Huiskamer
JtM
30-04-2026 om 10:32
Ik wil mijn oogleden kapot krabben van de jeuk! Heb gister einde van de middag al een bericht naar de HA gestuurd inclusief foto's. Hopelijk reageren ze snel, ik trek dit niet meer!
En, gisteren heb ik muntdropjes gekocht. Ik kan er niet vanaf blijven. De zak is bijna leeg 
Tuinfluiter
30-04-2026 om 10:34
JtM schreef op 30-04-2026 om 10:32:
Ik wil mijn oogleden kapot krabben van de jeuk! Heb gister einde van de middag al een bericht naar de HA gestuurd inclusief foto's. Hopelijk reageren ze snel, ik trek dit niet meer!
En, gisteren heb ik muntdropjes gekocht. Ik kan er niet vanaf blijven. De zak is bijna leeg
Heb je al een allergie pilletje genomen, dat help voor mij in deze tijd van het jaar tegen deze klachten.
JtM
30-04-2026 om 10:41
Tuinfluiter schreef op 30-04-2026 om 10:34:
[..]
Heb je al een allergie pilletje genomen, dat help voor mij in deze tijd van het jaar tegen deze klachten.
Helaas gebruik ik al neusspray en pillen tegen de hooikoorts, helpt helemaal niks tegen mijn klachten van mijn oogleden. Ik vermoed wel echt een reactie op hooikoorts, maar ik reageer daar gewoon heftig op en komt door de medicatie heen.
Miepjecody
30-04-2026 om 10:54
Yumi schreef op 30-04-2026 om 09:55:
[..]
Ik snap het ook niet als je ruit bevroren is, daar hoeft een ander toch geen last van te hebben?
Ove
rigens zou ik straks even bij gastouder langslopen, met de vraag of ze ouders willen vragen dit niet meer te doen.
Als ik de auto niet aan de binnenkant laat blazen, blijft het beslagen en gevaarlijk
Gelukkig is dat niet zo vaak
Broadway
30-04-2026 om 11:00
Yumi schreef op 30-04-2026 om 09:55:
[..]
Ik snap het ook niet als je ruit bevroren is, daar hoeft een ander toch geen last van te hebben?
omdat samen met het ijs (dat ik natuurlijk wegkrab) meestal ook de ruit beslaat en dat gaat alleen weg door de verwarming van de auto/.
Bakblik
30-04-2026 om 11:09
Al geprobeerd om water te koken, dat iets af te laten koelen en dan even te gaan zitten met warme compressen op je ogen?
Helpt bij mij altijd heel goed.
Wattenschijfje of keukenrol gebruik ik daar altijd voor.
kerst
30-04-2026 om 11:32
Ik wil mijn oogleden kapot krabben van de jeuk!
Wattenschijfjes gedrenkt in afgekoelde kamille thee op je oogleden leggen.
Auwereel
30-04-2026 om 12:33
Ik had een overleg en daar worden altijd wel dingen in gezegd die ik vergeet te noteren in de vuur van het gesprek. Dus ik denk, laat ik eens opnemen, dan vergeet ik het niet. Gesprekspartner vindt dat goed, dus opname gestart. Vergeet ik te saven aan het eind van het gesprek dus geen opname!
Gelukkig heb ik toch nog wat aantekeningen gemaakt...
Tuinfluiter
30-04-2026 om 12:56
JtM schreef op 30-04-2026 om 10:41:
[..]
Helaas gebruik ik al neusspray en pillen tegen de hooikoorts, helpt helemaal niks tegen mijn klachten van mijn oogleden. Ik vermoed wel echt een reactie op hooikoorts, maar ik reageer daar gewoon heftig op en komt door de medicatie heen.
Wat vervelend, sterkte
JtM
30-04-2026 om 13:01
Bedankt allemaal voor de tips 
HA heeft gereageerd op mijn bericht en gaat ervoor zorgen dat er een creme klaar ligt bij de apotheek. Hopelijk biedt dat snel verlichting.
Yumi
30-04-2026 om 13:14
Miepjecody schreef op 30-04-2026 om 10:54:
[..]
Als ik de auto niet aan de binnenkant laat blazen, blijft het beslagen en gevaarlijk
Gelukkig is dat niet zo vaak
Dat snap ik daarom lag er altijd een trekkertje en een doek in mijn auto, want ik ging altijd erg vroeg naar mijn werk, dus kon het niet maken om de auto te laten lopen. Wat ook goed werkt
Ontvochtiger auto - ANWB | ANWB Webwinkel
Yumi
30-04-2026 om 13:22
Ik zoek al een paar maanden 'n leuke plafondlamp, keus genoeg maar het lijkt allemaal zo op elkaar. Oersaai en daarnaast ook nog eens onhandig,omdat je bij veel van die lampen in de kap kijkt en dat is niet prettig in de slaapkamer. Daarnaast is er veel (ingebouwd) led, waarvan het licht zo wit is, dat ik waarschijnlijk klaar wakker ben als ik hem aandoe en daar wordt ik niet vrolijker van 
Broadway
30-04-2026 om 13:44
Aan de mensen die alleen met hun eigen "overlast" bezig zijn en geen seconde stilstaan bij de dieren die verbranden of hun plek kwijt zijn door de natuurbranden.
Auwereel
30-04-2026 om 14:08
Broadway schreef op 30-04-2026 om 13:44:
Aan de mensen die alleen met hun eigen "overlast" bezig zijn en geen seconde stilstaan bij de dieren die verbranden of hun plek kwijt zijn door de natuurbranden.
Bij de Regendans noemde ik direct de dieren, maar als ik daar op vakantie was geweest had ik desondanks ook daarvan stevig gebaald dat er letterlijk roet in mijn vakantie-eten werd gestrooid. Het is supertriest voor dieren, maar evengoed naar voor je overlast. Mag je best ook over klagen.
Broodjebrie
30-04-2026 om 15:00
het is een luxeprobleem voor nu, maar ik kom er dus achter dat ik meer vakantie-uren blijk te hebben dan gedacht. Nu gaan er natuurlijk nog wat uren af met de komende feestdagen, maar dan kan ik alsnog 5 weken vakantie opnemen. Dus als ik straks ontslag in ga dienen kan ik bijna direct stoppen met werken. Gaat werkgever nooit mee akkoord natuurlijk.