Huiskamer
Loulou39
19-07-2026 om 12:45
Roos57 schreef op 19-07-2026 om 12:37:
iemand die het jat ????
Zat ik ook al aan te denken, maar mijn benedenburen zijn schatten en ik woon op de bovenste verdieping. Ben nu zo aan het overdenken dat ik me serieus even heb afgevraagd of ik vannacht voor het eerst van m’n leven heb geslaapwandeld 😅. Het houdt me bezig 😁.
Maar het is voor het eerst, als er weer een keer voorkomt dan ga ik Eneco bellen, kijken of zij een verklaring hebben.
Grindelwald
19-07-2026 om 14:03
Broodjebrie schreef op 19-07-2026 om 08:34:
sterkte yumi, mijn vader hoor ik er ook steeds vaker over mopperen. De hele stad staat gewoon op zijn kop nu.
Ik heb het idee dat het al jaren meer om het feesten draait dan om de wandelaars. Zonde in mijn ogen. Er zijn al zoveel festivals.
Rogue
19-07-2026 om 14:21
Dolfje schreef op 19-07-2026 om 11:17:
[..]
gaat het over de vierdaagse feesten? Het leek mij altijd leuk en gezellig maar als ik het zo lees is het me veel te druk.
Bekenden zijn nu in Gent en stuurden gisteren filmpjes door, ook al zo druk. Ik zoek dat niet meer zo. Carnaval is hier tegenwoordig ook veel en veel te druk.
elk ''festival/evenement'' is tegenwoordig druk
Broodjebrie
19-07-2026 om 14:26
Grindelwald schreef op 19-07-2026 om 14:03:
[..]
Ik heb het idee dat het al jaren meer om het feesten draait dan om de wandelaars. Zonde in mijn ogen. Er zijn al zoveel festivals.
Klopt. Ik ken meerdere mensen die meededen/meedoen aan de 4daagse, die gaan hooguit in het weekend (dus voordat de 4daagse daadwerkelijk begint) maar zodra het maandag werd, gingen ze er niet meer heen.
Ik dacht altijd dat de feesten alleen langs de waalkade gehouden werden, maar het is dus door het hele centrum heen. Geen wonder dat het ontzettend druk is.
alhambra
19-07-2026 om 17:47
Geërgerd is niet het juiste woord. Ongemak is een betere beschrijving.
We waren met ons gezin in een binnenspeeltuin toen er een gezin binnenkwam waarvan de vrouw zo gesluierd was dat ze alleen nog door een kleine inkeping kon kijken, een nikaab dus.
Ergens had ik het gevoel om haar te willen zeggen dat ze evenveel waard is als ieder ander omdat ze een mens is. Maar wie ben ik om me ermee te bemoeien?
Het is mijn perceptie en wellicht ziet zij het anders?
Maar wat zou ik die vrouw gunnen om 'gewoon' in een t-shirt en een lange broek met haar kinderen te genieten in de speeltuin.
Yumi
19-07-2026 om 18:00
Grindelwald schreef op 19-07-2026 om 14:03:
[..]
Dat zou je denken toch zijn er 10.000 mensen die ook graag hadden gewandeld en er zijn veel meer militairen die mee willen doen dan mogelijk. De grens is bereikt er lopen meer dan 45.000 mensen mee, meer kan de organisatie, hulpverlening, de route en de stad niet aan.
De sfeer was tot een aantal jaren geleden gemoedelijk tijdens de feesten, gisteren was het aantal opgefokte jongeren hoog en lagen ze in de middag al dronken tegen de vlakte, daarnaast zijn er al verschillende vechtpartijen geweest. Het is onveilig, als er iets gebeurt kan je geen kant op. Nou ja, hieronder een foto van de Waalkade aan de linkerkant kan je de waal in, en daar kom je waarschijnlijk niet meer uit.
Yumi
19-07-2026 om 18:12
Rogue schreef op 19-07-2026 om 14:21:
[..]
elk ''festival/evenement'' is tegenwoordig druk
![]()
Het is inderdaad druk op festivals, maar neem nou het populairste techno festival....Awakenings.
Het Awakenings Festival heeft afgelopen keer 119.000 bezoekers verspreid over drie dagen, waarmee het de grootste editie in de geschiedenis van het festival is geworden. Dat zijn er een kleine 40.000 per dag.
Het centrum van Nijmegen heeft de komende dagen 1.500.000 bezoekers. Daarnaast staan er veel mensen op de route van de wandelaars.
Grindelwald
19-07-2026 om 19:43
Yumi schreef op 19-07-2026 om 18:00:
[..]
Dat zou je denken toch zijn er 10.000 mensen die ook graag hadden gewandeld en er zijn veel meer militairen die mee willen doen dan mogelijk. De grens is bereikt er lopen meer dan 45.000 mensen mee, meer kan de organisatie, hulpverlening, de route en de stad niet aan.
De sfeer was tot een aantal jaren geleden gemoedelijk tijdens de feesten, gisteren was het aantal opgefokte jongeren hoog en lagen ze in de middag al dronken tegen de vlakte, daarnaast zijn er al verschillende vechtpartijen geweest. Het is onveilig, als er iets gebeurt kan je geen kant op. Nou ja, hieronder een foto van de Waalkade aan de linkerkant kan je de waal in, en daar kom je waarschijnlijk niet meer uit.
Wat een drukte. Het is eigenlijk wachten op dat het mis gaat. Wat niet te hopen is natuurlijk. Beetje zoals de Love Parade in Berlijn. Is nadat het zo mis ging aan zijn eigen succes ten onder gegaan.
Broodjebrie
19-07-2026 om 20:00
Grindelwald schreef op 19-07-2026 om 19:43:
[..]
Wat een drukte. Het is eigenlijk wachten op dat het mis gaat. Wat niet te hopen is natuurlijk. Beetje zoals de Love Parade in Berlijn. Is nadat het zo mis ging aan zijn eigen succes ten onder gegaan.
Daar moest ik ook gelijk aan denken.
Dat is ook de reden dat wij vaak ergens een beetje aan de zijkant gaan staan. Of achterin. Mocht er iets gebeuren, staan we niet in de enorme menigte. Dat doen we bij concert at sea dus ook, maar nog een extra reden is dat er iemand in mijn vriendengroep in een rolstoel zit. Dan wil ie echt niet vooraan in de menigte staan.
Grindelwald
19-07-2026 om 20:04
Broodjebrie schreef op 19-07-2026 om 20:00:
[..]
Daar moest ik ook gelijk aan denken.
Dat is ook de reden dat wij vaak ergens een beetje aan de zijkant gaan staan. Of achterin. Mocht er iets gebeuren, staan we niet in de enorme menigte. Dat doen we bij concert at sea dus ook, maar nog een extra reden is dat er iemand in mijn vriendengroep in een rolstoel zit. Dan wil ie echt niet vooraan in de menigte staan.
Ik doet dit precies zo. Moet ook vaak naar de wc dus dan is midden of vooraan in de menigte staan sowieso geen goed idee.
Broodjebrie
19-07-2026 om 20:11
Grindelwald schreef op 19-07-2026 om 20:04:
[..]
Ik doet dit precies zo. Moet ook vaak naar de wc dus dan is midden of vooraan in de menigte staan sowieso geen goed idee.
Precies!
Broodjebrie
19-07-2026 om 20:14
maar als ik hoor en lees hoe drukker de evenementen steeds worden, ben ik er ook wel een beetje huiverig voor dat je een 2e loveparade gaat krijgen.. zo'n enorme mensenmassa..
Dolfje
19-07-2026 om 20:29
Grindelwald schreef op 19-07-2026 om 20:04:
[..]
Hier ook zo. Moet zo vaak plassen en je komt er gewoon niet terug doorheen vaak. Tenmiste ik niet zonder ruzie te krijgen.
BlairW
19-07-2026 om 20:32
Grindelwald schreef op 19-07-2026 om 19:43:
[..]
Dat was alleen niet in Berlijn, maar in Duisburg.
gaat het over de vierdaagse feesten? Het leek mij altijd leuk en gezellig maar als ik het zo lees is het me veel te druk.