Huiskamer
BrightEchidna89
08-07-2021 om 21:54
Wat je niet hardop wil zeggen, nieuwe start.
Met het verkeerde been uit bed gestapt?
Kinderen veel te druk in de ochtend?
Heeft je buurman de grasmaaier aangeslingerd?
Rothumeur of rotkarakter?
Zeg hier wat je niet hardop kan zeggen.
lientje69
10-04-2026 om 16:44
Lichtbron schreef op 10-04-2026 om 15:52:
Nee, er is niks te vinden. En dat ben ik niet alleen maar velen met mij. Vele wanhopige oproepen van woningzoekenden.
En als je reageert krijg je geen antwoord, of je komt op de wachtlijst omdat er al zoveel gegadigden zijn of je krijgt de reactie dat je ook in natura mag betalen en je het huis mag poetsen. Ik wil héél graag woonruimte Mar niet op die laatste manier.
Ja die aanbiedingen van in natura betalen kreeg zus idd ook. Die heeft overigens nu een lotingswoning " gewonnen. Ze is uitgeloot bij de wooncompagnie als spoedzoeker en krijgt per eind april een klein huurappartementje. Is er bij jullie niet iets van lootwoningen voor spoedzoekers?
Yumi
10-04-2026 om 19:27
Nee, er is niks te vinden. En dat ben ik niet alleen maar velen met mij. Vele wanhopige oproepen van woningzoekenden.
En als je reageert krijg je geen antwoord, of je komt op de wachtlijst omdat er al zoveel gegadigden zijn of je krijgt de reactie dat je ook in natura mag betalen en je het huis mag poetsen. Ik wil héél graag woonruimte Mar niet op die laatste manier.
Kijk je ook naar pensions of kamerverhuur?
Zou je hier willen aangeven in welk gebied je zoekt? Open een topic en vraag of iemand woonruimte te huur, heeft of weet.
Dat mag ook een kamer zijn met gebruik van keuken of caravan die toch al op de camping staat....? Bij je ouders of dochter heb je toch ook een kamer, dan kan je beter ergens anders op kamers dan in het huis van je dochter. Gun die meid de privacy van haar gezin.
Yumi
10-04-2026 om 23:12
Als ik de keuze heb om op straat te staan of woonruimte die ik mag betalen door te poetsen, dan zou ik dat doen. Uiteraard moet je daar afspraken over maken, en ondertussen zoek je verder.
madee
11-04-2026 om 09:26
Yumi schreef op 10-04-2026 om 23:12:
[..]
Als ik de keuze heb om op straat te staan of woonruimte die ik mag betalen door te poetsen, dan zou ik dat doen. Uiteraard moet je daar afspraken over maken, en ondertussen zoek je verder.
Ik denk dat ‘in natura’ betekent dat je met de benen wijd moet…
Yumi
11-04-2026 om 09:47
madee schreef op 11-04-2026 om 09:26:
[..]
Ik weet dat de uitdrukking in natura betalen hier ook voor gebruikt wordt, maar ze heeft het over het huis poetsen.
Milala
11-04-2026 om 09:55
Yumi schreef op 11-04-2026 om 09:47:
[..]
Ik weet dat de uitdrukking in natura betalen hier ook voor gebruikt wordt, maar ze heeft het over het huis poetsen.
Er staat in natura betalen EN het huis poetsen.. Het huis poetsen is natuurlijk ook een vorm van in natura betalen maar door het gebruik van het woordje en lijkt het me hier sterk dat met in natura betalen iets anders bedoeld wordt dan het verrichten van seksuele handelingen.
lientje69
11-04-2026 om 10:16
Milala schreef op 11-04-2026 om 09:55:
[..]
Er staat in natura betalen EN het huis poetsen.. Het huis poetsen is natuurlijk ook een vorm van in natura betalen maar door het gebruik van het woordje en lijkt het me hier sterk dat met in natura betalen iets anders bedoeld wordt dan het verrichten van seksuele handelingen.
Klopt. Dat soort reacties kreeg zus ook veel op haar noodoproep. Én én.
Was laatst ook een item over bij Alberto Stegeman. Op de vraag waarom mannen ( het waren allemaal mannen die dit als voorwaarde stelden) dit deden , was de reactie: omdat het kan.
Mensen zijn wanhopig op zoek naar woonruimte en uit nood bereid ver te gaan.
Lichtbron
11-04-2026 om 11:28
madee schreef op 11-04-2026 om 09:26:
[..]
Inderdaad...
Lichtbron
11-04-2026 om 11:31
Ik heb zojuist weer op woonruimtes gereageerd waar ik er weer een reactie op kreeg om in natura te betalen dan zou de huur nog 200 euro zijn..
Wat een schlemiel.. Ik heb hem gezegd dat hij zijn aanbod kan steken waar de zon niet schijnt en dat ik klacht neer leg bij MP.
madee
11-04-2026 om 11:36
Lichtbron schreef op 11-04-2026 om 11:31:
Ik heb zojuist weer op woonruimtes gereageerd waar ik er weer een reactie op kreeg om in natura te betalen dan zou de huur nog 200 euro zijn..
Wat een schlemiel.. Ik heb hem gezegd dat hij zijn aanbod kan steken waar de zon niet schijnt en dat ik klacht neer leg bij MP.
Het is toch van de zotte, dit soort dingen…! Goed gedaan Lichtbron!
Lichtbron
11-04-2026 om 11:58
Ja echt.. Het is al zo moeilijk om iets te vinden. En dan krijg je dit. Je word er moedeloos van.
Yumi
11-04-2026 om 15:10
Lichtbron schreef op 11-04-2026 om 11:58:
Ja echt.. Het is al zo moeilijk om iets te vinden. En dan krijg je dit. Je word er moedeloos van.
Ik had je bericht anders gelezen, maar inderdaad walgelijk!
Kan je nog iets met mijn suggesties, om een topic te openen? Hoe meer mensen er op de hoogte zijn van jou zoektocht, hoe meer kans. Ook is het mij niet duidelijk of je ook blij zou zijn met een kamer of caravan.
Lichtbron
11-04-2026 om 17:20
Ik zou blij zijn met een caravan maar dan moet je weer op een camping. En staangeld is ook veel. Bij mijn ouders doe ik. Is niet de bedoeling.
Ik hoop dat het goed gaat lopen bij mijn dochter. Het is ver van mijn werk maar misschien hebben zij in dit gebied ook cliënten
Lichtbron
11-04-2026 om 17:21
Natuurlijk blijf ik naar woonruimte zoeken. Het is niet de bedoeling dat ik voor altijd bij mijn dochter blijf.