Huiskamer
Bakblik
17-05-2026 om 09:41
Ach BlairW
Zoals je er hier over schrijft had ik echt het idee dat je kamperen leuk vindt. Maar je pakt dat ding al 20 jaar met tegenzin in?
Geen compromis te bereiken met je man? Heel moedig dat je nog steeds gaat.
Ik heb 30 jaar geleden pogingen gedaan om skivakanties leuk te gaan vinden. Dat is niet gelukt. Man mag van mij alleen gaan maar vanwege een fysiek gebrek wil hij niet meer skiën. Daar ben ik stiekem wel blij mee.
Nog 4 weken een dan sta ik weer op een Franse camping. Kan niet wachten..
Kampeerder
17-05-2026 om 09:51
BlairW schreef op 17-05-2026 om 09:34:
[..]
Ik zou willen dat ik dat er hier doorheen kreeg. Ga al 20 jaar eigenlijk met wat tegenzin in een caravan naar de camping. Heb er wel al doorheen gekregen dat we een gloednieuwe, luxe caravan hebben gekocht met een grote koelkast, vast bed en genoeg ruimte. En ik neem geen voortent meer mee, maar alleen een luifeltje dat binnen 10 minuten staat. Maar eigenlijk zou ik het liefst die hele caravan verkopen en geen camping meer bezoeken. Net als dochter overigens, die vind het ook niks. Maar zodra ik er op hint om dat ding te verkopen, krijg ik een “prima, dan gaan jullie toch lekker samen op vakantie en ga ik in mijn eentje met de caravan” terug 😒 Echt hoor…zulk kinderachtig gedrag vind ik dat. Ik pas me al 20 jaar lang aan, maar andersom is het dan ineens niet mogelijk. Nou ja, op naar de camping maar weer voor jaar 21…
Oh wauw, dat lijkt me dus vreselijk. Man en ik gingen kamperen toen we elkaar net kenden. Reden: geen geld, en ik was kamperen gewend en man was nog nooit op vakantie geweest dus wilde het wel eens proberen.
Toen we wat meer te besteden kregen ook wel andere vakantie gedaan. Hotel, appartement, huisje op park, huisje van particulier in het midden van nergens. Alles was leuk, maar niets overtrof het kamperen. Nu de kinderen niet meer mee gaan, doen we vanalles in de rest van het jaar, maar in de zomer altijd met de tent.
Dolfje
17-05-2026 om 09:53
Nou Blair ik hoop dat het verder een leuke man is maar ik zou op zijn minst om en om doen wat vakanties betreft. Dus de ene keer in de caravan en de andere keer wat jij en dochter willen.
Kampeerder
17-05-2026 om 09:53
Dolfje schreef op 17-05-2026 om 09:53:
Nou Blair ik hoop dat het verder een leuke man is maar ik zou op zijn minst om en om doen wat vakanties betreft. Dus de ene keer in de caravan en de andere keer wat jij en dochter willen.
Nou inderdaad.
BlairW
17-05-2026 om 10:10
Bakblik schreef op 17-05-2026 om 09:41:
Ach BlairW
![]()
Zoals je er hier over schrijft had ik echt het idee dat je kamperen leuk vindt. Maar je pakt dat ding al 20 jaar met tegenzin in?
Geen compromis te bereiken met je man? Heel moedig dat je nog steeds gaat.
Ik heb 30 jaar geleden pogingen gedaan om skivakanties leuk te gaan vinden. Dat is niet gelukt. Man mag van mij alleen gaan maar vanwege een fysiek gebrek wil hij niet meer skiën. Daar ben ik stiekem wel blij mee.
Nog 4 weken een dan sta ik weer op een Franse camping. Kan niet wachten..
Het is ook weer niet dat ik het echt afschuwelijk vind, maar als ik zelf kan kiezen dan zou die caravan echt niet mee gaan. Paar jaar geleden zijn we naar Denemarken geweest zonder caravan, huisjes en airbnb gehuurd. Dat was echt zo’n leuke vakantie! En we kunnen wel ook eens wat anders doen, alleen man wil wel minimaal 1 keer per jaar met de caravan. En dat is dan toch vaak de zomervakantie, want dan heb je nog mooi weer als het een beetje mee zit. Dat heeft dan wel weer mijn voorkeur tegenover mei of de herfst. Met slecht weer vind ik kamperen echt helemaal niet leuk namelijk. Maar komende herfst gaan we naar New York, dus dat krijg ik er wel doorheen gelukkig hoor 😁 nadeel is wel ook dat we aan stalling en verzekering enz gewoon best wat geld kwijt zijn al. Dus als je er dan ook nog eens niet mee weg gaat, heb je wel die kosten en ook nog een duurdere vakantie omdat je accommodatie moet huren. Maar goed, ik wil wel proberen om toch eens een vakantie naar Griekenland er doorheen te krijgen ook. Daar willen dochter en ik wel heel graag eens heen 
BlairW
17-05-2026 om 10:13
Dolfje schreef op 17-05-2026 om 09:53:
We gaan gelukkig vaker dan 1 keer per jaar op vakantie, dus dan is het wel een huisje of zo. Dat vinden dochter en ik helemaal lekker! Maar de zomervakantie is meestal wel met de caravan. Heeft ook met het weer te maken. Man wil in ieder geval 1 keer per jaar met dat ding weg (snap ik ook wel weer, want hij kost toch geld ook al staat hij stil). En dan gaat mijn voorkeur wel uit naar de zomer, omdat dan het weer mee zit meestal. Er is dus wel overleg over mogelijk gelukkig, maar qua weer zie ik met die caravan in de meivakantie of herfst weg gaan dan ook weer niet zo zitten.
Yumi
17-05-2026 om 10:49
Kampeerder schreef op 17-05-2026 om 05:47:
[..]
Kun je de reviews sorteren? Ik zet ze dan van slecht naar goed en kijk waarom mensen een slechte review plaatsen. Soms is iets echt gewoon slecht en soms gaat het om iets dat voor jou niet van belang is. Hoe meer reviews hoe beter het beeld.
Bij mijn favoriete camping geven heel veel mensen een lager cijfer omdat er geen zwembad is. Geheel onterecht want zodra je boekt weet je al dat er geen zwembad is. Een review zou moeten gaan over dingen die wel beloofd zijn en er niet zijn. Of de slechte kwaliteit van iets.
Bedankt, ben eruit... het grote verschil zit 'm o.a in de hoeveelheid reviews. De 9 is het resultaat van 1800 reviews, de 2,9 van 43. Daarnaast reageert het bedrijf meteen op complimenten en klachten.
lientje69
17-05-2026 om 10:56
Yumi schreef op 17-05-2026 om 10:49:
[..]
Bedankt, ben eruit... het grote verschil zit 'm o.a in de hoeveelheid reviews. De 9 is het resultaat van 1800 reviews, de 2,9 van 43. Daarnaast reageert het bedrijf meteen op complimenten en klachten.
Toch heb ik meer vertrouwen in trustpilot ( is onafhankelijk) dan reviews op eigen website ( kunnen ze er ook zelf op plaatsen )
Dolfje
17-05-2026 om 10:56
BlairW schreef op 17-05-2026 om 10:13:
[..]
We gaan gelukkig vaker dan 1 keer per jaar op vakantie, dus dan is het wel een huisje of zo.
Oh gelukkig!
Yumi
17-05-2026 om 11:03
lientje69 schreef op 17-05-2026 om 10:56:
[..]
Toch heb ik meer vertrouwen in trustpilot ( is onafhankelijk) dan reviews op eigen website ( kunnen ze er ook zelf op plaatsen )
Dat begrijp ik, maar op trustpilot staan maar 43 beoordelingen voor dit bedrijf. En die goede beoordelingen staan niet op hun eigen website maar op Kiyoh.
Dolfje
17-05-2026 om 11:12
Yumi schreef op 17-05-2026 om 11:03:
[..]
Dat begrijp ik, maar op trustpilot staan maar 43 beoordelingen voor dit bedrijf. En die goede beoordelingen staan niet op hun eigen website maar op Kiyoh.
En bij Google? Daar staan ook beoordelingen vaak.
Yumi
17-05-2026 om 11:23
Dolfje schreef op 17-05-2026 om 11:12:
[..]
En bij Google? Daar staan ook beoordelingen vaak.
Beoordelingen op google 4,5 van de 5 zie ik nu
Hemke
17-05-2026 om 12:00
Ik kampeer inmiddels meer dan 55 jaar.
Eerste jaren op vaste plaats, daarna seizoenplaats, toen de kinderen niet meer mee wilden ,werd het trekken met de caravan.
Na al die jaren ben ik nog steeds geen kampeerster, ik hou er nog steeds niet van.
Ik heb geleerd te onderhandelen, een reis of een huisje.
Reizen is niet goed gegaan, mijn man vond het een verschrikking.
Huisje gaat gelukkig wel.
Een vaste eis is nu, camping, waar ik mij veilig voel.
Ik wil een goed werkend internet, en waar ik kan wandelen mêt mijn honden,want die gaan mee.
Nadat ik een ongeluk heb gehad in Zuid Frankrijk, kennis gemaakt met ziekenhuis, zijn de buitenlandse reizen voorbij.
Nu blijven we in Nederland, seniorencampings, 2 x 3 weken .
Anna76
17-05-2026 om 12:10
er is vandaag een hardloopwedstrijd die ook door onze straat gaat. Er staan al een paar weken borden dat de straat dan is afgesloten voor autoverkeer, we hebben van de week ook nog een brief in de bus gekregen en dan nog heb je weer zo'n hersendode die besluit dat ie nu weg moet met de auto. Dan kun je nog met de stroom mee gaan en dan rechtsaf waar de lopers linksaf gaan, maar nee, gewoon dwars tegen de stroom in, kan jou het schelen.
Dolfje
17-05-2026 om 12:13
Ineens als je op Instagram een post wil delen met iemand gaat het automatisch naar WhatsApp. Ik wil het op Instagram met iemand delen niet via WhatsApp en zie nu niet hoe dat kan.