Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier

We kamperen voor het eerst met de vouwwagen en het is zo genieten♥️

Mijn kind gaat volgend jaar studeren en heeft bij de eerste poging meteen een kamer. Gisteren gaan kijken en ze was meteen enthousiast.

Bellebelle schreef op 29-04-2026 om 06:32:

Mijn kind gaat volgend jaar studeren en heeft bij de eerste poging meteen een kamer. Gisteren gaan kijken en ze was meteen enthousiast.

Nou dat is idd mazzel zeg! Gefeliciteerd 

Bellebelle schreef op 29-04-2026 om 06:32:

Wat een geluk. En zo ontzettend fijn

Due-scimmie schreef op 28-04-2026 om 19:15:

We kamperen voor het eerst met de vouwwagen en het is zo genieten♥️

Leuk. En het is heerlijk weer om te kamperen nu ❤️

Jujubee schreef op 27-04-2026 om 19:14:

De documentaire: Hermanos por Accidente, op Netflix. Wat een plaatje van een docu. Prachtig.
In een notendop: een jongen uit Colombia komt erachter dat er in de wijk een jongen rondloopt die precies op hem lijkt, identiek zelfs. Nu heeft hij al een tweelingbroer (niet identiek) en na wat verder onderzoek blijkt dat de jongen die op hem lijkt een broer heeft die identiek lijkt op zijn "broer."
Met andere woorden: ze komen erachter dat ze wel degelijk een identieke tweeling waren, maar twee broers zijn in het ziekenhuis verwisseld en gingen dus naar huis met de verkeerde familie. Dus twee identieke tweelingen groeiden op met een broer die niets op hen leek, terwijl hun tweelingbroer bij een ander gezin zat. Zo bizar en ontroerend dat ze elkaar gevonden hebben en nu eigenlijk een setje van vier zijn. Wat een mooi verhaal. Vooral prachtig dat ze nu zo'n warme band hebben en zo gek zijn op elkaar.

Ik ben er altijd wat jaloers op, mensen die ineens ontdekken dat ze een tweeling zijn. Ik droomde daar als kind altijd al over, dat er een tweelingzus of broer van me rondliep die me wel begreep. Mijn broertje en ik waren nooit echt maatjes. Dat er iemand was met wie je meteen klikte, die je door en door kende. Ik ben daar wel jaloers op, die band. En niet alle tweelingen zullen dat hebben hoor maar toch. Een vriendinnetje van mij had een moeder die een eeneiige tweeling was, maar zij en haar zus hadden ook niets met elkaar. Maar zo'n band als Fred en George uit HP, ja, dat was mijn ideaal vroeger, haha.
Maar echt een aanrader, deze docu. Bijna net zo mooi als My Octopus Teacher of Tell Me Who I Am.

Bedankt voor deze kijktip, die ga ik op mijn lijstje zetten. Alleen al omdat ik een een-eiige tweeling heb. Die overigens elkaar niet leuk vinden. Ik zag het allemaal heel romantisch voor me, maar helaas de realiteit is kennelijk toch anders voor mijn dochters. Lijkt me heel interessant om te bekijken! Hier word ik dus blij van om maar on topic te blijven 

ToetieToover schreef op 29-04-2026 om 09:43:

[..]

Bedankt voor deze kijktip, die ga ik op mijn lijstje zetten. Alleen al omdat ik een een-eiige tweeling heb. Die overigens elkaar niet leuk vinden. Ik zag het allemaal heel romantisch voor me, maar helaas de realiteit is kennelijk toch anders voor mijn dochters. Lijkt me heel interessant om te bekijken! Hier word ik dus blij van om maar on topic te blijven

Graag gedaan hoor en veel plezier met kijken. 

En ik weet dat ik ook een heel romantisch beeld heb van tweelingen en dat het inderdaad niet altijd zo is dat ze hecht zijn. Hoe oud is jouw tweeling? Misschien worden ze ooit nog wel hechter als ze volwassen zijn, maar wellicht ook niet. Mijn broer en ik zullen nooit maatjes worden, maar wie weet, als onze moeder ooit wegvalt, dat we wel hechter worden. Mijn neef en nicht waren echt vier handen op een buik, daar was ik altijd wel jaloers op. Die gingen zelfs samen op vakantie. Ik wilde ook altijd wel zo'n band met mijn broertje, maar het zit er gewoon niet in. We zijn er wel voor elkaar als er wat is, maar we zullen nooit de deur bij elkaar plat lopen.  

Dat iVRI portaal is voor mensen die werken met die dingen, da's nooit bedoeld voor het brede publiek.

Ik heb de makers van de app laten weten dat er dringend een goed toegankelijk kaartje moet komen omdat dat iVRI-portaal geen doen is.

ik had vandaag een sollicitatiegesprek en ik ben de hele dag al onrustig omdat ik hoop dat ze bellen. Ze zouden vandaag of morgen bellen. 🤞🏻🤞🏻🤞🏻🤞🏻
Ik werd blij omdat het gesprek leuk was, goed liep en ik er een positief gevoel bij kreeg. Ben echt zo benieuwd 

stokstaart schreef op 30-04-2026 om 17:28:

ik had vandaag een sollicitatiegesprek en ik ben de hele dag al onrustig omdat ik hoop dat ze bellen. Ze zouden vandaag of morgen bellen. 🤞🏻🤞🏻🤞🏻🤞🏻
Ik werd blij omdat het gesprek leuk was, goed liep en ik er een positief gevoel bij kreeg. Ben echt zo benieuwd

Het is je zo gegund!!

Dat mijn nieuwe broek perfect zit! Heb hem besteld en het waren geen gewone maten zoals 42, 44 etc, maar breedte/lengtematen en dat heb ik nooit. Op de gok dus maar een maat besteld en die blijkt helemaal goed! Het is bij mij altijd afwachten hoe een broek zit, want ik heb brede bovenbenen (joehoe voor de wijde broeken die weer hip zijn), dikke billen en een wat slankere taille. Beetje een apart figuur en broeken is altijd drama. Maar deze zit meteen goed en hij maakt me zelfs wat slanker 🥳 mag ook wel voor een broek van €100,- 🤣

stokstaart schreef op 30-04-2026 om 17:28:

Ik duim even hard voor je!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.