Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Ik ben moehoehoe. En dat kan ik helemaal niet gebruiken vandaag. 

Broodjebrie schreef op 26-04-2026 om 10:53:

[..]

Ja, ik ben ook best gefascineerd door sektes, daarom wilde ik deze ook kijken. Ik wil nog meer schrijven maar dan gaan mensen het misschien als spoileren zien dus ik houd het hierbij. Welke docus heb jij gekeken?

@dolfje je kunt hem gewoon kijken, misschien denk jij er wel anders over

Keep sweet, pray and Obey, Trust me, the false prophet en how to become a cult leader. Oh, en die over Charles Manson. Maar ik weet niet meer hoe die heet. Ja, ik vind het echt bizar, hoe mensen zo in iemand kunnen geloven dat ze hun verstand niet meer kunnen gebruiken. Dat kleine kinderen die zo opgevoed worden niet beter weten, a la maar volwassen mensen die erin trappen. Ik begrijp er niets van. Het is echt een soort brainwashing.  

Waar ik me vannacht aan ergerde, was dat er een enorme knal was, midden in de nacht, waardoor mijn hond volledig over de zeik was en het hele gebouw wakker heeft laten blaffen. Geen idee wat het was, wellicht een plofkraak of een harde vuurwerkknal, maar het was genoeg om hem totaal in paniek te maken. Ik schrok me kapot. Het is hier alweer dagen feest met vuurwerk, super leuk, als je een doodsbange hond hebt. Gelukkig is hij morgen weer thuis bij zijn eigen baasje, daar is het altijd iets minder. 

Had net een Elektriker over de vloer; en hij stond  al om 6.54 uur voor de deur…..Afgesproken was 7.45 uur…..Fijn dat er nog mensen zijn die niet werkmoe zijn… Maar zeg dan gewoon dat je midden in de Nacht komt.

Pooh-Bear schreef op 29-04-2026 om 08:26:

Dat het tegenwoordig zo lang duurt voor je bij de huisarts terecht kan.
Vanmorgen gebeld en 13 mei pas een plekje. Nou hopelijk is het tegen die tijd vanzelf over gegaan.
mijn dochter moest een paar weken geleden ook al zolang wachten.

Dat is wel héél erg zeg!

Pooh-Bear schreef op 29-04-2026 om 08:26:

Dat het tegenwoordig zo lang duurt voor je bij de huisarts terecht kan.
Vanmorgen gebeld en 13 mei pas een plekje. Nou hopelijk is het tegen die tijd vanzelf over gegaan.
mijn dochter moest een paar weken geleden ook al zolang wachten.

Jee wat lang! Is het iets wat je eerst aan moet kijken ofzo? Dit is twee weken 😱

Jujubee schreef op 29-04-2026 om 08:58:

[..]

Keep sweet, pray and Obey, Trust me, the false prophet en how to become a cult leader. Oh, en die over Charles Manson. Maar ik weet niet meer hoe die heet. Ja, ik vind het echt bizar, hoe mensen zo in iemand kunnen geloven dat ze hun verstand niet meer kunnen gebruiken. Dat kleine kinderen die zo opgevoed worden niet beter weten, a la maar volwassen mensen die erin trappen. Ik begrijp er niets van. Het is echt een soort brainwashing.

Waar ik me vannacht aan ergerde, was dat er een enorme knal was, midden in de nacht, waardoor mijn hond volledig over de zeik was en het hele gebouw wakker heeft laten blaffen. Geen idee wat het was, wellicht een plofkraak of een harde vuurwerkknal, maar het was genoeg om hem totaal in paniek te maken. Ik schrok me kapot. Het is hier alweer dagen feest met vuurwerk, super leuk, als je een doodsbange hond hebt. Gelukkig is hij morgen weer thuis bij zijn eigen baasje, daar is het altijd iets minder.

Dank voor de tips! Ja wat je inderdaad zegt, het is brainwashing. Ik denk dat de mensen die in zo'n sekte belanden, erg gevoelig zijn. Of iets traumatisch hebben meegemaakt waardoor ze vatbaarder zijn zegmaar. En dit gaat ook zo geleidelijk aan.. heb ooit een film gezien over een meisje wat ook langzaam maar zeker in die sekte werd gezogen, echt een heftige film was dat. En tegelijkertijd vind ik het ook heel indrukwekkend dat er dus nog altijd mensen zijn die er nog altijd intrappen. 

ik was aan het werk bij cliënt en toen kwam er visite, die ze binnenliet. Ze woont best klein dus ik kon niet veel meer doen. Ik heb er zo'n hekel aan als mensen op visite komen als ik aan het werk ben.. gelukkig heb ik ook cliënten die visite weigeren als ik er ben. 

Broodjebrie schreef op 29-04-2026 om 13:16:

ik was aan het werk bij cliënt en toen kwam er visite, die ze binnenliet. Ze woont best klein dus ik kon niet veel meer doen. Ik heb er zo'n hekel aan als mensen op visite komen als ik aan het werk ben.. gelukkig heb ik ook cliënten die visite weigeren als ik er ben.

kun je niet op een vrolijke manier zeggen iets als: Sorry mensen, maar als ik de badkamer zometeen gedaan heb zal ik echt hier verder moeten dus helpen jullie allemaal mee?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.