Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Broodjebrie schreef op 30-04-2026 om 19:28:

[..]

Maar waar blijven de resterende uren dan?

Vaak ( bij ons wel ) krijg je begin van het jaar je totale uren voor het hele jaar. Dus stel je bouwt 5 vrije uren per maand op. Dan krijg je in januari  60 uur. Maar ga je in juli uit dienst, dan heb je nog maar  6x 5 uur opgebouwd.  Dus die 30 uur was nog niet van jou. Overigens  kan het best zijn dat je nog veel uren van het vorig jaar  over hebt hoor. En ook rekenen sommige bedrijven pas per ingan contract tot bijvoorbeeld einde jaarcontract.  Hoeveel uur je hebt in werkelijkheid tot en met bijvoorbeeld  eind juni gesteld dat je  uit dienst gaat, kan je navragen bij HRM.

Dolfje schreef op 30-04-2026 om 19:34:

[..]

Die heb je niet want maar een half jaar gewerkt. Wat je op 1 januari als verlofsaldo hebt geldt voor het hele jaar omdat er vanuit gegaan wordt dat je dat jaar werkt.

Volgens mij is het zelfs zo, maar dat weet ik niet zeker hoe dat dan werkt, stel je krijgt op jaarbasis een x aantal verlofuren en je maakt die allemaal in februari en maart al op en je gaat 1/8 weg dat dat dan verrekend wordt met je laatste salaris.

Klopt dat gebeurt dan inderdaad.  Net als je minuren

Ben  nogal mosterd zo te zien

Pff, wat een flutnacht zeg. Geen oog dicht gedaan. De dag voor volle maand slaap ik altijd slecht. Ik heb daar echt altijd last van. En wanneer ik ongesteld moet worden, dan doe ik ook geen oog dicht. Ik miste mijn hond ook wel een beetje, denk ik. Was raar dat hij niet bij me op bed lag. 
Ik ga mezelf nog even naar het werk slepen en dan weer lekker op de bank vanmiddag. Gelukkig is het bijna weekend. 

mijn telefoon was vannacht bijna helemaal leeg. Toen ik naar bed ging was ie 31% en vanmorgen 11% 

Ik huur een garagebox en ze hebben net de huur aangezegd dus moet eruit. Die opslag maakt mn huis leefbaar 
Aanbod om over te kopen maar dat red ik niet met spaargeld 

Wat balen zeg Koettie.

Hier ook een rotnacht. Ben ook mega overprikkeld na een best pittige week. Denk dat komend weekend een bank hang weekend gaat worden.

Ben moe, maar wil nog even achter perkplanten aan.

Nog steeds geen puffers... 😡 

lientje69 schreef op 01-05-2026 om 13:19:

Wat balen zeg Koettie.

Hier ook een rotnacht. Ben ook mega overprikkeld na een best pittige week. Denk dat komend weekend een bank hang weekend gaat worden.

Ja, maandag hypotheekadviseur bellen of er wat mogelijk is maar denk het niet. Hopelijk morgen even rust om een oplossing te bedenken want ik kan in mn huis niets meer kwijt. 

Koettie schreef op 01-05-2026 om 15:50:

[..]

Ja, maandag hypotheekadviseur bellen of er wat mogelijk is maar denk het niet. Hopelijk morgen even rust om een oplossing te bedenken want ik kan in mn huis niets meer kwijt.

Geen Shurgard of zoiets in je buurt?

Ik erger me er altijd aan als ik iemand in tshirt op een motor zie zitten. Stel dat hij onderuit gaat… brrrr

Ik erger me aan de therapeut van dochter. Psycho educatie na de diagnose autisme. Ze draait haar verhaaltje af, doet nog een paar ingestudeerde interacties met ons en dat is het. 
Van tevoren kon ik vragen stellen via de mail. Was ik niet aan toe gekomen dus stelde ik ter plekke een vraag toen er ruimte voor was. 
Ze wilde graag een concrete situatie weten via de mail dan kan ze het er de volgende keer over hebben. Pfff

Pff ik weet niet waar ik last van heb. Misschien de hormonen, maar vanaf dat ik vanmorgen wakker werd ben ik al loei chagrijnig. Heb nergens zin in, heb last van alles en iedereen. Hopelijk sta ik morgen beter op.

Chiquita schreef op 01-05-2026 om 16:05:

[..]

Geen Shurgard of zoiets in je buurt?

Ja, niet ver (wel onhandig op de fiets) maar dit zijn ook gewoon dingen als gereedschap, mn skeelers, zomer-en winterkleding, dus dingen die ik regelmatig gebruik. Heb nu een garagebox recht tegenover mn flat die we afgelopen zaterdag helemaal hebben volgezet omdat vriend hier is ingetrokken.. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.