Huiskamer
Pooh-Bear
26-05-2026 om 18:41
Aan man. Staan bij de kassa van de ah. En hij besluit 1 ding toch niet te willen hebben en loopt weg om het terug te brengen. Ondertussen zijn we aan de beurt dus ik scan mijn bonuskaart en betaal. Waarna hij super chagrijnig is omdat ik had moeten wachten hij had nog een flessenbon was ik even vergeten en schijnbaar had hij korting op zijn bonuskaart. Maar er stonden nog meer mensen in de rij.
Bakblik
27-05-2026 om 07:41
Aan man. We wonen hier ruim 30 jaar een hij is niet te overtuigen dat er niemand door het wijd openstaande badkamerraam naar binnen kan klimmen om in te breken.
Het is nog nooit gebeurd in warme nachten, nog geen poging gedaan maar zodra we gaan slapen moet het dicht!!!!! Een raampje van 30 bij 40 met scharnieren aan de bovenkant. Knappe knul die daar op de 1e verdieping in kan klimmen, zonder dat ik wakker word.
Alleen het bovenlicht op de slaapkamer mag open blijven.
Inmiddels is het 25 graden in de slaapkamer.
Ben nu sinds 6.45 aan het doortochten maar moet over 10 minuten weg en dan moet de voordeur toch wel dicht. Met open deur geef je inbrekers wel heel makkelijk toegang tot je huis.
Netherfield
27-05-2026 om 09:39
Aan mijn buik. Ik hou van warm weer maar ergens besluiten mijn darmen dat het dan tijd wordt om op te spelen... grrrrrrr.
lientje69
27-05-2026 om 10:04
Mijn schermtijd... als ik me ellendig voel ga ik weer vaker op mijn mobiel. Één week goed gegaan maar nu weer mis 
Yumi
27-05-2026 om 10:59
Bakblik schreef op 27-05-2026 om 07:41:
Aan man. We wonen hier ruim 30 jaar een hij is niet te overtuigen dat er niemand door het wijd openstaande badkamerraam naar binnen kan klimmen om in te breken.
Het is nog nooit gebeurd in warme nachten, nog geen poging gedaan maar zodra we gaan slapen moet het dicht!!!!! Een raampje van 30 bij 40 met scharnieren aan de bovenkant. Knappe knul die daar op de 1e verdieping in kan klimmen, zonder dat ik wakker word.
Alleen het bovenlicht op de slaapkamer mag open blijven.
Inmiddels is het 25 graden in de slaapkamer.
Ben nu sinds 6.45 aan het doortochten maar moet over 10 minuten weg en dan moet de voordeur toch wel dicht. Met open deur geef je inbrekers wel heel makkelijk toegang tot je huis.
Als het raam naar binnen opengaat, 2 spijltjes inzetten, of een kiepkantelraam probleem opgelost en ook veilig als je niet thuis bent.
lientje69
27-05-2026 om 11:54
Aan moeder. Zo kortzichtig denken. Gaat problemen opleveren. En een keer raden waar die terecht komen om op te lossen.
Anna76
27-05-2026 om 13:12
Tubular Bells op de radio. Ik begrijp werkelijk niet waarom mensen toch zo lyrisch zijn over dat nummer, ik word er alleen maar agressief van.
Bakblik
27-05-2026 om 13:15
Yumi schreef op 27-05-2026 om 10:59:
[..]
Als het raam naar binnen opengaat, 2 spijltjes inzetten, of een kiepkantelraam probleem opgelost en ook veilig als je niet thuis bent.
Die oplossing heb ik al vaker gehoord inderdaad. Dank daarvoor
Het is van man vooral een soort paniek reactie of zo. Iedereen met gezond verstand kan bedenken dat de gemiddelde inwoner van Nederland niet via dat raam naar binnen kan. Het zit vanaf de binnenkant voor man op borsthoogte voor mij op ooghoogte. Als het iemand al zou lukken om er head-first in te kruipen zit diegene met schouders of buik gewoon helemaal klem.
Ik ben iedere keer met warm weer die discussie zo zat.
Wasgij
27-05-2026 om 14:00
Aan de buren die een karaoke-set hebben gekocht voor de kinderen.
Ik zit in een blok nachtdiensten en dat is geen fijne manier van (veel te vroeg) wakker worden.
Roos57
27-05-2026 om 14:02
Wasgij schreef op 27-05-2026 om 14:00:
Aan de buren die een karaoke-set hebben gekocht voor de kinderen.
Ik zit in een blok nachtdiensten en dat is geen fijne manier van (veel te vroeg) wakker worden.
Ohh nee wat balen
Dolfje
27-05-2026 om 16:51
Bakblik schreef op 27-05-2026 om 13:15:
[..]
Ik ben iedere keer met warm weer die discussie zo zat.
Zeggen " of het raam gaat open of ik bestel nu een airco "
Bakblik
27-05-2026 om 16:53
Dolfje schreef op 27-05-2026 om 16:51:
[..]
Zeggen " of het raam gaat open of ik bestel nu een airco "
De komende 5 dagen is dochter op studiereis. Kan ik op haar kamer gaan slapen. 😜
Dat maakt denk ik meer indruk. De airco hebben we al maar dat maakt teveel herrie om aan te hebben in de nacht.
kerst
27-05-2026 om 17:40
DHL pakket gisteren heengebracht naar pakketpunt.
Is nog steeds niet ingescand..
BlairW
27-05-2026 om 18:11
Bakblik schreef op 27-05-2026 om 16:53:
[..]
De komende 5 dagen is dochter op studiereis. Kan ik op haar kamer gaan slapen. 😜
Dat maakt denk ik meer indruk. De airco hebben we al maar dat maakt teveel herrie om aan te hebben in de nacht.
Je moet hem ook een uur van tevoren lekker laten koelen en daarna in de nachtstand zetten als je gaat slapen. Dan hoor je hem niet, maar blijft hij wel nog koelen. Wij hebben hem zo ingesteld dat hij het gedurende de nacht 2 graden laat opwarmen weer. Hoor je echt helemaal niks van.