Huiskamer
Lollypopje
12-04-2022 om 14:25
Waar werd je vandaag blij van? - deel 2
Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier 
Tuinfluiter
03-08-2026 om 18:17
buufie schreef op 03-08-2026 om 18:08:
ik heb vanmorgen een reis geboekt en ga voor het eerst alleen op vakantie. Het is IJsland geworden. Best spannend hoor, maar heb er zin in
Mooie bestemming! Ik vond het qua natuur een van de mooiste en fascinerende gebieden waar ik ooit geweest ben en heel gevarieerd ook.
buufie
03-08-2026 om 18:20
Yumi schreef op 03-08-2026 om 18:12:
[..]
Wat leuk! Kan me voorstellen dat je het de eerste keer alleen spannend vind... maar je merkt snel genoeg hoe ontspannend het kan zijn, omdat het gaat in jou tempo, wanneer jij er zin in hebt. De voorpret kan beginnen!
![]()
ben met een kleine groep, maar zeer druk programma. Reisleider vertelde ook dat het fysiek niet eens vermoeiend is, maar wel geestelijk omdat je zoveel indrukken opdoet. Kon gelukkig nog 2 dagen vrij regelen na de vakantie
Yumi
03-08-2026 om 18:23
buufie schreef op 03-08-2026 om 18:20:
[..]
ben met een kleine groep, maar zeer druk programma. Reisleider vertelde ook dat het fysiek niet eens vermoeiend is, maar wel geestelijk omdat je zoveel indrukken opdoet. Kon gelukkig nog 2 dagen vrij regelen na de vakantie
Ohh dat kan natuurlijk ook, die programma's zijn inderdaad druk. Maar superleuk, wordt vast genieten in zo'n mooi land.
RavIvaR
03-08-2026 om 18:56
Wauw! Je hebt wel een hele gave bestemming uitgekozen!
Lijkt me echt heel mooi daar!
buufie
03-08-2026 om 20:15
Alias1 schreef op 03-08-2026 om 17:20:
Fietste van mijn werk naar huis, langs de Vliet. Stond een bordje: Perziken te koop. En inderdaad even afgestapt, mocht proeven (heerlijk) en met 5 perziken naar huis gefietst. Het geeft me altijd zo'n vakantiegevoel om fruit te kopen langs de weg en/of bij particulieren.
in sommige streken heb je dat heel veel. Ik zou graag willen dat het hier meer was. Er staat wel eens wat, maar zou van mij nog meer mogen.
BlairW
07-08-2026 om 09:19
Gisteren, dat dochter haar schoolboeken geleverd zijn. Zo lekker praktisch dat ze die versturen in de vakantie. En dan ook als je niet thuis bent eerst de buren proberen en anders blijven ze een week bij het pakketpunt staan. Praktisch als je 3 weken weg bent 🙄 nu zijn ze dus net voor de vakantie geleverd gelukkig. Waarom versturen ze die boeken niet gewoon 2 weken voor het eind van het schooljaar en dan per regio? Dat is toch voor iedereen praktischer lijkt me? Is er nog niemand weg en heeft het personeel in de zomer geen extra drukte.
Netherfield
07-08-2026 om 10:25
Vannacht rijden we naar huis. We zijn nu op vakantie in Italië, hebben twee mooie weken gehad. En nu gaan we naar huis, en daar ben ik stiekem blij om.
Herfstappeltaart
07-08-2026 om 10:26
Netherfield schreef op 07-08-2026 om 10:25:
Vannacht rijden we naar huis. We zijn nu op vakantie in Italië, hebben twee mooie weken gehad. En nu gaan we naar huis, en daar ben ik stiekem blij om.
Heerlijk toch. Ik ben ook altijd blij om naar huis te gaan na een vakantie. Een teken dat je het thuis goed hebt.
mich_me
07-08-2026 om 22:10
Van mijn kind, bijna 5, die net vroeg of ik misschien een keertje bij hem wil logeren op een matras naast zijn bed want het is zo gezellig ik samen wakker te worden ♥️
En dat ik dan van hem wel eerst even bij papa beneden moet zitten omdat die dan alleen moet slapen
Schemerlampje
08-08-2026 om 04:27
BlairW schreef op 07-08-2026 om 09:19:
Gisteren, dat dochter haar schoolboeken geleverd zijn. Zo lekker praktisch dat ze die versturen in de vakantie. En dan ook als je niet thuis bent eerst de buren proberen en anders blijven ze een week bij het pakketpunt staan. Praktisch als je 3 weken weg bent 🙄 nu zijn ze dus net voor de vakantie geleverd gelukkig. Waarom versturen ze die boeken niet gewoon 2 weken voor het eind van het schooljaar en dan per regio? Dat is toch voor iedereen praktischer lijkt me? Is er nog niemand weg en heeft het personeel in de zomer geen extra drukte.
Omdat 2 weken voor de vakantie nog niet voor iedereen bekend is of ze overgaan of niet? En school dus ook niet weet welke boeken er nodig zijn voor het volgende jaar?
De school waar ik werk, heeft de boeken in eigen beheer. Leerlingen krijgen de boeken aan het begin van het schooljaar. Veel fijner!
BlairW
08-08-2026 om 08:27
Schemerlampje schreef op 08-08-2026 om 04:27:
[..]
Omdat 2 weken voor de vakantie nog niet voor iedereen bekend is of ze overgaan of niet? En school dus ook niet weet welke boeken er nodig zijn voor het volgende jaar?
De school waar ik werk, heeft de boeken in eigen beheer. Leerlingen krijgen de boeken aan het begin van het schooljaar. Veel fijner!
Ze hebben hier 2 weken voor het eind van het schooljaar al geen les meer. De laatste week hebben ze helemaal geen les meer en die week ervoor is het 3 dagen met een sportdag, schoolreisje en een cultuurdag. Dus niet over gaan weten ze dan al wel. Dat heb je dan ook al gehoord, want kan zijn dat je naar een andere school moet waarvoor je je moest aanmelden enz. En voor bijna alle leerlingen is het dan natuurlijk al wel bekend. Die boeken kan je dan prima alvast opsturen en dan doe je die laatste paar waarvan het eventueel later bekend is wel in de vakantie.
Maar begin van het jaar vind ik ook prima. Ik snap gewoon echt niet dat ze die boeken altijd precies gaan versturen als iedereen weg is en je ook totaal niet kan aangeven wanneer je ze wel wil ontvangen enz. En dus maar 7 dagen bij het pakketpunt laten liggen is ook onhandig met mensen die vaak 2 of 3 weken weg zijn. Het lijkt me dat dit echt wel op een andere manier geregeld kan worden.
Miekje6
08-08-2026 om 11:34
BlairW schreef op 08-08-2026 om 08:27:
[..]
Ze hebben hier 2 weken voor het eind van het schooljaar al geen les meer. De laatste week hebben ze helemaal geen les meer en die week ervoor is het 3 dagen met een sportdag, schoolreisje en een cultuurdag. Dus niet over gaan weten ze dan al wel. Dat heb je dan ook al gehoord, want kan zijn dat je naar een andere school moet waarvoor je je moest aanmelden enz. En voor bijna alle leerlingen is het dan natuurlijk al wel bekend. Die boeken kan je dan prima alvast opsturen en dan doe je die laatste paar waarvan het eventueel later bekend is wel in de vakantie.
Maar begin van het jaar vind ik ook prima. Ik snap gewoon echt niet dat ze die boeken altijd precies gaan versturen als iedereen weg is en je ook totaal niet kan aangeven wanneer je ze wel wil ontvangen enz. En dus maar 7 dagen bij het pakketpunt laten liggen is ook onhandig met mensen die vaak 2 of 3 weken weg zijn. Het lijkt me dat dit echt wel op een andere manier geregeld kan worden.
Dat is wel een unicum dat er de laatste weken geen les meer is. In het algemeen zijn er dan proefwerken en dergelijke. Zijn de boeken dan ook al ingeleverd? Want die moeten natuurlijk eerst ingeleverd worden voordat ze weer nieuwe kunnen uitdelen...