Over het forum
AlexOudersnl
12-09-2021 om 18:33
Feedback op moderatie, vol. 3
Een forum als deze wordt beheerd en in goede banen geleidt door moderators.
Zij zorgen ervoor dat discussies beschaafd blijven en houden spammers en trollen buiten de deur.
Maar ook zij kunnen wel eens een foutje maken, het kan zomaar gebeuren. Maar het kan ook zijn dat je het simpelweg niet eens bent met een beslissing.
Die dingen mogen hier gemeld worden (en niet in de topic waar een moderator heeft ingegrepen).
Houd het hier beschaafd, wij snappen dat emoties soms hoog kunnen oplopen maar bedenk je dat moderators (en wij het beheer) ook maar mensen zijn, wij zullen beledigingen, dreigende taal en onbeleefdheid hier niet tolereren (op het hele forum niet, maar in deze topic zullen wij strenger optreden).
Daarnaast willen we ook graag vermelden dat moderatie foutjes / feedback slechts eenmalig gemeld hoeft te worden, ook om het overzicht voor ons te behouden. Als tientallen mensen hetzelfde komen melden dan draagt dat niet bij aan een gezonde discussie dus controleer, voordat je iets plaatst, of het niet al recent door iemand anders gemeld / aangekaart is.
Lees ook de waarschuwing vlak boven het reactie formulier, het niet opvolgen hiervan kan je een officiële waarschuwing voor ontvangen.
DownrightChinchilla41
04-11-2021 om 21:35
Alex zou je hier willen bevestigen dat ik maar 1 nick en alias heb? Sommige mensen twijfelen daar blijkbaar aan?
ElectricKookabura85
04-11-2021 om 22:06
AlexOudersnl schreef op 04-11-2021 om 18:11:
[..]
Volgens mij zitten we op 8-10 mods/beheer in totaal (incl Ouders.nl) op dit moment.
Gaan de nieuwe mods ook meeschrijven in topics?
DanGun
04-11-2021 om 22:13
Nog n vraag Alex: wat is er zo privacy gevoelig aan n nickname? Het is niet dat je iemands daadwerkelijke naam of andere persoonsgegevens noemt toch?
Een openbare lijst met nicknames, bijbehorende aliassen en / of meerdere nicks op eenzelfde IP adres, is mi eigenlijk wel wenselijk. Zo scheidt je direct het kaf van het koren en weet je altijd met wie je te maken hebt.
Schemerlampje
04-11-2021 om 22:15
DanGun schreef op 04-11-2021 om 21:24:
[..]
Dus met andere woorden; iemand kan meerdere Nicks hebben en onder die Nicks in hetzelfde topic reageren tot iemand opeens ergens een vermoeden krijgt? Want dat gebeurt er nu dus blijkbaar.
En al houdt hij / zij / hen zich wel aan die regel dan nog kan die persoon jouw met tig Nicks het hele forum achtervolgen om te sneren etc? Want dat gebeurt nu dan dus ook.
Een naar, vies en zelfs ziek spelletje dat gefaciliteerd wordt door jullie.
En hoe zit dat met bannen? Krijgt de ene nick een ban en kan Pietje wel vrolijk door als Ahmed, Patries en Huppelkutje88?
Maar dat is toch niet te doen om dat te controleren? Als ik mij met een ander mailadres aanmeld, dan zien ze toch niet direct dat ik al een account heb? Dan moet je bij alle nieuwe aanmeldingen de ip-adressen gaan controleren met alle al bekende ip-adressen.
Lollypopje
04-11-2021 om 22:17
DanGun schreef op 04-11-2021 om 22:13:
Nog n vraag Alex: wat is er zo privacy gevoelig aan n nickname? Het is niet dat je iemands daadwerkelijke naam of andere persoonsgegevens noemt toch?
Een openbare lijst met nicknames, bijbehorende aliassen en / of meerdere nicks op eenzelfde IP adres, is mi eigenlijk wel wenselijk. Zo scheidt je direct het kaf van het koren en weet je altijd met wie je te maken hebt.
Daarmee doe je het doel van een alias teniet. Niet iedereen gebruikt die om te trollen, maar hij wordt vaak juist ook gebruikt die volledig anoniem iets kwetsbaars of herleidbaars willen posten. Dan wil je dat vaak niet aan je vaste nick gekoppeld hebben.
Tover-Feetje
06-11-2021 om 12:41
Is het mogelijk als een gebruiker een ban heeft ook te vermelden wanneer deze afloopt?
Bijvoorbeeld: Gebruiker heeft momenteel en ban tot *vul datum in*.
OrganicDeer76
06-11-2021 om 18:38
Alex sinds een paar dage als ik scroll door een topic of gewoon op viafora en ik scroll over een advertentie loopt alles vast bij mij. Alleen als ik dus scroll over een advertentie. En ik hoefde ook geen cookies meer te accepteren
OrganicDeer76
06-11-2021 om 18:39
Keetie schreef op 06-11-2021 om 18:38:
Alex sinds een paar dagen als ik scroll door een topic of gewoon op viafora en ik scroll over een advertentie loopt alles vast bij mij. Alleen als ik dus scroll over een advertentie. En ik hoefde ook geen cookies meer te accepteren
DanGun
06-11-2021 om 19:12
DanGun schreef op 04-11-2021 om 21:24:
[..]
Dus met andere woorden; iemand kan meerdere Nicks hebben en onder die Nicks in hetzelfde topic reageren tot iemand opeens ergens een vermoeden krijgt? Want dat gebeurt er nu dus blijkbaar.
En al houdt hij / zij / hen zich wel aan die regel dan nog kan die persoon jouw met tig Nicks het hele forum achtervolgen om te sneren etc? Want dat gebeurt nu dan dus ook.
Een naar, vies en zelfs ziek spelletje dat gefaciliteerd wordt door jullie.
En hoe zit dat met bannen? Krijgt de ene nick een ban en kan Pietje wel vrolijk door als Ahmed, Patries en Huppelkutje88?
Hi! Misschien hebben jullie hier overheen gelezen 😊 maar ik ben wel benieuwd naar jullie reactie. Ook op mijn andere post over wat er zo privacy gevoelig is aan een Nick en / of alias.
ElectricKookabura85
06-11-2021 om 19:18
Keetie schreef op 06-11-2021 om 18:38:
Alex sinds een paar dage als ik scroll door een topic of gewoon op viafora en ik scroll over een advertentie loopt alles vast bij mij. Alleen als ik dus scroll over een advertentie. En ik hoefde ook geen cookies meer te accepteren
-knip- we reageren hier niet op elkaar.