Moet ik dus weer naar een ander dorp. Mijn puffers zijn niet binnen. Pas eind deze week of volgende. En die heb dus het hardste nodig..
Dit is dus al 3kwart jaar dat gezeik met mijn medicijnen.
Ik ga dus nog eerder bestellen.
O, ja en mijn AD kan ik niet bestellen via medicijnportaal want die kan ik niet toevoegen bij mijn anderen. Schiet mij maar lek.. 😡🤬
Yumi
15-04-2026 om 17:53
Lichtbron schreef op 15-04-2026 om 17:31:
Vorige week puffer, maagbeschermers en medicijnen voor mijn cholesterol besteld.krijg een mail dat de medicijnen er zijn en dat ik ze af kan halen bij een medicijnenautomaat. Nog nooit gehoeven. Maar ik daar naar toe. Deurtje gaat open zitten er alleen mijn tabletten voor de cholesterol in.
Ik naar binnen bij de apotheek. Maagbeschermers liggen bij de huisarts. Moet ik dus weer naar een ander dorp. Mijn puffers zijn niet binnen. Pas eind deze week of volgende. En die heb dus het hardste nodig..
Dit is dus al 3kwart jaar dat gezeik met mijn medicijnen.
Ik ga dus nog eerder bestellen.
O, ja en mijn AD kan ik niet bestellen via medicijnportaal want die kan ik niet toevoegen bij mijn anderen. Schiet mij maar lek.. 😡🤬
Bij de apotheek hier wordt aangeraden om 3 weken van te voren te bestellen. Omdat medicijnen niet altijd leverbaar zijn, kunnen ze naar een alternatief zoeken. Hoop dat ze er op tijd voor je zijn...
Herfstappeltaart
15-04-2026 om 18:38
Yumi schreef op 14-04-2026 om 23:46:
Slaap de laatste tijd erg slecht, knallende hoofdpijn, wazig zien en hartkloppingen. Gebruik sinds 4 weken een neusspray omdat mijn neus altijd dicht zit. Lees de bijsluiter en kom ik deze bijwerkingen tegen. Maar dat niet alleen, het mag niet samen worden gebruikt bij een puffer met corticosteroïden. Laat dat nou net het enige medicijn zijn dat ik gebruik. Ik begrijp dit echt niet, hoe kan ze dit gemist hebben, mag toch aannemen dat ze daar naar kijken?
Morgen maar weer even bellen... zucht
Nee dat checkt de huisarts blijkbaar niet. Ik heb een keer ibuprofen in een zware dosis voorgeschreven gekregen terwijl ik dat niet mag gebruiken i.v.m. divertikels. Had ze even gemist.....
Lichtbron
15-04-2026 om 18:39
Yumi schreef op 15-04-2026 om 17:53:
[..]
Bij de apotheek hier wordt aangeraden om 3 weken van te voren te bestellen. Omdat medicijnen niet altijd leverbaar zijn, kunnen ze naar een alternatief zoeken. Hoop dat ze er op tijd voor je zijn...
Dat hoop ik ook.