Huiskamer
Lollypopje
12-04-2022 om 14:25
Waar werd je vandaag blij van? - deel 2
Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier 
Auwereel
05-04-2026 om 08:20
Blij dat ik een wandelvakantie geboekt heb rond Hemelvaart, voorafgaand aan de cursus Pensioen in Zicht
Jujubee
05-04-2026 om 08:34
Beterlaat2021! schreef op 04-04-2026 om 17:22:
[..]
Ja Jujubee, dat herken ik. Lekker tegen je buik aankruipen en dan diep zuchten. Helaas heb ik geen hond meer....
Mijn oppashondje wil ook graag op bed, het blijkt dat ze dat bij haar eigen familie ook doet. Mijn ervaring is wel dat het op den duur, als de hond iets gaat mankeren en je uit je slaapt houdt, het heel lastig is om het op bed slapen weer af te wennen.
Ja, dat zuchten, zo schattig. Wat jammer dat je geen eigen hond meer hebt. Wil je niet nog eens een nieuwe of is het goed zo met een oppashondje? Mijn hond mag bij zijn baasje thuis nooit op bed (zelfs niet mee naar boven), maar bij mij op zich wel. Zolang hij maar stil ligt. Maar hij is gelukkig super makkelijk. Hij sprong gisteren ook weer op bed, maar ik heb hem gewoon weer naar zijn mand gestuurd die naast het bed staat. En dat doet hij dan ook meteen en hij sluipt niet terug op bed. Het is geen hardleerse kat. Goddank.
Ik werd ook blij van de vaste postbezorger die even uit zijn busje riep: "mag ik je een complimentje geven? Je ziet er prachtig uit vandaag,"
Ik vond dat zo lief, want ik zag er voor mijn gevoel niet uit en ik had mijn dag niet echt. Daar kikkerde ik wel even van op.
madee
05-04-2026 om 10:48
In het nestkastje in onze tuin is vandaag een koolmeesje een nestje gaan bouwen met het mos dat gisteren is vrijgekomen bij het verticuteren van ons gras 🪹🪺🐣
Vorig jaar ook al heel erg genoten van het hele proces (2x zelfs, daardoor was de koolmezenpopulatie +13)
We hebben er een cameraatje in, dus we kunnen alles volgen ❤️
Beterlaat2021!
05-04-2026 om 10:59
Jujubee schreef op 05-04-2026 om 08:34:
[..] Ja, dat zuchten, zo schattig. Wat jammer dat je geen eigen hond meer hebt. Wil je niet nog eens een nieuwe of is het goed zo met een oppashondje? Mijn hond mag bij zijn baasje thuis nooit op bed (zelfs niet mee naar boven), maar bij mij op zich wel. Zolang hij maar stil ligt.
Ik vind mezelf te oud om nog aan een hond te beginnen. Ben bang dat ik hem dan ooit moet herplaatsen. Ook een volwassen hond adopteren en dan te vroeg regelmatig bij de dierenarts te zitten in verband met een nare kwaal.... Durf niet meer.
Heel moeilijk hoor, na 20 jaar honden gehad te hebben. 😢
RavIvaR
05-04-2026 om 11:12
Auwereel schreef op 05-04-2026 om 08:20:
Blij dat ik een wandelvakantie geboekt heb rond Hemelvaart, voorafgaand aan de cursus Pensioen in Zicht
Wat leuk auwereel!
Chiquita
05-04-2026 om 11:13
Beterlaat2021! schreef op 05-04-2026 om 10:59:
[..]
Ik vind mezelf te oud om nog aan een hond te beginnen. Ben bang dat ik hem dan ooit moet herplaatsen. Ook een volwassen hond adopteren en dan te vroeg regelmatig bij de dierenarts te zitten in verband met een nare kwaal.... Durf niet meer.
Heel moeilijk hoor, na 20 jaar honden gehad te hebben. 😢
Ik weet zeker dat veel mensen hun hond dagje willen laten logeren. Of kijk eens bij Oopoe, mensen die in huiselijke opvang hun hond willen brengen als ze moeten werken. Zo heeft mijn dochter haar hond 1 dag in de week uitbesteed, beestje vindt t heerlijk
Beterlaat2021!
05-04-2026 om 13:05
Ik heb jarenlang een 🐶 via Oopoeh gehad, bij mijn eigen 🐶. Nu heb ik een 🐶 uit de buurt, iedere week een nacht en een dag.
En soms 'leen' ik een 🐶 om mee te wandelen.
Auwereel
05-04-2026 om 14:16
madee schreef op 05-04-2026 om 10:48:
In het nestkastje in onze tuin is vandaag een koolmeesje een nestje gaan bouwen met het mos dat gisteren is vrijgekomen bij het verticuteren van ons gras 🪹🪺🐣
Vorig jaar ook al heel erg genoten van het hele proces (2x zelfs, daardoor was de koolmezenpopulatie +13)
We hebben er een cameraatje in, dus we kunnen alles volgen ❤️
Wat leuk! Hier leven we ook mee met wat er aan gezinsuitbreiding plaatsvindt in het koolmezennestkastje van de buren, maar dan zonder camera. Wij hebben ook een koolmeesnestkast in onze tuin, maar die willen ze niet. Ook nog geen mus gezien bij onze mussennestkast.
lientje69
06-04-2026 om 09:37
Koettie schreef op 05-04-2026 om 23:32:
Ben zo blij en verliefd ♥️
Wat ontzettend leuk voor je Koettie!
Auwereel
06-04-2026 om 16:30
Blij dat ik juist met pasen twee hazen achter elkaar aan zag rennen door het weiland, over een sloot springen en met de voorpoten vechten!
Bailey26
06-04-2026 om 18:49
Ik heb metselbijen voor mijn verjaardag gekregen. Vandaag hebben ze een plekje in de tuin gekregen. Het is meteen een drukke bedoeling. En ze zijn zo ontzettend leuk 
Loulou39
06-04-2026 om 18:54
Bailey26 schreef op 06-04-2026 om 18:49:
Ik heb metselbijen voor mijn verjaardag gekregen. Vandaag hebben ze een plekje in de tuin gekregen. Het is meteen een drukke bedoeling. En ze zijn zo ontzettend leuk
Wat leuk! (Moest ze wel even googelen 😁).
En nog gefeliciteerd 🎊🎉
lientje69
06-04-2026 om 19:49
Mijn zus is uitgeloot bij de spoedzoekers loterij en heeft dus binnenkort weer een eigen en vast plekje. Ze was heel blij dat ik haar daar een paar maanden terug op geattendeerd had ( is er pas sinds kort in deze gemeente en ik had in de krant gelezen dat je je daarvoor kon inschrijven ) De onzekerheid qua wonen ( zat tijdelijk in een oude slecht geïsoleerde (sloop)woning van een kennis die te koop staat ) is dus nu voorbij voor haar. En daar ben ik weer erg blij om ! Want kan verder door mijn ziekzijn weinig meer voor haar betekenen maar dit heb ik dan toch maar " gedaan ".
RavIvaR
06-04-2026 om 23:39
Wat fijn, Lientje! Dat scheelt voor haar een hoop stress.
Fijn dat je hebt kunnen helpen én dat ze zo in dezelfde gemeente kan blijven.